کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۰۰۰۳
تاریخ خبر:

خیز بلند سپاهانی‌ها برای قهرمانی ‌در لیگ ۲۱

روزنامه هفت صبح | سپاهان، قهرمانی در لیگ بیستم را با یک تساوی بی‌موقع مقابل پیکان از دست داد. همان دو امتیاز درنهایت باعث شد تا این تیم نتواند خودش را به پرسپولیس برساند و با وجود پیروزی بر استقلال در هفته آخر، به نایب‌قهرمانی رضایت بدهد‌ اما میانگین امتیازات، تعداد گل‌های زده و بسیاری از آمارهایی که سپاهان در لیگ بیستم ثبت کرد، در حد و اندازه و حتی فراتر از آمار یک تیم قهرمان در لیگ برتر بود و هواداران این تیم با وجود نایب‌قهرمانی، حسابی از تیم‌شان و سرمربی محبوبش راضی بودند.

حالا اما به نظر می‌رسد سپاهان به دنبال جبران ناکامی فصل گذشته است. این باشگاه در بازار نقل و انتقالات بی سر و صدا و با چراغ خاموش حرکت می‌کند و اگر به اهداف نقل و انتقالاتی‌اش دست پیدا کند، بی‌شک می‌توان از این تیم به عنوان مدعی اصلی قهرمانی لیگ بیست و یکم نام برد.

خروجی‌های قابل پیش‌بینی
در بازار نقل و انتقالات، پرسپولیس و استقلال چند خروجی غیرمنتظره داشتند. پرسپولیس احمد نورالهی را از دست داد و هنوز برایش جانشینی پیدا نکرده و استقلال هم شیخ دیاباته، محمد نادری و مهدی قایدی را از دست داد که پیدا کردن جانشین برای آنها اصلا کار آسانی نیست‌ اما سپاهان هرگز با این مشکل روبه‌رو نشد. مدیران این باشگاه از مدت‌ها قبل می‌دانستند که پیام نیازمند و محمد محبی راهی پرتغال خواهند شد. احسان حاج‌صفی هم قبلا نشان داده بود که هر لحظه ممکن است از خانه‌اش دل بکند و مدیران سپاهان از رفتن او هم غافلگیر نشدند و شاید همین حالا هم با جانشینان این بازیکنان به توافق رسیده باشند.

حفظ ستاره‌ها
بهتری بازیکنان سپاهان در لیگ بیستم، سجاد شهباززاده و سروش رفیعی بودند. سجاد آقای گل شد و سروش آقای پاس گل. طبیعی بود که این بازیکنان با پیشنهادهایی از سوی تیم‌های دیگر روبه‌رو شوند. هم استقلال و هم پرسپولیس مذاکراتی را با این دو بازیکن تاثیرگذار سپاهان داشتند و درست در ساعاتی که به نظر می‌رسید هر دو از سپاهان جدا خواهند شد، این اتفاق رخ نداد.

به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه سپاهان که مشکلات مالی تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس را ندارند، توانسته‌اند با پیشنهادهایی جذاب این دو ستاره را متقاعد کنند که در لیگ بیست و یکم در این تیم بمانند. دیروز هم خبر خوب دیگری برای هواداران سپاهان منتشر شد که حاکی از تمدید قرارداد محمدرضا حسینی بود. او در لیگ بیستم شش گل زد و چهار پاس گل داد و سومین بازیکن موثر سپاهان بود.

ستاره‌ها در راه اصفهان
علاوه بر حفظ شهباززاده و رفیعی، اخبار حکایت از این دارد که سپاهان با چند بازیکن به توافق رسیده و آنها را باید در لیگ بیست و یکم در این تیم ببینیم. فعلا مهم‌ترین دغدغه نویدکیا پر کردن جای خالی نیازمند است که این اتفاق هم در حال رخ دادن است. دو روز پیش سیدحسین حسینی با استقلالی‌ها خداحافظی کرد و مشخص بود که مقصد او سپاهان است اما او در نهایت در استقلال ماند و حالا خبر رسیده که رشید مظاهری پس از ماندن حسینی و البته به مشکل خوردن با مدیران استقلال، از این تیم جدا می‌شود.

او هم جایی بهتر از سپاهان پیدا نخواهد کرد و پیوستنش به این تیم یک معامله دو سر سود برای هر دو طرف است. دیگر ستاره‌هایی که گفته می‌شود با سپاهان به توافق رسیده‌اند، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو هستند. احمدزاده فصل فوق‌العاده‌ای را در فولاد گذراند و با توجه به آمادگی‌اش به خوبی می‌تواند جای خالی محمد محبی را پر کند. مغانلو هم جانشین استنلی کی‌روش خواهد شد تا زوجی مخوف و گلزن را با سجاد شهباززاده در خط حمله سپاهان تشکیل بدهد.

اگر این شایعات حقیقت داشته باشند؟
علاوه بر این چند انتقال که تقریبا قطعی به نظر می‌رسند، چند شایعه جذاب دیگر درباره سپاهان منتشر شده است. گفته می‌شود مسعود ریگی هافبک دفاعی دونده و موثر فصل گذشته استقلال هم قراردادش را با این تیم تمدید نکرده و از پیشنهاد سپاهان استقبال کرده است. احمد زنده‌روح هم که یکی از بهترین هافبک‌های فصل گذشته لیگ برتر بود یکی از گزینه‌های نویدکیاست که می‌تواند خط هافبک سپاهان را بیش از پیش تقویت کند. اگر آمدن ریگی به سپاهان منتفی شود، از بین رضا اسدی و محمد آبشک یکی جایگزین او خواهد شد.

ترکیب احتمالی فصل آینده سپاهان
با در نظر گرفتن تمام احتمالات، سپاهان لیگ بیست و یکم را با چنین ترکیبی آغاز خواهد کرد. رشید مظاهری دروازه‌بان این تیم خواهد بود. گئورگی گولسیانی و عزت پورقاز مدافعان میانی خواهند بود. امید نورافکن در دفاع چپ و دانیال اسماعیلی‌فر در دفاع راست حضور خواهند داشت. محمد کریمی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی و فرشاد احمدزاده در خط هافبک بازی خواهند کرد و شهریار مغانلو و سجاد شهباززاده هم مهاجمان این تیم خواهند بود.

البته در نظر بگیرید که ممکن است بازیکنانی مثل ریگی، اسدی یا زنده‌روح هم در ترکیب اصلی قرار بگیرند. روی نیمکت هم دست محرم نویدکیا حسابی باز خواهد بود. شایان مصلح، محمدرضا مهدی‌زاده، مرتضی منصوری، محمد نژادمهدی، جلال علی‌محمدی، یاسین سلمانی، محمدرضا خلعتبری، روح‌الله باقری و رضا میرزایی هم بازیکنانی هستند که خیلی فاصله‌ای با ترکیب اصلی سپاهان ندارند و می‌توانند به راحتی جایگزین نفرات اصلی شوند.

این ترکیب، یک ترکیب در حد تیم‌های قهرمان است. حتی پرسپولیس هم در حال حاضر چنین فهرستی از بازیکنان بزرگ و موثر را در اختیار ندارد و فعالیت نقل و انتقالاتی‌اش باعث نگرانی هواداران این تیم شده است. اما در اصفهان، هواداران سپاهان خیال‌شان راحت است و مطمئن هستند که در لیگ بیست و یکم پرسپولیس کار بسیار سخت‌تری برای ادامه قهرمانی‌های متوالی‌هایش خواهد داشت.

کدخبر: ۴۱۰۰۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر