کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۸۲۵
تاریخ خبر:

خیالات راکفلر، چاپلوسی از فرح و ...

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو |‌ پنجشنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول روزنامه هیچ خبر مهمی در خود ندارد. اصلا نمی‌شود پیش‌بینی کرد که کمتر از ۳ ماه دیگر شعله‌های انقلاب در این کشور برافروخته می‌شود.اطلاعات این روز حاوی هشت صفحه چاپلوسی از فرح دیبا به خاطر فرارسیدن روزتولدش است. در صفحه ۴ استعفای رئیس فدراسیون والیبال با موافقت محمدرضا روبه‌رو شده است.سیستم طوری بوده که استعفای رئیس فدراسیون والیبال هم باید با موافقت شاه روبه‌رو می‌شده.

در صفحه حوادث گزارش شده که رئیس پاسگاه محیط‌بانی بوئین زهرا به همراه راننده و یک شکاربان در حال گشت زنی در منطقه به سرنشینان یک پیکان به جهت شکار غیرمجاز مشکوک می‌شوند و آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهند و متوقف می‌کنند اما سرنشینان پیکان که در اصل دزد چند تخته فرش بودند از ترس گیر افتادن با آنها درگیر می‌شوند و با ضربات چاقو هر سه نفر را به شدت مجروح می‌کنند که رئیس پاسگاه یعنی ابونصرانگورج تقوی،‌ می‌میرد و راننده‌اش هم کور می‌شود.

در صفحه سینما تعداد بی‌شماری فیلم جدید اکران شده‌اند که از این قرارند:آلوده گناه،‌زن و تجربه (برای زیر هجده سال ممنوع)،‌مردی با لنگ دراز،‌هوسباز حیله‌گر،‌آقای تازه به دوران رسیده،‌خاطرات الفی،‌ژرفنا. فیلم‌های مهم روی پرده همان همه مردان رئیس‌جمهور است با فیلم به شدت سانسور شده وای سرافینا ساخته آلبرتو لاتوادا و سر آلفردو گارسیا را بیاور. ۲۳ مهرماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول روزنامه اطلاعات مهم ترین خبرش افتتاح موزه هنرهای معاصر تهران است.در صفحه ۱۰ گزارشی کار شده از هفته بیست و دوم جام تخت جمشید که طی آن پرسپولیس در حضور ۶۰هزار تماشاگر برق شیراز را با سه گل علی پروین،‌آلن ویتل و اسماعیل حاج رحیمی‌پور مغلوب کرده است.

تاج هم با تک گل محرم عاشری در آبادان از سد صنعت‌نفت آبادان گذشته.ملوان مهم‌ترین تعقیب‌کننده پاس،‌در تبریز با یک گل مغلوب تراکتورسازی شده است و پاس هم در تهران ۲-۲ با سپاهان به تساوی رسیده است.گل‌های پاس را حقیقیان و میناسیان زده‌اند و گل‌های سپاهان را امیدوار و مقدس. با این نتایج پاس همچنان صدرنشین است اما پرسپولیس و ملوان با دو امتیاز اختلاف پاس را دنبال می‌کنند.در فهرست گلزنان هم عزیز اسپندار از ملوان با ۱۵ گل صدرنشین است و بافاصله‌ای فاحش،‌رضا عادلخانی از شهباز و حسین فرکی از پاس با ۹ گل در ردیف دوم و سوم هستند.

بهترین گلزن تاج حسن روشن است با ۸ گل و بهترین گلزن پرسپولیس هم محمود خوردبین با ۷ گل و خبر بد اینکه لیگ تخت جمشید به خاطر بازی‌های تیم ملی۵۶روز تعطیل می‌شود! ایران تا ۱۲ آذر گرفتار بازی‌های مقدماتی جام جهانی است و ۵ بازی باید برگزار کند و ۳ تا بازی دوستانه مقابل گالاتاسرای و فنرباغچه و تیم ب مجارستان هم در برنامه گنجانده شده است.

خبری هم کار شده در ارتباط با مشکلات راه‌اندازی دهکده المپیک مسکو به خاطر کمبود مصالح.از دورانی حرف می‌زنیم که نه شوروی به افغانستان حمله کرده و نه حکومت پهلوی سرنگون شده است. نلسون راکفلر هم در سفر به تهران کلی از شاه و سیاست‌هایش تمجید کرده و از بزرگ‌ترین تحول آرام جهان در ایران یاد کرده.او هم نمی‌تواند فقط سه ماه بعد را پیش‌بینی کند. ببخشید که دو تا روزنامه انتخابی برای امروز اینقدر کم خبر بودند.

کدخبر: ۴۱۹۸۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر