کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۰۷۰
تاریخ خبر:

خوش‌شانس‌هایی که هنوز برای جام‌جهانی وقت دارند

روزنامه هفت صبح | در شروع فصل فوتبالی که در اواخر آن به سر می‌بریم، چند بازیکن تیم ملی یا لژیونر شدند یا تیم‌های‌شان را تغییر دادند تا شرایط بهتری پیدا کنند اما برای بعضی از آنها اتفاقات خوبی رخ نداد و در فصلی که به جام‌جهانی منتهی می‌شود، دوران سخت و تلخی را سپری کردند. وضعیت مهم‌ترین این بازیکنان را بررسی و مرور می‌کنیم.

علیرضا بیرانوند: او بعد از جدایی بحث‌برانگیزش از پرسپولیس به تیم آنتورپ بلژیک پیوست. پیش‌بینی می‌شد بیرانوند خیلی زود تبدیل به گلر اول آنتورپ شود اما مدتی طول کشید تا او شانس بازی برای این تیم را پیدا کند. شانسی که با چند نمایش ضعیف خیلی زود از دست رفت. بیرو در ۳۸ بازی برای آنتورپ سکونشین و نیمکت‌نشین بود و در ۱۲ بازی به میدان رفت که حاصل آن ۱۵ گل خورده و فقط یک کلین‌شیت بود.

آماری که باعث شد در ابتدای فصل به بواویشتای پرتغال قرض داده شود‌ اما در پرتغال هم اوضاع فرقی نکرد. او با نیمکت‌نشینی شروع کرد و بعد از ۹ بازی در لیگ برتر و جام حذفی تا پایان فصل به نیمکت چسبید! او در این ۹ بازی ۱۶ گل دریافت کرد و فقط دو بار کلین‌شیت کرد. در نهایت با پایان فصل از بواویشتا به تیم اصلی‌اش یعنی آنتورپ برگشت که تمایلی به حفظ او ندارد و گفته می‌شود ممکن است او را به پرسپولیس قرض بدهد!

علیرضا جهانبخش: پس از دو فصل کابوس‌وار در برایتون و لیگ برتر انگلیس بالاخره به هلند برگشت و این بار به تیم فاینورد پیوست. او که گران‌ترین خرید برایتون بود، در انگلیس هرگز جا نیفتاد. از بازیکنی که در لیگ هلند درخششی طولانی‌مدت داشت و حتی با تیم متوسط آلکمار آقای گل لیگ هلند هم شده بود، انتظار می‌رفت خیلی زود احیا شود و تبدیل به همان ستاره‌ای شود که از او انتظار داشتیم. جهانبخش شروع بدی نداشت و در همان هفته دوم یک گل زد اما مصدوم شد و در بازگشت نتوانست به اوج برگردد و نیمکت‌نشین شد.

جهانبخش در مجموع ۳۹ بازی برای فاینورد انجام داد که تقریبا در نیمی از آنها بازی را از روی نیمکت شروع کرد. ۸ گل زده و ۴ پاس گل حاصل عملکرد جهانبخش در این فصل بود. سرمربی تیم با این اعتقاد که او زیاد توپ لو می‌دهد کمتر به او بازی داد و در نهایت فصل به شکلی ناامیدکننده برای جهانبخش به پایان رسید.

پیام نیازمند: بعد از یک فصل فوق‌العاده در سپاهان به تیم پورتیمو‌ننزه پرتغال پیوست. پتانسیل درخشش و فیکس شدن در این تیم را داشت اما تا اواخر فصل فقط در جام حذفی برای این تیم به میدان رفت. اتفاقا در یکی از بازی‌ها با مهار دو پنالتی باعث صعود تیمش به مرحله بعد شد اما سرمربی تا هفته سی‌ام به او میدان نداد.

از بدشانسی نیازمند، او در بازی مقابل پورتو و مهدی طارمی باانگیزه فیکس شد و ۷ گل هم دریافت کرد. نتیجه‌ای که حتی شائبه تبانی در لیگ پرتغال را هم به دنبال داشت. پیام یک بار دیگر هم مقابل آروکا بازی کرد که با باخت یک بر صفر تیمش همراه شد. او در این فصل مجموعا ۵ بازی کرد و ۱۶ گل خورد که واقعا آمار وحشتناکی است. با این عملکرد بعید نیست او جایش را در فهرست نهایی تیم ملی به سیدحسین حسینی بدهد مگر اینکه خودش تا قبل از شروع جام‌جهانی اوضاع را تغییر دهد.

کاوه رضایی: او احتمالا از دست‌رفته‌ترین لژیونر فوتبال ایران در فصلی بود که گذشت. او به دلیل اینکه شارلروا نمی‌توانست او را از کلوب بروخه به صورت قطعی بخرد، به تیم اودهورلی پیوست! درخشش کاوه در شارلروا فوتبالدوستان ایرانی را امیدوار کرده بود که او بتواند دوباره خودش را به اوج برگرداند اما همه چیز به شکلی عجیب و باورنکردنی پیش رفت. او در دو هفته ابتدایی سکونشین بود، از هفته پنجم وارد ترکیب شد و در هفته هفتم یک پاس گل به هم‌تیمی‌اش داد و این آخرین پاس گلی بود که او در این فصل داد.

کاوه رضایی در این فصل یک گل هم نزد و از هفته بیست و هفتم به دلیل مصدومیت تا پایان فصل به میدان نرفت. البته در هفته‌های قبل از مصدومیت هم یا نیمکت‌نشین بود و کمتر از ۱۰ دقیقه بازی می‌کرد یا نامش در فهرست ۱۸ نفره تیمش هم قرار نمی‌گرفت. کاوه همین چند روز پیش به‌طور رسمی از اودهورلی جدا شد.

مهدی قایدی: بعد از احیا توسط آندره‌آ استراماچونی و درخشش فوق‌العاده در استقلال، با قراردادی گران‌قیمت به تیم متمول الشباب الاهلی پیوست. البته هواداران استقلال معتقد بودند او در هفته‌های پایانی فصل با تمام وجود بازی نمی‌کرد تا آسیب نبیند و مشکلی برای پیوستنش به تیم اماراتی ایجاد نشود. او در مصاحبه‌هایش از رویای بازی در چلسی می‌گفت و امیدوار بود که بازی در امارات او را به این رویا نزدیک کند. در هفته‌های ابتدایی اوضاع خوب بود.

در بازی مقابل الشارجه از ابتدای نیمه دوم به زمین رفت و دو گل زد و یک پاس گل داد و به نظر می‌رسید فصلی رویایی در انتظار او باشد اما قایدی تا پایان فصل کلا دو گل و دو پاس گل دیگر ثبت کرد و به یک بازیکن نیمکت‌نشین و گاهی سکونشین تبدیل شد. سرمربی تیم از حواشی او گلایه کرد و همین سه روز پیش رئیس باشگاه خبر جدایی او از الشباب را لایک کرد!

کدخبر: ۴۵۶۰۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر