کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۱۳۳۵
تاریخ خبر:

خودکشی و شیرجه خلبان در اقیانوس؛ فرضیه جدید در پرونده هواپیمای گمشده

کارشناسان صنعت هوانوردی فرضیه ای را مطرح کردند که براساس آن علت مفقود شدن هواپیمای مسافربری مالزیایی ' ام اچ ۳۷۰' ، در چهارسال پیش خودکشی خلبان این هواپیما کاپیتان 'زهری احمد شاه' بوده است.

لری ونس بازرس ارشد سابق هیئت امنیت حمل و نقل کانادا و پژوهشگر صنعت هوانوردی می‌گوید بررسی شواهد و مدارک نشان می دهد کاپیتان این هواپیما خودکشی کرد و به همراه خود ۲۳۹ نفر از مسافران و سرنشینان هواپیما را که دو نفر از آنها اتباع ایرانی بودند در آبهای اقیانوس غرق کرد.

'سایمون هاردی' خلبان و تربیت کننده بوئینگ ۷۷۷ نیز می‌گوید: کاپیتان هواپیما با برنامه ریزی در امتداد مرز مالزی و تایلند پرواز کرد تا از رادارها پنهان بماند و سرانجام پس از عبور از فراز زادگاه خود ، شیرجه مرگ به اعماق آبهای اقیانوس آرام زد.

'هنری هارتولدت' تحلیلگر حمل و نقل هوایی و رئیس گروه تحقیقات اتمسفری استرالیا نیز دراین زمینه گفت: فرضیه خودکشی و سقوط عمدی هواپیما توسط خلبان به نظر صحیح می رسد زیرا شواهدی مبنی بر دخالت عوامل طبیعی یا فنی در این سقوط به دست نیامده و این مساله از شگفت آورترین اقدامات درتاریخ هوایی بوده است.
این نخستین بار است که گروهی از متخصصان علت سقوط این هواپیما را خودکشی خلبان اعلام کردند.
این اظهارات درحالی مطرح شده است که محققان هنوز به دنبال لاشه این هواپیما هستند و یافته های آنها موجب می شود که یکی از بزرگترین اسرار تاریخ هوانوردی جهان کشف شود.
شرکت آمریکایی مسئول عملیات جستجو برای هواپیمای گمشده مالزیایی ام اچ ۳۷۰ اعلام کرد به رغم جستجوی بیش از ۸ هزار کیلومتر مربع در اعماق اقیانوس هند هنوز اثری از این هواپیما به دست نیامده است و احتمالا این علمیات در اواسط ماه ژوئن سال جاری میلادی (تیر۹۷) همزمان با چهارمین سالگشت سقوط اسرار آمیز آن به پایان خواهد رسید.
دولت پیشین مالزی در دی ماه سال ۹۶ قراردادی به ارزش ۷۰ میلیون دلار را با شرکت آمریکایی 'ابدیت اقیانوس' برای پیدا کردن اثری از هواپیمای گمشده ام اچ ۳۷۰ که دو تبعه ایران نیز از سرنشینان آن بودند، امضا کرد.
یافتن علت سقوط هواپیمای گمشده ام.اچ ۳۷۰ مالزی در حال حاضر به یکی از مهمترین اسرار هوانوردی جهان است، تبدیل شده است.
پرواز هواپیمایی مالزی که در ۸ مارس ۲۰۱۴ (اسفند ۱۳۹۲) با ۲۳۹ سرنشین ، ساعتی پس از ترک فرودگاه کوالالامپور به مقصد پکن ناپدید شد و تلاش‌های حدود ۳۰ کشور دنیا برای یافتن بقایا یا ردی از این بوئینگ ۷۷۷ تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

کدخبر: ۲۱۱۳۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamedali

    بالاخره گناه رو یطوری گردن عوامل انسانی بدازنند

  • khordbin

    چهارسال گذشت!؟