کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۱۹۷
تاریخ خبر:

خودرو و موتورسیکلت توقیفی را چطور آزاد کنیم؟

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | این هفته به دو سوال درباره توقیف یا به اصطلاح خواباندن موتور یا ماشین در پارکینگ پاسخ می‌دهیم. این دو سوال را از سایت‌های سوالات حقوقی برداشتیم اما از آنجایی که در این وب‌سایت‌ها به آن پاسخ‌های درست و مفصلی داده نشده بود؛ تصمیم گرفتیم آن‌ها را ذکر کنیم و پاسخشان را بیاوریم.

* یک: در مورد طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ. سوال من این است که پارکینگ شبی چند حساب می‌کند؟ رئیس پلیس گفتند ۱۰۰ تا ۸۰۰ تومان. رفتم پارکینگ به من می‌گوید با ما راه بیایی شبی، ۴۰۰۰ تومان وگرنه ۶۰۰۰ تومان! الان من نمی‌دانم باید چکار کنم. حرف کدام درست است؟

حق با شماست. سرهنگ سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور گفته: به دلیل اینکه موتورسیکلت‌های توقیفی سال‌های زیادی در پارکینگ نگهداری می‌شدند و گاهی هزینه پارکینگ از ارزش خود موتورسیکلت‌ها بیشتر شده، اقبالی برای ترخیص آن‌ها وجود نداشت؛ اما هزینه پارکینگ با تعاملی که با پارکینگ داران و بنیاد تعاون نیروی انتظامی صورت گرفت بر مبنای هزینه‌های سال ۹۴ که مصوب هیات وزیران است، محاسبه می‌شود.

بیشترین هزینه پارکینگ در پارکینگ‌های درجه یک در مراکز استان‌ها به صورت شبانه روزی ۸۰۰ تومان است و کمترین هزینه در پارکینگ‌های شهرستان‌ها شبانه‌روزی ۱۸۰ تومان است. این کم شدن هزینه پارکینگ یک اقدام تسهیل کننده برای افراد است تا بتوانند موتورسیکلت خود را از پارکینگ‌ها ترخیص کنند.
در ضمن در جریان باشید که از رانندگان موتورسیکلت‌های توقیفی، اصل جریمه دریافت می‌شود .

حتی امکان تقسیط پرداخت جریمه به مدت یک سال برای رانندگان موتورسیکلت‌های توقیفی فراهم شده است. در صورتی که در هر یک از این مراحل برای شما مشکلی به وجود آمد که قصد شکایت از آن را داشتید می‌توانید با شماره تلفن ۱۹۷ که بازرسی ناجا است؛ آن را مطرح کنید. ما نیز آماده انعکاس سخنان شما هستیم.

* دو: چگونه ماشینم را که در پارکینگ است آزاد کنم؟ به خاطر مهریه، در حال حاضر در پارکینگ است.
سه راه برای آزادی خودروی شما وجود دارد. نخست اینکه بتوانید ثابت کنید، خودروی شما از مستثنیات است. یعنی چه؟ یعنی بتوانید برای دادگاه ثابت کنید که داشتن یک خودرو برای شما، ضروری است. البته که خودروی لوکس را به عنوان ضرورت زندگی نمی‌پذیرند ولی احتمالا تا پژو ۲۰۶ را بتوان به سادگی ثابت کرد که برای گذران زندگی ضروری است.

نکته دوم، توافق با همسرتان بر سر پرداخت مهریه است که در این صورت وی باید به مرجع قضایی مراجعه کرده و درخواست رفع توقیف را صادر کند و سوم اینکه مهریه را پرداخت کنید و این مسئله را به تایید دادگاه یا محضر برسانید تا با آن برگه به اجرای ثبت مراجعه کنید و ماشین را از توقیف دربیاورید. یادتان نرود که قبلش باید خلافی را هم صفر کنید.

*** ‌هر هفته در‌ روزهای دوشنبه‌ آخرین تحولات حقوقی را که شهروندان به آن نیاز دارند گزارش‌ می‌کنیم و به پرسش‌های حقوقی شما پاسخ می‌دهیم. در صورتی که سوالی دارید، آن را به ایمیل pr@7sobh.com یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید و پاسخ سوال‌تان را در روزنامه بخوانید.

کدخبر: ۳۵۹۱۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1569600361

    سلام موتور منو سال 95 توقیف کرد راهنمایی و رانندگی ، الان که اقدام کردم مسئول پا رکینگ میگه روزی 2500 باید واریز کنید ، م ن اعتراض کردم که دولت گفته حداکثر 800 تو مانه ، میگن ما دو ساله با ناجا قرارداد ن داریم و باید پرداخت کنید تا بذاریم موتور و ببرید الان من باید چیکار کم آخه