کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۹۰۱
تاریخ خبر:

خودروهای چینی‌‌ که جایشان خالی است!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| چینی‌ها فعلاً پشت در بازار آمریکا گیر کرده‌اند و اروپایی‌ها هم چندان اقبالی به آنها نشان نمی‌دهند‌ اما از طرف دیگر در آسیای مرکزی، آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا بازارشان بد نیست و حتی در بازارهایی مثل فیلیپین کم‌کم دارند بازار را از چنگ ژاپنی‌ها درمی‌آورند. با این حال افتخار این پیروزی‌ها به آن گروه از خودروهای چینی می‌رسد که یک سر و گردن از دیگر خودروها بالاترند و در عین حال با تکیه بر قیمت پایین‌شان توانسته‌اند مورد اقبال واقع شوند. در این گزارش به سراغ سه مدل از این خودروها رفته‌ایم که البته در ایران خبری از آنها نیست.

بی‌وای‌دی چین
این سدان از بی‌وای‌دی که نام امپراتوری چین را بر پیشانی دارد، شما را به حیرت می‌اندازد چون از نظر طراحی کاملاً به‌روز و تقریباً شبیه ‌ چیزی است که در آخرین نسل از کیا اسپورتیج داریم می‌بینیم. این سدان هیبریدی جمع‌و‌جور از باتری‌های پیشرفته بلید بهره می‌برد که در حال حاضر در خودروهای ولوو استفاده می‌شود و به مدد عملکرد عالی‌اش در رانندگی و مصرف پایین سوخت توانسته در ژوئن ۲۰۲۱ دومین خودروی پرفروش بی‌وای‌دی باشد و رکورد ۹۲۶۹ دستگاهی را بزند!

این خودرو در نسخه پلاگین هیبریدی از پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی در ترکیب با موتور الکتریکی بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۷۰ اسب بخار نیرو است؛ در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و تنها ۳٫۸ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند.

جیلی امگرند GT
طراحی سدان جیلی امگرند GL به شدت کسل‌کننده و ساده بود که چندان تعجب‌برانگیز نیست چون این خودرو به عنوان مدلی ارزان‌قیمت برای بازار چین معرفی شده ‌ اما جیلی برای خریدارانش در بازارهای خارجی امگرند GT را در نظر گرفته است که سدانی اسپرت و خوش‌چهره است و بین ۱۹ تا ۲۹ هزار دلار قیمت دارد. امگرند GT که روی پلتفرم CMA (پلتفرم مشترک ولوو و جیلی) تولید شده، سه انتخاب را در بخش پیشرانه در برابر مشتریان قرار می‌دهد که شامل نمونه‌های ۱٫۸ لیتری توربو، ۱٫۵ لیتری توربو هیبرید ملایم و ۱٫۵ لیتری پلاگین هیبرید می‌شود.

میزان خروجی این موتورها به ترتیب ۱۸۱، ۱۹۰ و ۲۷۵ اسب بخار است. کابین نیز همانند نمای خارجی یک تجربه موفق برای جیلی محسوب می‌شود. کنسول اصلی طراحی بسیار جذابی دارد و در آن از نوارهای کرومی صیقلی استفاده شده است. نشانگر آمپر کاملا دیجیتال و نمایشگر اصلی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی فناورانه‌های کابین را پرچمداری می‌کنند.

هاوال F7
سال ۲۰۱۹ شاسی‌بلندی به خانواده محصولات هاوال اضافه شد که خیلی سریع پله‌های موفقیت را طی کرد و تبدیل به یکی از موفق‌ترین محصولات این برند، به خصوص در بازار چین شد. این خودرو در نسخه فول ۲۱ هزار دلار قیمت دارد اما به اندازه خودروهایی با دو برابر قیمت خود به شما آپشن تحویل می‌دهد.

نمایشگر عریض ۱۲٫۳ ایچی هاوال F7 مدل ۲۰۲۱ به سیستم عامل تنست تای ۳ مجهز است. قوی‌ترین پیشرانه‌اش هم موتور ۲ لیتری توربوی ۲۲۴ اسب بخاری است که با جعبه دنده هفت‌سرعته دوکلاچه نیرو را به تمام چرخ‌ها انتقال می‌دهد. خلاصه بگوییم؛ هاوال F7 شاسی‌بلند چینی‌ است که استانداردش یک سر و گردن از بقیه چینی‌ها بالاتر است.

کدخبر: ۴۰۴۹۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر