کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۹۳۲
تاریخ خبر:

خواستنی‌ترین‌ خودروها در سال ۲۰۲۱

روزنامه هفت صبح | انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروهای بریتانیا (SMMT) در آخرین گزارش خود به سراغ وضعیت بازار خودروی این کشور آشفته در دوران پاندمی رفته و پرفروش‌ترین‌ها را اعلام کرده است.

خریداران اتومبیل همچنان می‌توانند به صورت ایمن اتومبیل بخرند؛ با تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌‎ها که راهکارهای آنلاین، از خرید خودرو تنها با یک کلیک تا تحویل در منزل را ارائه می‌دهند. فورد فیستا که پرفروش‌ترین خودروی بازار بریتانیا در سال ۲۰۲۰ بود حتی در میان سه رتبه‌دار ژانویه ۲۰۲۱ نیست و با دو هزار و ۵۹۴ دستگاه فروش به چهارم ‌بودن رضایت داده است.

رتبه اول پرفروش‌های سال نوی میلادی به واکسهال کورسا با سه هزار و ۷۸ دستگاه فروش رسیده است. کورسا تنها خودرویی است که توانسته بالاتر از سه هزار دستگاه فروش داشته باشد. این خودرو سال گذشته حائز عنوان دومین خودروی پرفروش شده بود و حال به لطف معرفی نسل جدید توانسته زیر پای فورد فیستا را خالی کند.

وقتی پدال گاز را فشار دهید تمامی گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متری در دسترس خواهد بود و راننده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸٫۱ ثانیه‌ای را ثبت خواهد کرد. البته برای استفاده حد بیشتری از ۱۳۴ اسب بخار پیشرانه شما باید حالت اسپورت رانندگی را ایجاد کنید. این خودرو به صورت پیش فرض از حالت نرمال رانندگی استفاده کرده و قدرت ۱۰۸ اسبی را در دسترس راننده قرار می‌دهد.

کیا اسپورتیج با دو هزار و ۹۸۶ دستگاه فروش مدال نقره را از آن خود کرده و می‌توان پیش‌بینی کرد که تا پایان ۲۰۲۱ همچنان برای حفظ عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بریتانیا مبارزه کند. تمامی مدل‌های اسپورتیج هم‌اکنون به صفحه لمسی ۸ اینچی مجهز هستند. این خودرو همچنین از ناوبری، اپل کارپلی، اندروید اتو و کنترل صوتی سود می‌برد. سرویس‌های ارتباطی UVO کیا نیز به‌صورت استاندارد موجود بوده و اطلاعات به‌روزی از شرایط ترافیکی، محل دوربین‌های سرعت و پارکینگ‌های نزدیک را به راننده منتقل می‌کنند.

سومین خودروی پرفروش بریتانیا در اولین ماه از ۲۰۲۱ نیز خودرویی نیست جز نیسان قشقایی. قشقایی در حالی این موفقیت را با ثبت آمار دو هزار و ۸۳۵ دستگاهی به دست آورده است که بر‌خلاف دیگر رقبا گزینه برقی ندارد.

البته نسل جدید این خودرو که به تازگی معرفی شده است، می‌تواند وضعیت را به صورت اساسی قرار دهد و حتی دور از ذهن نیست که قشقایی را در صدر لیست پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در سال ۲۰۲۱ قرار دهد. مهم‌ترین به‌روزرسانی قشقایی در مدل ۲۰۲۰ مربوط به پکیج ایمنی ۳۶۰ نیسان می‌شود که در مدل ۲۰۲۰ به صورت استاندارد برای تمام تریم‌ها ارائه خواهد شد.

این پکیج امکاناتی مانند ترمز خودکار هنگام پارک برای جلو و عقب، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار موانع هنگام خروج از پارک و نور بالای اتوماتیک را شامل می‌شود.رتبه‌های بعدی این لیست عبارتند از فورد فیستا، ولوو XC40، مرسدس بنز کلاس A، فولکس‌واگن گلف، فورد پوما، کیا نیرو و فورد فوکوس.

کدخبر: ۳۷۴۹۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر