کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۶۰۶
تاریخ خبر:

خلاصه نشست خبری امروز سردار سعید محمد

سعید محمد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز شنبه در نشست خبری که به‌صورت اینترنتی توسط باشگاه خبرنگاران جوان پخش شد، بخشی از برنامه‌ها و نظرات خود را به‌صورت علنی بیان کرد. خلاصه مباحت مطرح شده در این نشست خبری را می‌خوانیم:

*** [افشاگری درباره نحوه کاندید شدن] *** در آذر ماه خدمت فرمانده کل سپاه رسیدیم و درخواست کردیم که اگر ورود من آسیبی به سپاه بزند کنار بروم و اعلام آمادگی کردم که از قرارگاه خاتم جدا شوم و در نهایتا در بهمن ماه قرار شد با توجه به جدیت من این مسئله دوباره بررسی شود، در اسفند ماه اعلام کردند که این جا به جایی صورت بگیرد و ۱۷ اسفند ما از سپاه جدا شدم. حتی یک استعفا هم ارسال کردم و از این مجموعه جدا شدم. اما حقیقتا اگر بخواهم برخی جزئیات را مطرح کنم دلم نمی خواهد لکه سیاهی بر سپاه پاسداران که برای من ارزشمند است بیفتد. سنگ اندازی جلوی پای من خیلی رخ داده و یکی از مشکلات تبعیض بین کاندیداهای نظامی است و آنها حتی از کار خود کنار نکشیدند ولی این مسائل برای آنها مطرح نشد. ابتدا فکر کردیم شیطنت رسانه ای است اما بعد که پرسیدیم چرا با من این گونه برخورد کردید گفتند درخواست شده این گونه تیتر شود که سعید محمد به دلیل تخلفات از قرارگاه خاتم سپاه پاسداران برکنار شد. اگر کسی کوچکترین تخلفی از من سراغ دارد با اسناد و مدارک اجازه دارد منتشر کند و از آنها شکایت هم نمی کنم. مطرح کردند هلدینگ دارم و دخترم آن را اداره می کند در حالی که من اصلا دختر ندارم که هلدینگ مرا اداره کند. ۳۰ سال کار اقتصادی کردم و یک لکه سیاه در پرونده من نیست.

*** مردم از بی‌دولتی خسته هستند و پناهگاه می‌خواهند و نظارت از داخل ماشین را نمی‌خواهند بلکه مرد میدان می‌خواهند.

*** دولت سیزدهم فقیرترین دولت در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما برنامه‌های خود را به برجام گره نزدیم و از احیای هرچه زودتر برجام نیز استقبال می‌کنیم.

*** [در پاسخ به سوالی درخصوص کاندیداتوری آیت الله رئیسی] *** براساس آخرین صحبت‌هایی که شنیدیم آقای رئیسی هنوز تصمیمی برای آمدن و اذن رهبر انقلاب را نگرفتند مگر شرایط جدیدی رقم بخورد.

*** [در پاسخ به احتمال تایید صلاحیت] *** شورای نگهبان هرچه تصویب کرده براساس قانون است، ملاک شورای نگهبان برای نظامی‌ها جایگاه است نه درجه. من بیش از ۸ سال جایگاه سرلشگری دارم و اگر معیار این باشد بحث صلاحیت من حتمی است. البته افراد شورای نگهبان تک به تک باید صلاحیت افراد را بررسی کنند. بنابراین این مصوبه اخیر شورای نگهبان مشکلی برای من ایجاد نخواهد کرد.

*** [درباره برجام] *** برجام یک توافقی بین ایران و ۵ بعلاوه یک بود که علی رغم مشکلات زیاد برجام به لحاظ قانونی بین ایران و کشورهای ۵+۱ مبادله شده و توسط شورای امنیت به تصویب رسیده است. مجلس هم آن را تصویب کرده که به آن احترام می گذاریم. علت عدول از برجام این است که آمریکا یک جانبه از آن خارج شدو مشکلات زیادی برای مردم در چند سال اخیر به وجود آورد البته خیلی از این مشکلات ناشی از سوء مدیریت بود. دو شرط برای برگشت برجام داریم اول اینکه برگشت آمریکا به برجام و رعایت آن توسط سایر کشور و دوم اینکه ما باید این اقدامات را راستی آزمایی کنیم و در صورت تعهد طرف مقابل ما هم به برجام متعهد خواهیم ماند. منتظر نتایج مذاکرات وین هستیم و باید در چارچوپ منویات رهبری مذاکرات صورت بگیرد.

*** [در مورد برنامه‌های خودش و دولتش] *** سعی می کنم گره ها را یک به یک با کمک مردم و جوان ها باز کنیم. وابسته به هیج جریانی نیستم و با هیچ کس ننشسته ایم و قول و قرار هم نگذاشته ایم. دولت سهامی نیستم و دولت شایسته سالار خواهیم بود. دولت قطبی هم نخواهم بود زیرا بحق دو جریان چپ و راست برای کشور مضر است و افرادی که تابلو دار این احزاب باشند را روی کار نمی آوریم بلکه افراد پاک دست و دارای علم و دانش روز را روی کار خواهیم آورد. قطعا قبل از انتخابات بخشی از کابینه را معرفی خواهم کرد. ۱۵۰ تیم مدیریتی در تولید برنامه دارم و مسائل و مشکلات را به ریز بررسی کرده ایم و برنامه راهکار برای حل آنها داریم.

*** [به شوخی] *** در اواخر ماه رمضان آدم به روغن سوزی می افتد و اگر رئیس جمهور شوم ماه رمضان را تعطیل می کنم. [خنده حضار]

*** [درباره خط فکری و سیاسی خودش] *** من به خودم نزدیک هستم و از نظام سلطه دور هستم، البته منظورم از لحاظ شخصیتی بود وگرنه به مردم نزدیک هستم و همواره در همه مسندها تلاش کردم که با مردم ارتباط نزدیک بگیرم و مشکلات را از زبان خودشان بشنوم.

کدخبر: ۳۸۸۶۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر