کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۷۵۶
تاریخ خبر:

افزایش سرقت کاسه‌چراغ خودروهای گرانقیمت

روزنامه هفت صبح | موقع شنیدن کلمات دزدی و خودرو معمولاً یاد دزدیدن خودرو، سیستم صوتی آن، باتری‌هایش یا در آخرین ورژن دزدان کامپیوتر سفری‌اش می‌ا‌فتیم‌ اما دزدی قطعه دیگری از خودرو نیز این روزها بسیار باب شده است: کاسه چراغ. چراغ خودروهای گرانقیمت در عین زیبایی و بهره‌مندی از تکنولوژی روز، قطعه‌ای با قیمت بالا و خوش‌خرید در بازار مالخرهاست و همین امر دزدها را به صرافت سرقت آن سوق می‌دهد.

سارقان چراغ‌های جلو معمولاً با استفاده از پیچ‌گوشتی دوسو و فشار بر لبه‌های گلگیر چراغ خودروها را به سرقت می‌برند. ویدئوهای منتشرشده از انجام این کار در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که این عمل بیش از یک دقیقه زمان نمی‌برد. از این رو بهترین کار عدم پارک‌کردن خودرو در مکان‌های تاریک و خلوت است.

حداقل قیمت چراغ‌های جلو در بازار لوازم یدکی مربوط به پراید است که بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. چراغ دیگر خودروهای داخلی، بسته به برند چراغ، زنون بودن یا نبودن و ال‌ای‌دی بودن یا نبودن بین ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. این قیمت برای برندهای خاص و خودروهای گرانقیمت ایرانی بالاتر است.

مثلاً بسته دو عددی چراغ عقب پژو ۲۰۷ از برند کروز دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. خودروهایی که دزدیدن چراغ‌شان معمول است، معمولاً خودروهای مونتاژی هستند. این خودروها به دلیل مونتاژ ضعیف و عایق‌بندی و درزگیری نامناسب بیشتر طعمه‌‌ دزدان می‌شوند. مزدا ۳ جدید در بین این خودروها صاحب سبک است و به دلیل قیمت گران کاسه چراغش که در برهه‌ای حتی از پورشه کاین هم بالاتر رفته بود، خودرویی محبوب بین دزدان است.

کاسه چراغ اورجینال این خودرو در بازار ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و استوک آن ۱۵ میلیون تومان است. ارزان‌ترین گزینه آن نمونه تایوانی با قیمت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است. مرسدس بنز C200 نیز دیگر خودرویی است که چراغ‌هایش به کرات به سرقت می‌رود. قیمت چراغ‌های معمولی آن در مدل‌های پایین ۱۵ میلیون تومان است.

خانواده نیسان و رنو نیز دیگر خودروهای رکورددار در سرقت کاسه چراغ هستند و با فعالیت کم‌فروغ شرکت نگین‌خودرو و نمایندگی‌هایش می‌توانید صاحبان آنها را زیاد در مراکز اصلی فروش قطعات یدکی همچون چراغ‌برق و سهروردی پیدا کنید.

حداقل قیمت کاسه چراغ نیسان تیانا، سدان لوکس ژاپنی که از چراغ‌ جلوی زیبایی بهره می‌برد چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. چراغ‌های زنون‌دار کولیوس نیز ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در بین خودروهای کره‌ای چراغ‌های هیوندای سوناتا YF و کیا اسپورتیج نسل قبل زیاد به سرقت می‌رود. قیمت چراغ‌های این خودروها در بازار بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان است.

کدخبر: ۳۷۲۷۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر