کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۱۸۳
تاریخ خبر:

خط و نشان جیپ رانگلر روبیکان‌۳۹۲ برای برانکو!

روزنامه هفت صبح، ترجمه اختصاصی گروه خودرو از موتورترند| اگر به شما بگوییم که در حال صحبت کردن درباره وسیله نقلیه‌ای با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ پوندفوت گشتاور که توسط موتوری V8 تولید می‌شود، شتاب ۴٫۵ ثانیه‌ای و کانورتیبلی چهارچرخ متحرک هستیم آیا حدس می‌زنید که داریم از یک جیپ رانگلر صحبت می‌کنیم؟ روبیکان ۳۹۲ دقیقاً چنین خودرویی است.

پس از سال‌ها درخواست مشتریان، سرانجام جیپ کوتاه آمده و برای اولین بار پیشرانه‌ای V8 را ‌ روی رانگلر قرار داده است. اگرچه این کاری طاقت‌فرسا از نظر فنی بوده و مهندسان تیم ۳۹۲ تغییراتی را در خودرو اعمال کرده‎‌اند تا هشت سیلندر را در محفظه باریک موتور رانگلر که به طور معمول توانایی حمل ۴ تا ۶ سیلندر را داراست جای دهند.

با همان موتور ۶٫۴ لیتری و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک که ‌ روی گرندچروکی SRT-8 نصب شده است؛ رانگلر این تغییرات را به خود دیده است: درایو لوازم جانبی جلو بازطراحی شده؛ دینام به بالای موتور منتقل شده؛ سوپاپ فیلتر روغن برای پاک کردن حرکت محور جلو بازتنظیم شده و… . علاوه بر تغییرات پیشرانه، ۳۹۲ از یک قاب به‌روز‌ و تقویت‌ شده بهره می‌برد. از آنجا که موتور V-8 بسیار بلند است، جیپ ارتفاع سیستم تعلیق را یک سانتی‌متر دیگر افزایش داده است. هر کدام از مدل‌های جیپ از استایل منحصربه‌فرد خود بهره‌مندند.

در رانگلر روبیکان نیز می‌توان علامت رانگلر ۳۹۲ را ‌ روی قلاب‌های بکسل، کاپوت، رینگ‌های ۱۷ اینچی اختصاصی، تایرهای ۳۳ اینچی و فضای داخلی ترکیبی چرم مشکی و برنز مشاهده کرد. با روشن‌ کردن موتور، صدای گوش‌نوازی از خروجی‌های چهارگانه اگزوز خارج می‌شود‌ اما برای بیشترین لذت از ملودی رانگلر ۳۹۲ باید قابلیت فول‌دور را از سیستم اسکای وان تاچ فعال کنید. البته برای کسانی که از رانندگی دزدکی لذت می‌برند هم امکان صدا خفه‌کن با تنها فشردن یک دکمه مهیاست؛ جایی که محور عقب در حالت بی‌صدا قرار می‌گیرد.

در جاده، این خودرو بهترین احساس سواری از زمان تولد رانگلر تا به امروز را به نمایش می‌گذارد. هندلینگ فوق‌العاده راحت است و اصلاً شلخته نیست. وقتی پدال را گاز را بیشتر فشار می‌دهید سرنشینان به عقب کشیده می‌شوند؛ احساسی که در رانگلرهای قبلی وجود نداشت.

تعویض دنده در این خودرو به مانند گرند چروکی SRT-8 مثال‌زدنی و سریع است. به گونه‌ای که احساس می‌کنید در حال بازی با رانگلر هستید. در تپه‌های شنی نیز رانگلر بهترین عملکرد ممکن را به نمایش گذاشت و هیچ جا نبود که شن و ماسه، ولو با عمق زیاد‌ بتواند آن را گیر بیندازد و جلوی حرکتش را بگیرد. حتی تماشای شن‌هایی که از کنار چرخ‌های رانگلر ۳۹۲ به هوا پرتاب می‌شود سرگرم‌کننده است.

جاده‌های صاف و خاکی اما تبدیل به کورسی شخصی می‌شوند؛ به ویژه زمانی که سیستم آفرودپلاس را روشن کرده باشید و دکمه کنترل پایداری الکتریکی را هم بزنید. در اینجا این خود رانگلر است که رانندگی می‌کند. در مسیرهای سنگی سیستم یوکانکت جیپ به کمک‌تان می‌آید تا با پیچ و خم جاده آشنا شوید و بهترین صعود را داشته باشید.

کدخبر: ۳۸۱۱۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر