کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۱۰۷
تاریخ خبر:

خط و نشان امیر و فکری؛ ‌هشدار به علیمنصور

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | هفته اول لیگ بیستم با برگزاری هفت بازی به پایان رسید. در این هفته نتایج غیرمنتظره و جالبی به دست آمد و جدا از برنده‌ها و بازنده‌های روی کاغذ، هفته اول چند برنده و بازنده مهم دیگر هم داشت. به مرور اتفاقات مهم و سوژه‌های جالب هفته اول می‌پردازیم.

*** برنده‌ها

* امیر قلعه‌نویی: این بهترین شروع ممکن برای امیر قلعه‌نویی در لیگ بیستم بود. او در هفته اول باید به مصاف تیم فصل قبل خود می‌رفت. تیمی که در اواخر فصل با مدیران و هوادارانش به مشکل خورد و با دلخوری از آنها جدا شد. قلعه‌نویی هدایت گل‌گهر سیرجان را برعهده گرفت و با جذب بازیکنان خوب، تیمی نسبتا پرمهره بست و در همان بازی اول نشان داد که انگیزه‌های زیادی دارد. او درحالی‌که تیمش با دریافت گل اول غافلگیر شده بود، به خوبی شاگردانش را توجیه کرد و به بازی برگرداند و در پایان موفق شد تیم سابقش را با نتیجه جالب ۳بریک شکست دهد. با این نتیجه حالا باید گل‌گهر را یکی از تیم‌های موفق و حتی مدعی کسب سهمیه آسیای لیگ بیستم بدانیم.

* سیدمهدی رحمتی: بعد از نتایج ضعیف در لیگ قهرمانان آسیا، مدیران باشگاه شهرخودرو، اعتمادشان به سیدمهدی رحمتی را از دست ندادند و تصمیم گرفتند با او وارد لیگ بیستم شوند. این در حالی بود که شهرخودرو چند ستاره‌اش را از دست داده بود و از نظر بازیکن نسبت به فصل قبل تیمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسید. بااین‌حال رحمتی تیمش را به خوبی آماده آغاز لیگ بیستم کرده بود. شاگردان او در همان اوایل بازی دو گل به ماشین‌سازی زدند و تیر خلاص را هم در وقت‌های تلف‌شده بازی زدند تا با یک پیروزی ۳برصفر شروعی فوق‌العاده در لیگ بیستم داشته باشند.

* محمود فکری: او کار در استقلال را با مشکلات و حاشیه‌های زیادی شروع کرد. اختلافاتی در کادر فنی‌اش به وجود آمد، تیم پزشکی باسابقه باشگاه، از این مجموعه جدا شد، علی کریمی به القطر پیوست، دیاباته و میلیچ دیر به تمرینات اضافه شدند و پنجره بسته باشگاه هم تا قبل از بازی اول باز نشد و فکری مجبور شد تیمش را بدون استفاده از بازیکنان جدیدش به مصاف مس رفسنجان بفرستد. استقلالِ فکری در نیمه اول نمایش خوبی نداشت، اما در نیمه دوم، هم بهتر بازی کرد و هم توانست نتیجه را از آن خود کند. تعویض‌های فکری هم تعویض‌های درستی بود و نشان از بازی‌خوانی خوب او داشت.

* وحید فاضلی: سرمربی جوان و گمنام نساجی شروعی باورنکردنی داشت. او در شرایطی تیم را تحویل گرفت که محمود فکری ناگهان از نساجی رفته و شوک بزرگی به مجموعه باشگاه و بازیکنان این تیم وارد شده بود. تعدادی از ستاره‌های این تیم هم جدا شده بودند و دست او به‌شدت خالی بود. خود او هم قبل از آغاز مسابقات ادعا کرده بود تیم را او نبسته و هواداران نباید انتظار زیادی داشته باشند. اما تیم او بهترین نتیجه هفته اول را گرفت و در اراک میزبانش را با نتیجه ۳برصفر شکست داد. به نظر می‌رسد فاضلی جوان با نساجی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

* رحمان رضایی: با فاجعه‌هایی که در باشگاه ذوب‌آهن رخ داده بود و درحالی‌که نفراتی بیش از یک تیم کامل از این تیم جدا شده بودند، پیش‌بینی می‌شد ذوب‌آهن کاندیدای اول سقوط به لیگ یک باشد و فولاد و نکونام کار راحتی در هفته اول در اصفهان داشته باشند. نیمه اول هم طبق پیش‌بینی‌ها پیش رفت و فولاد با یک گل برتری به رختکن رفت، اما رحمان رضایی در نیمه دوم تیمش را متحول کرد، تا جایی که فقط چندثانیه تا پیروزی بر فولاد فاصله داشت، اما یک پنالتی جنجالی باعث شد تا تیم او پیروزی را از دست بدهد. بااین‌حال رحمان رضایی نشان داد که مربیگری را بلد است.

*** بازنده‌ها

* محرم نویدکیا: سرمربی جوان سپاهان که هواداران این تیم امید زیادی به او داشتند، شروع بدی در لیگ بیستم داشت. تیم او در سیرجان از میزبان خود پیش افتاد، اما خیلی زود ورق برگشت و سپاهان با وجود داشتن ستاره‌های بزرگ و گران‌قیمت، نتیجه بدی گرفت و ۳بریک مغلوب شد. با این نتیجه مشخص شد که اسطوره سپاهانی‌ها، کار بسیار دشواری در پیش دارد و اگر نجنبد، شاید خیلی زود مجبور به رفتن از این تیم شود.

* رسول خطیبی: بدترین نتیجه هفته اول را تیم آلومینیوم اراک گرفت که در خانه با نتیجه ۳برصفر مغلوب نساجی مازندران شد. البته رسول خطیبی معتقد است که مدیران باشگاه خواسته‌های او را برآورده نکرده‌اند و تیم او با کمبود مهره مواجه است. اگرچه نمی‌توان این ادعا را تکذیب کرد، اما واقعیت این است که نساجی هم مثل همین آلومینیوم با مشکل کمبود بازیکن مواجه بود، ذوب‌آهن هم تقریبا تمامی ستاره‌هایش را از دست داده بود! خطیبی باید بپذیرد که تیم او مشکلات فنی زیادی دارد که هرچه زودتر باید برطرف شوند.

* علیرضا منصوریان: مثل تمام فصل‌های اخیر، منصوریان نتوانست لیگ برتر را با پیروزی شروع کند. او با تیم پرمهره و گران‌قیمت تراکتور مقابل نفت مسجدسلیمان متوقف شد! تیمی که از نظر بازیکن، یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ بیستم است و بضاعتش با تراکتور قابل مقایسه نیست. منصوریان باید بداند که در تبریز به او به اندازه ذوب‌آهن و نفت فرصت نخواهند داد و او اگر می‌خواهد حداقل تا پایان فصل در این تیم بماند، باید بازی‌هایی از این دست را ببرد.

*** ستاره‌ها
* امین قاسمی‌نژاد: بی‌شک بهترین بازیکن هفته اول لیگ بیستم او بود. قاسمی‌نژاد در پیروزی ۳برصفر شهرخودرو مقابل ماشین‌سازی، دو گل زد و یک پاس گل دیدنی هم به جعفری داد تا در تمام گل‌های تیمش نقش داشته باشد. قاسمی‌نژاد با ادامه این نمایش‌ها می‌تواند عصای دست رحمتی در لیگ بیستم باشد و البته بیشتر از قبل، توجه تیم‌های بزرگ لیگ را هم به خود جلب کند.

* دارکو بیدوف: مهاجم صربستانی ذوب‌آهن با زدن دو گل به فولاد نشان داد که درخشش او در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم اتفاقی نبوده است. بیدوف یک گلزن تمام‌عیار است که جاگیری‌های خوبی دارد و ضربات آخر را به خوبی می‌زند. او قطعا می‌تواند در تیم‌های بزرگ‌تری در ایران بازی کند و موفق باشد.

* گادوین منشا: مهاجم پرحاشیه نیجریه‌ای که سال‌هاست در فوتبال ایران حضور دارد، بعد از مدت‌ها ناکامی و نمایش‌های معمولی در استقلال و گل‌گهر، سرانجام در برابر سپاهان درخشید. او یک گل زد و یک پاس گل تماشایی به یونس شاکری داد تا موثرترین بازیکن امیر قلعه‌نویی در پیروزی مقابل سپاهان باشد.

کدخبر: ۳۵۸۱۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر