کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۵۳۶۴
تاریخ خبر:

خط دفاعی قدرتمند استقلال متلاشی می‌شود؟

روزنامه هفت صبح | استقلال در لیگ بیست و یکم قاطعانه قهرمان شد و رکوردهایی را هم جابه‌جا کرد‌ اما مهم‌ترین رکوردی که توسط این تیم شکسته شد و احتمالا تا سال‌های سال دست نخورده باقی خواهد ماند، رکورد کمترین گل خورده در یک فصل است. استقلال در لیگی که گذشت فقط ۱۰ گل خورد و این اتفاق با هماهنگی و اقتدار مدافعان این تیم رخ داد‌ اما حالا اجزای آن خط دفاع رویایی و مستحکم در حال جدایی هستند و به نظر می‌رسد دیوار دفاعی استقلال در حال فروپاشی است.

رافائل سیلوا
او از نیم‌فصل دوم به استقلال پیوست تا جای خالی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند را که سرباز شده بودند، پر کند. از هفته بیست و دوم در ترکیب استقلال قرار گرفت و تا پایان فصل ۸ بار و در مجموع ۶۷۱ دقیقه به میدان رفت. در این مدت استقلال با حضور او فقط دو گل دریافت کرد. نمایش او در همان بازی اول مقابل صنعت‌نفت نشان داد که چه مدافع قابل و باتجربه و باکلاسی است. سیلوا روی زمین و هوا مسلط بود و به خوبی جای خالی دو مدافع سرباز شده استقلال را پر کرد و اجازه نداد خلأ آنها در زمین حس شود. قرارداد او تا پایان فصل اعتبار داشت و حالا مدیران استقلال به دنبال تمدید قراردادش هستند. اتفاقی که تا امروز رخ نداده و به نظر می‌رسد شانس جدایی او از استقلال بیشتر از تمدید قراردادش است.

محمد دانشگر
در ۲۳ بازی برای استقلال به میدان رفت. به جز سه بازی، در سایر بازی‌ها در پست مدافع میانی به میدان رفت. در ۱۷۳۷ دقیقه‌ای که بازی کرد، استقلال ۷ بار دروازه‌اش را باز شده دید. او دو بار هم برای تیمش گلزنی کرد که یکی از آنها در بازی حساس و کلیدی مقابل سپاهان در اصفهان بود. او از لحاظ فنی مدافع خوب و مسلطی است اما شیطنت‌ها و بازیگوشی‌هایش در فصل گذشته هم ادامه داشت که مهم‌ترین نمره منفی و نقطه ضعف کارنامه اوست. دانشگر اولین جدا شده قطعی در خط دفاعی استقلال بود که با مبلغ قابل‌توجهی به سپاهان پیوست. او سهم زیادی در موفقیت و استحکام خط دفاعی استقلال داشت و نبودش در فصل آینده هم در خط دفاع و هم در زمان حملات و ارسال‌های بلند روی دروازه حریفان به چشم خواهد آمد.

عارف غلامی
او تا پایان نیم‌فصل اول در حال سپری کردن دوران نقاهت بود و از هفته نوزدهم بود که برای اولین بار در لیگ بیست و یکم به میدان رفت و این دقیقا مصادف با جدایی اجباری یزدانی و مرادمند از استقلال بود. او که بسیار به موقع به ترکیب اضافه شده بود، از هفته بیستم تا پایان فصل، یک دقیقه هم بیرون از ترکیب نماند و ۹۹۰ دقیقه بازی کرد و در این مقطع اصلی‌ترین مهره استقلال و فرهاد مجیدی در خط دفاع بود. از زمان حضور او در ترکیب، استقلال فقط ۴ گل دریافت کرد. غلامی هم قراردادش با استقلال به پایان رسیده و این روزها در خارج از کشور به سر می‌برد و احتمال پیوستنش به یک تیم پرتغالی زیاد است. او البته وعده داده که در ایران فقط برای استقلال بازی می‌کند اما از لیگ‌برتر هم پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای دارد.

سیاوش یزدانی
در نیم‌فصل اول بهترین مدافع استقلال بود. تا هفته هجدهم در تمام بازی‌ها از ابتدا به میدان رفت و فقط ۱۵ دقیقه از ترکیب اصلی دور ماند. او یک گل زد و یک پاس گل هم داد. ۱۶۳۵ دقیقه بازی کرد و در این مدت استقلال فقط ۶ گل خورد و سرانجام به تیم ملی هم دعوت شد. از هفته نوزدهم به دلیل سرباز شدن از استقلال جدا شد و به ملوان رفت و با اینکه در بیش از یک‌سوم از طول فصل غایب بود اما از سوی همه رسانه‌ها در ترکیب تیم منتخب لیگ بیست و یکم قرار گرفت. عجیب اینکه به دلایلی نامشخص، در ملوان حتی یک دقیقه هم بازی نکرد. هنوز سرنوشت او مشخص نشده و ممکن است به دلیل پایان نیافتن دوران خدمت سربازی، استقلال حداقل در نیم‌فصل اول هم نتواند از او استفاده کند.

گابریل پین
او معمار خط دفاعی باصلابت استقلال در لیگ بیست و یکم بود. مرد ایتالیایی توسط فرهاد مجیدی به کادر فنی استقلال اضافه شد تا این تیم را در فاز دفاعی تقویت کند. این همان هدفی بود که مجیدی قبل از شروع فصل به هواداران اعلام کرد. او معتقد بود که برای قهرمانی، استقلال باید کم گل بخورد و برای رسیدن به این هدف، پین بهترین انتخاب ممکن بود. تمرینات او بود که باعث شد استقلال یک خط دفاعی رویایی داشته باشد و رکورد همه ادوار تاریخ لیگ برتر را بشکند. او هم با رفتن فرهاد مجیدی استقلال را ترک کرد و از همین حالا قابل پیش‌بینی است که در غیاب او، خط دفاع استقلال آسیب پذیرتر از فصل گذشته خواهد بود، حتی اگر یزدانی و غلامی و سیلوا در این تیم بمانند، غیبت پین تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت.

کدخبر: ۴۶۵۳۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر