کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۴۵۸
تاریخ خبر:

خط‌ونشان سرمربی استرالیا: بگذارید با ایران همگروه شویم

گراهام آرنولد، سرمربی تیم ملی استرالیا، به دنبال رستگاری در مقابل ایران است. آخرین بازی گراهام آرنولد در ترکیب تیم ملی استرالیا لکه ننگی بر دوران بازی های ملی او است، مسابقه ای که زخمی ابدی بر تن فوتبال استرالیا باقی گذاشت. در ۲۹ نوامبر سال ۱۹۹۷ در ورزشگاه ملبورن کریکت گراند، استرالیا ۲-۰ از ایران جلو بود و به نظر می رسید که ناکامی طولانی مدت آنها در رسیدن به جام جهانی پایان یافته است. بعد جیمی جامپر معروف استرالیایی، پیتر هور، یا آنطور که آرنولد او را به یاد می آورد؛ "روانی"، به زمین پرید، خودش را درون دروازه ایران پرت کرد و یک توقف نسبتا طولانی در ابتدای نیمه دوم بازی و پس از گل دوم استرالیا به وجود آورد.

آرنولد با به خاطر آوردن ان روز می گوید: "خیلی جالب است که مردم هنوز درباره آن مسابقه صحبت می کنند. من تمام بازیکنانی که در آن زمان در زمین بازی حاضر بودند را به یاد دارم، آنها همه جمع شدند و این واقعا یک توقف و شکست در بازی بود. از نظر ذهنی ما یک دفعه خاموش شدیم، به جای اینکه نتیجه ۲-۰ ما را با انگیزه‌تر کند، ما کاملا خاموش شدیم و آنها خیلی آماده به بازی برگشتند و ۲-۲ کردند. برای ما ویران‌کننده بود. دیدن تری ونبلز بعد از بازی، آن حالی که او بود… او گفت که این ناعادلانه ترین نتیجه ای بود که در زندگی اش دیده است. این یک پایان ناراحت کننده برای بازی های ملی من بود."

تقریباً پس از یک ربع قرن، اکنون ممکن است آرنولد فرصت رستگاری و گرفتن انتقام آن بازی تلخ برای استرالیایی ها را به دست آورده باشد. آرنولد به تازگی تیم ملی استرالیا را با پیروزی بر کویت، تایوان، نپال و اردن از مرحله اول مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مرحله بعد هدایت کرده است. اکنون اما کار سخت تر می شود. در کمتر از دو هفته دیگر استرالیایی ها خواهند فهمید که در مرحله حساس بعدی با کدام ۵ تیم دیگر هم گروه خواهند بود، جایی که تنها دو تیم برتر در گروه به مرحله نهایی جام جهانی صعود خواهند کرد.

یکی از تیم هایی که احتمال دارد با استرالیا هم گروه شود، ایران است. به شکلی باورنکردنی استرالیا از همان شب تلخ در سال ۱۹۹۷ حتی یک بار هم در سطح بزرگسالان با ایران روبرو نشده است! حتی پس از انتقال استرالیا از اقیانوسیه به کنفدراسیون آسیا در سال ۲۰۰۶، سرنوشت هنوز هم این دو تیم را از هم جدا می کند! سرنوشت البته باز هم بازی دیگر در آستین دارد و استرالیا حتی در صورت هم گروه شدن با ایران، به دلیل محدودیت های سفت و سخت ورود و خروج به این کشور از بازی های خانگی محروم است و باز هم نمی تواند در خاک خودی انتقامی را که سال ها در انتظارش بوده، از ایران بگیرد.

اما آرنولد نمی خواهد که انتقام را بیش از این به تعویق بیندازد: "بگذارید ایران حریف ما شود. این خاطره‌ای است که همیشه در یاد ما بوده و من می خواهم که آن را درست کنم.آن بازی آخرین باری بود که من برای تیم ملی توپ زدم. بلافاصله بعد از بازی با ایران بازنشسته شدم. اگر ما با ایران هم گروه شویم هر کجا که با هم بازی کنیم برای من مهم نیست. اهمتی ندارد که با چه تیمی بازی می کنیم، کجا بازی می کنیم، ما برای بردن تمام بازی ها به زمین می رویم و با روش خودمان بازی می کنیم. با انرژی خیلی زیادی بازی می کنیم و اصول‌مان پابرجا باقی می ماند."

کدخبر: ۳۹۷۴۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1569594374

    خوب نیست آدم آنقدر مغرور باشه آرنولد جان با ما به از این باش که ما نیز با شما به از این بودیم بله حاج آقا بعضی آرزوها زی اد هم خوب نیست برآورده بشه چون ممکن آدم رو به پشیمانی و تباهی برسونه حالا بازم م یل خودته صلاحه ملکه خویش……