کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۷۵۳
تاریخ خبر:

خطراتی که خریداران آیفون ‌۱۲ ‌مینی را تهدید می‌کنند

روزنامه هفت صبح | آیفون ۱۲ مینی قرار بود طرفداران بیشتری داشته باشد اما اینطور که آمارها نشان می‌دهند،انتظارات اپل برآورده نشده و تولید آیفون ۱۲ مینی همچنان در حال کاهش است.آمارهای جهانی می‌گویند اپل سفارش ساخت آیفون ۱۲ را به طور کلی حدود ۲۰درصد کاهش داده است اما بیشتر سفارشات متوقف شده مربوط به آیفون ۱۲ مینی است.

گفته می‌شود اپل حتی از برخی تامین‌کنندگان خود خواسته است ساخت اجزای مخصوص مینی را به‌طور موقت متوقف کنند.کاهش فروش آیفون ۱۲ مینی، اتفاقی تلخ برای اپل است.برخی منابع ادعا می‌کنند که آیفون ۱۲ مینی فقط حدود ۱۰ تا ۱۵درصد سفارشات اپل برای سری آیفون ۱۲ را تا پایان سال ۲۰۲۰ تشکیل می‌دهد.

این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد مثلا کارشناسان اعتقاد دارند پشتیبانی از نسل پنجم موبایل می‌تواند برای باتری کوچک و ضعیف آیفون ۱۲ مینی دردسر ایجاد کند.اپل ظرفیت باتری آیفون ۱۲ مینی را دو هزار و ۲۲۷میلی‌آمپر ساعت عنوان کرده‌ است.از زمان عرضه این گوشی خیلی‌ها درباره دوام کم این باتری هشدار داده‌اند چون تنها پس از حدود ۱۸،۱۷ ساعت روشن بودن گوشی با اینترنت همراه،هشدار تمام شدن باتری روی اعصاب و روان‌تان رژه می‌رود.

قطعا عملکرد دستگاه در زمان استفاده از اینترنت ۵G بدتر از این خواهد بود.مشکل بعدی درباره صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ مینی با سایز ۵٫۴اینچ است؛اندازه این صفحه از آیفون‌های قدیمی که دست خیلی از شماهاست، بزرگ‌تر است و در مقایسه با آیفون هفت پلاس و هشت پلاس فقط دو دهم اینچ کوچک‌تر خواهد بود.

ابعاد آیفون ۱۲ مینی هم برای آنهایی که می‌‌خواهند حتما گوشی‌شان را با یک دست کنترل کنند بد نیست اما مشکل از وقتی شروع می‌شود که بخواهید با آن تایپ کنید.محال است انگشت شست شما موقع تایپ یک پیام کوتاه ۱۰بار حرف اشتباهی را لمس نکند.در عوض محبوبیت مدل‌های پرو و پرو مکس به دلیل صفحه‌نمایش بزرگ‌تر،بیشتر است.آیفون ۱۲ پرومکس که صفحه نمایش آن، شش دهم اینچ از آیفون ۱۲ پرو بزرگ‌تر است با وجود قیمت بالاتر،محبوبیت بیشتری در میان گوشی‌های امسال اپل دارد.

آیفون ۱۲ پرو مکس با دارا بودن یک صفحه نمایش غول پیکر ۶٫۷اینچی، بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش را در میان گوشی‌های آیفون تاریخ دارد.اگرچه به‌نظر می‌رسد صفحه‌نمایش بزرگ‌تر نقش زیادی در محبوبیت آیفون‌ها دارد، اما بعید است که در سری‌های بعدی آیفون، اندازه صفحه‌نمایش از این هم بزرگ‌تر شود.

قیمت آیفون ۱۲ و مدل مینی نزدیک به هم است ولی مدل‌های پرو و پرو مکس تفاوت قیمت زیادی دارند. اتفاقی که وجود لنز تله‌فتوتو و حافظه بالاتر، عامل اصلی آن بوده است. با این حال همه گوشی‌های آیفون ۱۲ در یک نقطه اشتراک دارند و آن حذف آداپتور شارژ از جعبه است. خریدار در نهایت مجبور خواهد بود ۵۰دلار برای خرید یک آداپتور پرداخت کند که به پول ما می‌شود حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان.

کدخبر: ۳۷۸۷۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر