کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۸۹۶
تاریخ خبر:

خشم ‌ژاپنی در‌ برابر خونسردی کره‌ای

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | در بازه قیمتی زیر یک میلیارد تومان می‌توان سراغ مزدا ۳ نیو، کیا سراتو و میتسوبیشی لنسر سال‌های اخیر رفت که خیلی هم کارکرد بالایی ندارند و بالطبع می‌توانید بدون نگرانی چندان بابت هزینه‌های نگهداری یکی از آن‌ها را بخرید. از طرفی سدان‌های آلمانی در مدل‌های زیر ۲۰۱۰ با کارکرد بالا هم حضور دارند که خریدشان جز به عاشقان بنز و ب.ام.و توصیه نمی‌شود.

اما در این بین معدود سدان‌های کره‌ای و ژاپنی هم حضور دارند که نه مثل گروه اول تازه‌نفس‌اند و نه مثل گروه دوم در حال پیوستن به لیگ پیشکسوت‌ها هستند. با ۷۵۰ میلیون تومان می‌توانید سراغ هیوندای النترا مدل ۲۰۱۴ یا هوندا سیویک مدل ۲۰۱۳ بروید که حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر راه رفته‌اند. اما کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

طراحی : نسل پنجم هیوندای النترا یا النترا MD یکی از مهم‌ترین خودروهای تاریخ هیوندای است چون این سدان کامپکت تجلی وداع هیوندای با زبان طراحی ساده قبلی‌اش بود. حتی الان هم طراحی النترا با چراغ‌های کشیده و فرم اسپرت سپر دلنشین به نظر می‌رسد. در آن سوی میدان سیویکی حضور دارند که به سیاق دیگر خودروهای هوندا چندان به زیبایی طراحی آن توجه نشده و کارایی مدنظر سازنده بوده است. به‌ویژه اگر نمی‌توانید با چراغ‌های دوتکه کنار بیایید بهتر است دور و بر سیویک آفتابی نشوید!

کابین و امکانات : هوندا همیشه در طراحی کابین‌های اسپرت و جذاب پیشرو بوده و سیویک هم از این قاعده مستثنا نیست. فرم طراحی داشبورد و کنسول سیویک به گونه‌ای است که دسترسی راحت به هر چیزی وجود دارد. مزیت اساسی کابین سیویک نسبت به النترا کیفیت بالاتر متریال آن است؛ در حالی که النترا به سروصدای زیاد کابین شهره است. هر دو خودرو برای چهار سرنشین فضای جاداری دارند.

اما اگر فضای محور عقب برایتان اهمیت خیلی زیادی دارد بهتر است به سراغ تویوتا کرولا بروید چون هم النترا و هم سیویک ناامیدتان می‌کنند. النترا در نسخه‌های فولش امکانات خوبی را در اختیار می‌گذارد اما آپشن‌های سیویک را ندارد: کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، رادار تغییر لاین، رادار نقطه کور، رادار تصادف جلو، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری و دوربین جانبی. در کل می‌توان گفت آپشن‌های رفاهی النترا بیشتر است اما حتی فول‌ترین نسخه‌های آن نمی‌توانند آپشن‌های ایمنی سیویک را به شما ارائه دهند.

پیشرانه: هر دو خودرو به پیشرانه ۱٫۸ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده‌اند که در النترا می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۱۷۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که با یک گیربکس ۶ سرعته اتومات تیپ ترونیک هماهنگ می‌شود. موتور سیویک هم قادر به تولید ۱۳۹ اسب بخار نیرو و ۱۷۳ نیوتن‌متر گشتاور است و با یک گیربکس ۵ سرعته اتومات هماهنگ می‌شود.

هر دو خودرو به صورت میانگین ۷٫۱ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر می‌سوزانند. اگرچه النترا خودروی قوی‌تری است اما هندلینگ و سواری مثال‌زدنی سیویک را ندارد چون هوندا از سیستم تعلیق عقب مستقل در این خودرو استفاده کرده است. از مزیت‌های پیشرانه هر دو سدان می‌توان به استهلاک پایین و دوام بالا اشاره کرد؛ به‌گونه‌ای که اگر سرویس‌های آن‌ها را به‌موقع انجام دهید می‌توانید انتظار یک رانندگی بی‌دردسر در طولانی‌مدت را داشته باشید.

کدخبر: ۴۱۶۸۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر