کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۷۸۱۹
تاریخ خبر:

خشم ترامپ ‌نژادپرستی‌اش را رو کرد

روزنامه هفت صبح | رئیس جمهور آمریکا در توئیتی از نمایندگان رنگین‌پوست آمریکا خواست به کشورشان برگردند.

ترامپ در حالی به نمایندگان رنگین‌پوست و مهاجر آمریکایی توصیه کرد به کشورشان برگردند که خودش و همسرش هر دو از خانواده‌های مهاجر هستند. رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی نژادپرستانه نوشت: «جالب است زنان دموکرات ترقی‌خواه کنگره را ببینید که اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که دولت‌های‌شان فاجعه کامل و تمام‌عیار هستند، بدترین و فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین در هرکجای دنیا هستند (اگر اصلاً دولتی در حال کار داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و خشن‌ به مردم آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور ملت روی زمین می‌گویند ‌ چطور دولت باید اداره شود.»

به نظر می‌آید که اشاره رئیس جمهور آمریکا احتمالا به چهار نماینده زن مجلس است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ به سمت خود انتخاب شده و در مقابل اقدامات ترامپ ایستاده‌اند. ایلهان عمر یکی از این نمایندگان روز شنبه با انتقاد شدید از ترامپ گفته بود ‌ آماده مبارزه است. این اظهارنظر ترامپ موجی از خشم علیه رئیس جمهور آمریکا به راه انداخت. حتی ترزا می نخست وزیر بریتانیا هم به توئیت‌های اخیر ترامپ اعتراض و با کاملاً غیرقابل قبول خواندن لحن ترامپ در‌باره چهار بانوی رنگین‌پوست عضو کنگره آمریکا، به شدت از آن انتقاد کرد.

***پاسخ سه نماینده به توئیت نژاد پرستانه
«الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از حوزه انتخاباتی چهاردهم نیویورک که جوان‌ترین عضو کنگره آمریکا و پرطرفدار است، در واکنش به این اظهارات در چند پیام توئیتری به ترامپ پاسخ داد. او که در یک خانواده پورتوریکویی و در نیویورک به دنیا آمده، گفت:«آقای رئیس‌جمهور، کشوری که من «از آن آمده‌ام» و کشوری که همه ما به آن سوگند می‌خوریم، ایالات متحده است‌ اما با توجه به اینکه شما مرزهای‌مان را با اردوگاه‌های غیرانسانی نابود کرده‌اید و این کارها را به دلیل سودجویی خودتان و شرکت‌هایی که از این اردوگاه‌ها نفع می‌برند انجام شده است، درباره فسادی که زیر پای شما در جریان است، درست گفتید.

شما عصبانی هستید چرا که به آمریکایی که من نمایندگی حوزه انتخابیه چهاردهم نیویورک را برعهده دارم و در آن مردم خوب مینه‌سوتا، ایلهان عمر را انتخاب کردند، در میشیگان رشیده طلیب را برای مبارزه به نمایندگی از خانواده‌های میشیگانی برگزیدند و کشوری که در آن آیانا پریسلی قهرمان دخترهای خردسال در بوستون است، هیچ اعتقادی ندارید. شما عصبانی هستید چرا که نمی‌توانید آمریکایی را که شامل ما می‌شود درک کنید. تکیه شما بر یک آمریکای مرعوب و به تاراج رفته از سوی شما است. شما کشوری را که خدمات درمانی را حق خود می‌داند یا آموزش و پرورش را اولویت اول خود می‌داند، نخواهید پذیرفت به ویژه که ما در حال مبارزه برای این مسائل هستیم.»
وی افزود: «آقای رئیس‌جمهور، می‌دانید چه چیزی از همه اینها مهم‌تر است؟ بالاتر از عدم پذیرش آمریکایی که ما را در انتخابات برگزیده، شما این را بپذیرید که ما از شما نمی‌ترسیم. شما نمی‌توانید بپذیرید که ما بلوف شما را فریاد زده و چشم‌انداز مثبتی برای این کشور ارائه دهیم و این چیزی است که شما را برآشفته کرده است.»

«ایلهان عمر» عضو مسلمان و دموکرات حوزه پانزدهم انتخاباتی ایالت مینه‌سوتا که از خانواده‌ای سومالیایی می‌آید هم در مجلس نمایندگان آمریکا در رد توئیت ترامپ نوشت:«آقای رئیس‌جمهور، به عنوان یک عضو کنگره، تنها کشوری که ما برای خدمت به آن سوگند یاد کرده‌یم، ایالات متحده است. به همین خاطر است که ما برای حفاظت از آن در برابر فاجعه‌بارترین، فاسدترین و نالایق‌ترین رئیس‌جمهوری که ما تا به حال دیده‌ایم، در حال مبارزه هستیم. شما در حال برانگیختن ملی‌گرایی سفیدپوست هستید برای اینکه شما از مردمی که دوست دارند ما در کنگره خدمت کنیم و علیه دستور کار پر از نفرت شما مبارزه کنیم، عصبانی هستید.»

«رشیده طلیب» فلسطینی‌تبار و عضو دموکرات حوزه انتخاباتی سیزدهم ایالت میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا در سه توئیت متوالی اظهارات رئیس‌جمهور این کشور را محکوم کرد و نوشت: «دونالد ترامپ، به حرف‌ زدن‌هایت ادامه بده. با این حرف‌ها باعث شدی که من سخت‌تر از قبل کار کنم. من به تبار فلسطینی خودم افتخار می‌کنم و یک قلدر ضعیف مثل تو هرگز پیروز نمی‌شود. این ویژگی آمریکا است.» رشیده طلیب افزود: «آهای دونالد ترامپ، من دارم با فساد در کشورمان می‌جنگم. من به عنوان عضو خانم کنگره آمریکا این کار را هر روز با پاسخگو کردن دولتت انجام می‌دهم. (شهر) دیترویت به من یاد داد که چگونه برای مناطقی که به حملات به آنها ادامه می‌دهی، مبارزه کنم. به حرف زدن‌هایت ادامه بده، به زودی از کاخ سفید خواهی رفت.»

کدخبر: ۲۶۷۸۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر