کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۷۰۵
تاریخ خبر:

خرید یک ساید‌بای‌ساید واقعی چقدر هزینه دارد؟

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | اگر به یخچال‌های ساید‌بای‌ساید ایرانی که در بازار با قیمت ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند نگاه کنید، حتما متوجه می‌شوید ریگی به کفش‌شان است. این یخچال‌‌‌فریزرها در واقع تنها ظاهر یک‌ ساید‌بای‌ساید را یدک می‌کشند، چون با وجود استفاده از کابین بزرگ، در آنها نه از آبسردکن اتوماتیک خبری است و نه از یخساز اتوماتیک و در مخصوص بار. تولیدکننده‌های ایرانی با حذف این موارد موفق شده‌اند قیمت تمام‌شده محصول را به‌شکلی شگفت‌انگیز کاهش دهند.

خریداران چنین یخچال‌هایی به شیوه سنتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باید قالب‌های مخصوص یخ را به‌شکل دستی پر کنند و آنها را در فریزر بگذارند تا یخ بزنند و آماده استفاده شوند. این کار علاوه بر کاهش قیمت یخچال مزایایی هم دارد؛ مثلا دیگر نیاز ندارید هر شش ماه یکبار فیلتر مخصوص تصفیه آب را که قیمت نسبتا بالایی هم دارند، عوض کنید. اما اگر با خودتان عهد کرده‌اید هرطور شده حتما یک ساید‌بای‌ساید واقعی بخرید، راه باز است و جاده دراز. پولش را هم باید بدهید.

بررسی‌های هفت‌صبح نشان می‌دهد قیمت گران‌ترین ساید‌بای‌ساید واقعی در حال حاضر در بازار ایران با برند خارجی به ۲۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد. نمونه‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان هم فراوان است اما اگر بخواهید ساید‌بای‌ساید واقعی با برند ایرانی خریداری کنید باید بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان بودجه داشته باشید.

قیمت یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید با برند خارجی
یخچال‌فریزر‌های ساید‌بای‌ساید ال‌جی و ساسونگ گران‌ترین مدل‌های حال حاضر بازار هستند. اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره آنها حرف بزنیم، باید بگوییم ارزش‌شان از ۱۰۰ میلیون تومان فراتر می‌رود. مثلا یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید و چهار در ال‌جی مدل MDP860DB که ۱۴۲ میلیون تومان فروخته می‌شود و در مقایسه با پراید صفرکیلومتر فقط ۳۰‌میلیون تومان ارزان‌تر است. این یخچال‌ها مجهز به امکاناتی مثل Door-in-Door، موتور اینورتر خطی و آبسرد‌کن و یخساز اتوماتیک هستند.

یک: یخچال چهار در ال‌جی؛ ۱۴۲ میلیون تومان: یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید و چهار در ال‌جی مدل MDP860DB حدود ۱۴۲ میلیون تومان قیمت دارد. رقمی که باعث می‌شود آن را گران‌ترین یخچال‌فریزر فعلی در بازار معرفی کنیم. وجود Door-in-Door در این یخچال میزان مصرف انرژی را به‌اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد. فیلتر سه مرحله‌ای آب در دستگاه تصفیه یکی دیگر از امکانات قابل توجه مدل MDP860DB به‌شمار می‌رود. استفاده از فیلتر هایجن در این یخچال هم باعث می‌شود بوی گوشت، ماهی و دیگر مواد غذایی از بین برود. ظرفیت خالص یخچال MDP860DB ال‌جی ۷۰۹ لیتر است و ارتفاع آن به یک متر و ۸۰ سانتیمتر می‌رسد. طول و عرض این یخچال هم به‌ترتیب ۹۱ و ۹۲ سانتیمتر است. یخچال MDP860DB دارای شش کشو در فریزر است و با رتبه مصرف انرژی A پلاس و رنگ مشکی الماسی در بازار حضور دارد.

دو: یخچال‌فریزر چهار در سامسونگ؛ ۱۲۰ میلیون تومان: یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید و چهار در سامسونگ مدل رومانو دست‌کم ۱۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. به این ترتیب بعد از مدل ۱۴۲ میلیون تومانی ال‌جی، باید مدل رمانو سامسونگ را دومین یخچال‌فریزر گران‌قیمت بازار دانست.

تولیدکننده تاکید ویژه‌ای روی فناوری سرمایش دقیق در این یخچال داشته‌. سیستمی که با کاهش نوسان دما کیفیت و طعم مواد غذایی را ثابت نگه می‌دارد. در فودشوکیس -Food ShowCase- نیز بدون باز شدن در اصلی امکان دسترسی آسان به مواد غذایی پرکاربرد را فراهم می‌کند. وزن خالص این یخچال ۱۷۱ کیلوگرم است و در آن پنج طبقه وجود دارد که دو طبقه مخصوص میوه و سبزیجات است. روی در یخچال هم نمایشگر LED تعبیه شده است و مصرف انرژی آن A پلاس است.

سه: یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید ال‌جی؛ ۱۰۷ میلیون تومان : یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید ال‌جی مدل ۳۳۴DPB حدود ۱۰۷ میلیون تومان ارزش دارد و جزو مدل‌های گران‌تر از ۱۰۰ میلیون تومان به‌شمار می‌رود. از نظر قیمت باید این یخچال را سومین محصول گران‌قیمت بازار بعد از یخچال‌فریزر‌های چهار در ال‌جی و سامسونگ درنظر بگیریم. یخچال‌فریزر ۳۳۴DPB ال‌جی با احتساب در بار، پنج در دارد. ظرفیت آن ۷۱۶ لیتر است و ارتفاعش به یک متر و ۸۰ سانتیمتر می‌رسد.

در این یخچال سه طبقه برای یخچال و دو طبقه برای فریزر درنظر گرفته شده و دو کشو هم در بخش یخچال و فریزر دیده می‌شود. در این یخچال از موتور اینورتر خطی استفاده شده تا مواد غذایی دیرتر تازگی خود را از دست بدهند. همچنین طبق ادعای ال‌جی فیلتر بهداشتی، ۹۹‌درصد از باکتری‌های مواد غذایی را جذب می‌کند و جلوی بوی بد غذا در یخچال را می‌گیرد. یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید ال‌جی مدل ۳۳۴DPB با رنگ نقره‌ای و مصرف انرژی A پلاس پلاس در بازار فروخته می‌شود.

چهار: یخچال‌فریزر چهار در ال‌جی؛ ۱۰۱ میلیون تومان: قیمت یخچال‌فریزر چهار در ال‌جی مدل MDN73 در حال حاضر به ۱۰۱ میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب باید این مدل را هم جزو فهرست‌مان قرار بدهیم و بعد از مدل‌های MDP860DB ال‌جی، رومانو سامسونگ و ۳۳۴DPB ال‌جی، مدل MDN73 از همین برند چهارمین یخچال‌فریزر گران‌قیمت بازار است. کمپرسور اینورتر خطی، فناوری انجماد سریع، یخساز، آبریزر و سیستم عیب‌یاب هوشمند امکانات یخچال‌فریزر MDN73 به‌شمار می‌روند. همچنین فیلتر بهداشتی Hygiene Fresh و سیستم جریان هوای چندگانه هم در این یخچال MDN73 به یک متر و ۸۰ سانتیمتر می‌رسد و حجم خالص آن ۵۶۷ لیتر است. سه طبقه و دو کشور در بخش یخچال و دو طبقه و چهار کشو در بخش فریزر این یخچال وجود دارد و در سه‌رنگ سفید، استیل و طلایی در بازار عرضه شده است.

قیمت یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید با برند ایرانی
در بازار پنج مدل با ۵۰ میلیون تومان قابل خریداری هستند. یخچال‌فریزر‌های ساید‌بای‌سایدی که محصول برند‌های اسنوا، دوو و بکو محسوب می‌شوند و سیستم یخساز اتوماتیک و آبسردکن، در سوم یا همان هوم‌بار، سیستم سرمایش سریع، موتور اینورتر خطی، بوزدایی، سامانه خودکار بسته شدن در و محفظه مخصوص نگهداری گوشت مهمترین امکانات آن‌ها محسوب می‌شود.

یک: یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا؛ ۵۱ میلیون تومان : یخچال فریزر ساید‌بای‌ساید اسنوا مدل ۳۳۵۰GW یکی از محصولات بازار با قیمت تقریبی ۵۰ میلیون تومان است. در سایت اسنوا به‌تازه ماندن مواد غذایی در این یخچال تاکید ویژه‌ای شده است. سیستم سرمایش هوشمند و بازتابش سرما کار تازه ماندن مواد غذایی را در این یخچال انجام می‌دهند و با استفاده از سیستم chiller zone گوشت تا زمان مصرف در دمای چهار درجه قرار می‌گیرد. صفحه نمایش لمسی LED، رتبه انرژی A پلاس و فیلتر تصفیه آب با قابلیت اتصال به آب شهری از دیگر قابلیت‌های یخچال ۳۳۵۰GW اسنوا محسوب می‌شود. از نظر ظاهری باید اضافه کنیم، ارتفاع این یخچال به یک متر و ۸۰ سانتیمتر می‌رسد و گنجایش کل آن ۷۷۱ لیتر است و سهم فریزر از این حجم ۲۷۷ لیتر خواهد بود. یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید ۳۳۵۰GW اسنوا در رنگ سفید متالیک عرضه شده است.

دو: یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید دوو؛ ۵۱ میلیون تومان : یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید دوو مدل ۰۰۳۶MW را تقریبا ۵۱ میلیون تومان می‌فروشند. به این تریب این مدل را باید جزو یخچال‌فریزر‌های ۵۰ میلیونی بازار بدانیم. سیستم سرمایش هوشمند یکی از مهمترین قابلیت‌های این مدل بوده و با مجهز شدن به سنسور‌های کنترل دمایی وضعیت داخل و بیرون یخچال مشخص می‌شود و این اطلاعات به سامانه کنترل دیجیتال انتقال داده می‌شود. کمپرسور اینورتر دیجیتال، حالت ذخیره انرژی هوشمند و فناوری کاهش مصرف انرژی را باید بخشی از امکانات یخچال ۰۰۳۶MW معرفی کنیم. وزن این یخچال به ۱۱۵ کیلوگرم می‌رسد و ارتفاع آن تقریبا یک متر و ۸۰ سانتیمتر است. نمودار مصرف انرژی A پلاس را نشان می‌دهد و گنجایش کل یخچال ۷۷۱ لیتر است که سهم فریزر به ۲۷۷ لیتر می‌رسد.

سه: یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید اسنوا؛ ۵۰.۵ میلیون تومان : یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید اسنوا مدل ۳۳۵۰SS حدود ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. یعنی ارزش این مدل نسبت به یخچال‌فریزر ۳۳۵۰GW تقریبا ۵۰۰ هزار تومان کمتر است. سیستم سرمایش هوشمند، بازتابش سرما و chiller zone در این مدل دیده می‌شود و کمپرسور اینورتر دیجیتال و سنسور هوشمند تشخیص دما نیز از دیگر امکانات ویژه یخچال‌فریزر اسنوا مدل ۳۳۵۰SS است. از لحاظ ظاهری با یک یخچال یک متر و ۸۰ سانتیمتری طرف هستیم که گنجایش کل آن ۷۷۱ لیتر است. یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید اسنوا مدل ۳۳۵۰SS با رنگ استیل در بازار حضور دارد و روی در آن صفحه نمایش لمسی LED دیده می‌شود. یخساز خودکار، فیلتر تصفیه آب و بار خانگی یا همان در سوم را هم باید از دیگر قابلیت‌های این یخچال بدانیم.

چهار: یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید دوو؛ ۴۸ میلیون تومان : یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید دوو مدل ۰۰۳۴MW کمتر از ۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت این یخچال در حال حاضر ۴۸ میلیون تومان است و می‌توانیم آن را در فهرستمان قرار بدهیم. حفظ تازگی مواد غذایی با تکنولوژی دیجیتال، سامانه کنترل سرمایش، در سوم و محفظه مخصوص گوشت از قابلیت‌های این یخچال ۴۸‌میلیونی است. در این یخچال دسترسی به نوشیدنی‌های خنک با استفاده از یخساز و آبسردکن متصل به آب شهری وجود دارد و سامانه خودکار بسته شدن در و کمپرسور اینورتر دیجیتال نوسان دمای داخل یخچال را به حداقل می‌رساند. نمایشگر لمسی LED، رنگ‌های استیل و سفید متالیک، ارتفاع یک متر و ۸۰ سانتیمتر مشخصات ظاهری یخچال‌فریزر ۰۰۳۴MW دوو هستند و رده مصرف انرژی آن A پلاس است.

پنج: یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید بکو؛ ۴۷.۵ میلیون تومان : یخچال فریزر ساید‌بای‌ساید بکو مدل GNE162423ZE در حال حاضر ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. یخچالی که ارتفاع آن یک متر و ۱۷۸ سانتیمتر است و ۱۱۵ کیلوگرم وزن دارد. سیستم یون گارد از انتقال بو بین یخچال و فریزر و مواد غذایی جلوگیری می‌کند و کشو مخصوصی برای نگهداری دو هفته‌ای از مواد غذایی در این یخچال تعبیه شده است. نمایشگر لمسی LED، گنجایش ۶۳۰ لیتر و نمودار مصرف انرژی A پلاس از ویژگی‌های یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید بکو مدل GNE۱۲۶۲۴۲۳ZE است و با رنگ استیل در بازار فروخته می‌شود.

کدخبر: ۴۳۵۷۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر