کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۳۴۶۰
تاریخ خبر:

خرید و فروش ارز دیجیتال بهترین روش برای درآمدزایی کارمندان

رپورتاژ آگهی| اگرچه با فعالیت تمام وقت در بازارهای مالی تمرکز بیشتری خواهید داشت و احتمالا سود بالاتری نیز به دست خواهید آورد، اما این به معنی عدم توانایی افراد دارای یک شغل تمام وقت برای فعالیت در آن‌ها نیست. از طرفی دیگر، برای فعالیت در بازارهای مالی نظیر بورس یا کریپتوکارنسی به سرمایه اولیه نیاز دارید، پس در صورت نداشتن این سرمایه باید از طریق شغلی دیگر آن را تامین کنید. در این مقاله قصد داریم درباره درآمدزایی کارمندان با خرید و فروش ارز دیجیتال صحبت کنیم و استراتژی مناسبی پیش پای این قشر پرجمعیت قرار بدهیم.

شبیه بورس یا فارکس، برای فعالیت در بازار کریپتو نیز داشتن دانش کافی و صرف زمان کافی بعد از ورود الزامی است، در غیر این صورت احتمال متضرر شدن به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. به چند دلیل، لزوم این کار در فضای کریپتوکارنسی بیشتر است. کارمندان با خرید و فروش ارز دیجیتال درآمدزایی قابل توجهی خواهند داشت، اما در صورت بی‌توجهی به چند نکته، ممکن است گوشه یا حتی تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

  • دنیای کریپتو نوپا و نوظهور است و اکنون در مراحل اولیه بلوغ قرار دارد. به همین دلیل شایعات و اطلاعات غلط زیادی درباره آن در ذهن عمون نقش بسته است که تصمیم‌گیری درست را مختل می‌کنند.
  • در مقایسه با بورس و فارکس، تکنولوژی رمز ارزها پیچیده‌تر است. برخی کاربران در ابتدای فعالیت در این حوزه دستپاچه می‌شوند. از طرفی ذات غیر متمرکز کریپتو سبب می‌شود کاربر در راس قدرت و مسئولیت‌دار همه چیز باشد. در صورت بی‌توجهی یا نداشتن دانش کافی، ممکن است دارایی خود را به سادگی برای همیشه، بدون راهی برای بازگشت، از دست بدهید.
  • مهمترین خصیصه بازار کریپتو که یکی از اصلی‌ترین روش‌های درآمدزایی کارمندان با خرید و فروش ارز دیجیتال بر پایه آن طراحی شده، داشتن نوسان‌های شدید و متعدد است. اگر در زمان نوسان‌‌های رو به پایین قادر به صرف زمان کافی برای ارزیابی و احتمالا تغییر استراتژی معاملاتی خود نباشید، به جای کسب سود، متضرر خواهید شد.
  • داغ و جذاب بودن این فضا و از طرفی غیر متمرکز بودن ذات آن، متاسفانه سبب جذب کلاهبرداران به سمت کریپتو شده است. این موضوع تشخیص پروژه‌های واقعی و کاربردی از طرح‌های کلاهبرداری و بدون هدف را دشوار کرده است. فقط با داشتن دانش کافی قادر به ارزیابی آن‌ها خواهید بود.

دو روش درآمدزایی کارمندان با خرید و فروش ارز دیجیتال

از دیدگاهی کلی، دو روش اصلی کسب درآمد در بازار رمز ارز «ترید» و «هولد» است. در روش اول شما یک دارایی را مدتی کوتاه بعد از خریداری، به فروش خواهید رساند. در این روش حتی کسب سود از کاهش قیمت نیز امکان‌پذیر است! در روش دوم شما یک دارایی با پتانسیل بالا را بعد از خرید، به امید افزایش قیمت با گذر زمان، نگهداری می‌کنید.

هر دو روش دارای مزایا و معایب خاص خود است. کارمندان برای درآمدزایی با خرید و فروش ارز دیجیتال باید بر اساس وضعیت کار اصلی خود یکی از این دو استراتژی را اتخاذ کنند. اگرچه هر دو نیازمند صرف زمان کافی است، اما ترید کردن به تمرکز و زمان به مراتب بیشتری نیاز دارد. افراد با شغل اول تمام وقت، سنگین و نیازمند تمرکز بالا، فرصت کافی برای ترید نخواهند داشت.

بدون توجه به روش برگزیده، به بستری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیاز دارید. بین پلتفرم‌های ایرانی، بیت 24 یکی از بهترین گزینه‌ها است؛ در اینجا علاوه بر خرید ارز دیجیتال به قیمت لحظه ای آن‌ها نیز دسترسی خواهید داشت.

ترید و نوسان‌گیری

در این روش باید به تسلط کافی روی تحلیل تکنیکال دست پیدا کنید. طبق تعریف یکی از اسطوره‌های این حوزه، جان مورفی (John Murphy)، تحلیل تکنیکال علم مطالعه حرکت بازار به کمک نمودارهای قیمت است تا بتوان جهت حرکت قیمت در آینده را با احتمال بالا پیش‌بینی کرد. فلسفه تحلیل تکنیکال، خودنمایی کردن تمام فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت اعم از رویدادهای سیاسی و عوامل روانی در تحرکات بازار است. این اتفاقات سبب نوسان قیمت، رو به بالا یا رو به پایین، خواهند شد.

5618beed 6d3f 4b36 Bd90 45ef52d15c02

بعد از یادگیری مبانی پایه تحلیل تکنیکال نظیر مقاومت‌ها و حمایت‌ها، باید با الگوهای نموداری و سپس اندیکاتورها و اسیلاتورها آشنایی پیدا کنید. موضوعی بسیار مهم که کارمندان برای درآمدزایی با خرید و فروش ارز دیجیتال در هر دو روش ترید و هولد نیازمند یادگیری هستند، بحث مدیریت سرمایه است.

سرمایه گذاری و هولد

روش مناسب به منظور درآمدزایی با خرید و فروش ارز دیجیتال برای کارمندان فاقد زمان کافی، شناسایی و انتخاب یک دارایی مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت است. البته این توضیح به معنی بی‌نیازی روش هولد به صرف زمان نیست، اما در مقایسه با ترید به تمرکز کمتری نیاز دارد و سرمایه‌گذار را به بررسی وضعیت بازار در بازه‌های زمانی کوتاه مجبور نمی‌کند. در این روش باید به تسلط کافی روی تحلیل فاندامنتال دست پیدا کنید.

Adfd37e5 80b9 42f7 86c2 E03313bf90f8

کاربرد تحلیل فاندامنتال مشخص کردن ارزش ذاتی یک دارایی نظیر سهام یک شرکت در بازار بورس یا یک رمز ارز در بازار کریپتو است. هدف اصلی در اینجا مقایسه ارزش ذاتی یک دارایی با قیمت کنونی آن است. در صورتی که بر اساس فاکتورهای متعدد تحلیل بنیادی، بالاتر بودن ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال در مقایسه با قیمت خرید و فروش کنونی مشخص شود، می‌توان برای سرمایه گذاری اقدام کرد.

نتیجه‌گیری ؛ افزایش بازدهی با ترکیب دو روش

کارمندان دارای یک شغل اصلی مجبور نیستند برای درآمدزایی با خرید و فروش ارز دیجیتال خود را به یکی از دو روش هولد یا ترید محدود کنند و امکان دنبال کردن هر دو استراتژی در کنار یکدیگر وجود دارد؛ می‌توان ضمن بررسی بازار برای شناسایی و سرمایه‌گذاری بلند مدت روی ارزهای دارای پتانسیل رشد بالا، هر از گاه در صورت دریافت یک سیگنال قوی نوسان‌گیری کرد.

واقعیت این است که با توجه به پیچیدگی بازارهای مالی مخصوصا کریپتو، که از سال‌ها قبل ارتباط نزدیکی با سایر بازارهای مالی مخصوصا بورس و همچنین وضعیت کلان اقتصادی پیدا کرده است، دیگر نمی‌توان به تنهایی به یکی از دو روش تکنیکال یا فاندامنتال برای تحلیل اتکا کرد و برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، نیازمند استفاده از هر دو هستیم.

کدخبر: ۵۰۳۴۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر