کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۳۶۸۱
تاریخ خبر:

خرید موبایل دست دوم زیر قیمت بازار

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | نگاه کردن به جدول قیمت گوشی‌ها هر کسی را به ترس می‌اندازد. اتفاقی که باعث شده حالا گوشی‌های دست‌دوم بیشتر برایمان محبوب شوند. هرچند خود فروشنده‌های این گوشی‌ها هم بعضا قیمت‌های عجیب و غریبی پیشنهاد می‌کنند. در این گزارش سراغ آگهی‌هایی رفته‌ایم که صاحب آنها از موبایلش خسته شده، دلش را زده، می‌خواهد گوشی جدیدتر بخرد، پول لازم دارد یا حتی می‌خواهد برود سربازی و فعلا گوشی موبایل لازم ندارد. آنها هر کدام دلایل مختلفی برای فروش گوشی‌شان دارند.

قیمت‌هایی که می‌گویند در اغلب آگهی‌ها نزدیک به قیمت مدل‌های آکبند موجود در بازار است. در بین آنها می‌توان پیشنهادهای خوبی هم پیدا کرد. مثلا بعضی از فروشنده‌ها گوشی‌های آیفون را تا چهار میلیون ارزان‌تر از مدل‌های آکبند آگهی کرده‌اند. خرید گوشی‌های دست دوم میان‌رده سامسونگ می‌تواند تا یک میلیون تومان برایتان صرفه‌جویی به همراه داشته باشد. گوشی‌های دست‌دوم هوآوی بین ۵۰۰هزار تا دو میلیون تومان ارزان‌تر از مدل‌های آکبند و گوشی‌های دست‌دوم شیائومی با اختلاف حدود ۵۰۰هزار تومان نسبت به مدل‌‌های نو موجود در بازار فروخته می‌شوند.

اگر این اختلاف قیمت‌ها برایتان جذاب به نظر می‌رسد، می‌توانید روی گزینه خرید گوشی‌های دست‌دوم حساب باز کنید. صرفا کافی است موقع خرید حسابی حواستان را به خوردگی‌های بدنه و خط و خش‌ها جمع کنید، قبل از خرید تنظیمات گوشی را به حالت کارخانه ببرید و حتما از فروشنده بخواهید در سامانه همتا فرآیند انتقال مالکیت گوشی را مو به مو اجرا کند. بعد از آن می‌توانید با هزینه پایین‌تری صاحب گوشی شوید.

*** قیمت انواع گوشی دست‌دوم آیفون
آنهایی که آیفون ۱۱ دست دوم خود را برای فروش گذاشته‌اند، عموما قیمت‌های معقولی پیشنهاد نمی‌دهند. این گوشی‌ها هنوز در بازار هستند و قیمت‌های پیشنهادی در آگهی‌های دست‌دوم عموما نزدیک به قیمت گوشی‌های آکبند است. مثلا یکی از فروشنده‌ها iPhone 11 128گیگابایتی خود را با قیمت ۲۵میلیون تومان آگهی کرده. در حالی که قیمت آیفون ۱۱ نو در حال حاضر حدود ۲۳میلیون تومان است. در بین آگهی‌های فروش می‌توان پیشنهادهای خوب هم پیدا کرد.

یکی از آنها می‌خواهد iPhone 11 Pro Max با ظرفیت ۶۴گیگابایت را ۲۸میلیون تومان بفروشد و می‌گوید گوشی در حد آکبند است. وسایلش کامل و صرفا سیم شارژر به خاطر استفاده زیاد کهنه شده. مدل آکبند این گوشی در فروشگاه‌ها حدود ۳۴میلیون تومان فروخته می‌شود و با خرید گوشی دست‌دوم احتمالا می‌توان شش میلیون تومان صرفه‌جویی کرد. یک نفر دیگر iPhone 11 با ظرفیت ۱۲۸گیگابایت مشکی رنگ را ۲۱میلیون تومان می‌فروشد که حدود دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان با مدل آکبند آن اختلاف دارد. مدل‌های ۶۴گیگابایتی هم در آگهی‌های دست‌دوم تقریبا ۱۹ تا ۲۰میلیون تومان یعنی سه میلیون تومان زیر قیمت بازار پیشنهاد می‌شوند.

تازه‌ترین گوشی اپل یعنی iPhone SE 2020 هم در بین آگهی‌های فروش گوشی دست‌دوم به چشم می‌خورد. یک نفر که ادعا می‌کند این گوشی را تازه از آمریکا آورده می‌خواهد آن را ۱۱میلیون تومان بفروشد. این گوشی در بازار حدود ۱۵میلیون تومان قیمت دارد. احتمالا صاحب آگهی گوشی را رجیستر نکرده باشد و برای همین در کمتر از دو ماه می‌خواهد گوشی خود را بفروشد.

اگر می‌خواهید به آیفون‌های قدیمی اکتفا کنید، احتمالا بتوانید با بودجه چهار میلیونی سراغ iPhone 6s مدل ۶۴گیگابایتی بروید. فروشنده‌های گوشی دست‌دوم iPhone 7 با ظرفیت ۱۲۸گیگابایت را بین پنج تا شش میلیون تومان و مدل‌های ۲۵۶گیگابایتی را حدود هفت تا هشت میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کنند. قیمت iPhone 7 Plus هم با ظرفیت ۲۵۶گیگابایتی در این آگهی‌ها بین هشت تا ۱۰میلیون تومان متغیر است.

فروشنده‌هایی که از iPhone 8 خود خسته شده‌اند و آن را برای فروش آگهی کرده‌اند، حدود ۱۰میلیون تومان برای مدل‌های ۶۴گیگابایتی پول می‌خواهند. فروشگاه‌هایی که هنوز مدل‌های آکبند این گوشی را دارند، آن را بین ۱۳ تا ۱۴میلیون تومان می‌فروشند. از طرف دیگر iPhone 8 Plus دست دوم ۶۴گیگابایتی در آگهی‌های فروش حدود ۱۳میلیون تومان قیمت دارد. فروشنده‌های مدل‌های ۲۵۶گیگابایتی دست‌دوم حتی سراغ قیمت‌هایی در حدود ۱۵میلیون تومان می‌روند که کمی بالا به نظر می‌رسد.

گوشی دست‌دوم iPhone X با ظرفیت ۶۴گیگابایت در آگهی‌های موبایل کارکرده عموما حدود ۱۵میلیون تومان قیمت دارد و مدل‌‌های ۲۵۶گیگابایتی تقریبا ۱۶میلیون تومان آگهی شده‌اند. هرچند بعضی فروشنده‌ها برای گوشی دست دومشان ارزش ۱۷میلیون تومانی قائل هستند و قیمت‌های پیشنهادی‌شان چندان معقول به نظر نمی‌رسد. چراکه با چنین بودجه‌ای می‌توان سراغ iPhone XS دست دوم با ظرفیت ۶۴گیگابایتی رفت. البته توجه داشته باشید که بعضی فروشنده‌ها این گوشی دست دوم را تا ۲۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کنند. با اینکه می‌توان با ۲۱میلیون تومان سراغ iPhone XS دست دوم ۲۵۶گیگابایتی رفت.

*** قیمت انواع گوشی دست‌دوم سامسونگ
خریدارهای سامسونگ دیرتر از آیفون‌بازها از گوشی‌شان خسته می‌شوند و برای همین پیدا کردن گوشی‌های پرچم‌دار دست‌دوم مثل سامسونگ گلکسی S10، S20 و Note 10 چندان کار راحتی نیست. در بین موبایل‌های میان‌رده شانس‌تان برای پیدا کردن گوشی دست‌دوم بیشتر خواهد بود. مثلا سامسونگ Galaxy A70 نو در بازار حدود هفت میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد و می‌توان با صرفه‌جویی یک و نیم میلیونی سراغ مدل‌های دست‌دوم رفت.

چراکه قیمت سامسونگ Galaxy A70 دست دوم عموما حدود شش میلیون تومان است. فروشنده‌های سامسونگ Galaxy A50 عموما در آگهی‌هایشان سراغ قیمت‌هایی بین چهار میلیون و ۵۰۰هزار تا چهار میلیون و ۸۰۰هزار تومان می‌روند. قیمت مدل‌های آکبند این گوشی در حال حاضر حدود پنج میلیون و ۷۰۰هزار تومان است و با خرید مدل‌های دست دوم می‌توان حدود یک میلیون تومان صرفه‌جویی کرد. هرچه قیمت پایین‌تر بیاید، اختلاف گوشی‌های نو و دست دوم کمتر می‌شود.

مثلا اگر بخواهید گوشی Galaxy A30s 128گیگابایتی بخرید، قیمت مدل‌های آکبند حدود چهار میلیون و ۷۰۰هزار تومان است و در آگهی‌های دست دوم با قیمت‌هایی حدود چهار میلیون و ۳۰۰هزار تومان روبه‌رو خواهید شد و این یعنی اگر سراغ گوشی دست دوم بروید، تنها ۴۰۰هزار تومان صرفه‌جویی کرده‌اید. شرایط برای سامسونگ Galaxy A20 کمی سخت‌تر می‌شود. این گوشی در بازار حدود سه میلیون و ۶۰۰هزار تومان فروخته می‌شود و با Galaxy A20s تقریبا ۵۰هزار تومان تفاوت دارد.

اگر بخواهید سراغ مدل‌های دست‌دوم بروید، بهترین پیشنهادی که ما پیدا کردیم، مربوط به فروشنده‌ای بود که گوشی دست‌دوم خود را سه میلیون و ۱۰۰هزار تومان آگهی کرده است. اگر بخواهید سامسونگ Galaxy A10s نو بخرید تقریبا دو میلیون و ۸۰۰هزار تومان بودجه لازم دارید. در بین آگهی‌های گوشی دست‌دوم می‌توان پیشنهادهای دو میلیون و ۵۰۰هزار تومانی پیدا کرد. خیلی از آگهی‌دهنده‌ها انتظار زیادی از گوشی‌شان دارند و آن را هم‌قیمت با مدل‌های آکبند به فروش گذاشته‌اند.

در بین گوشی‌های سری‌S سامسونگ، جدیدترین مدلی که می‌توان در آگهی‌های دست‌دوم پیدا کرد، سامسونگ Galaxy S9 است که آن را با قیمت حدود هشت میلیون و ۳۰۰هزار تومان می‌فروشند. این رقم اختلاف خیلی زیادی با قیمت مدل‌های آکبند در فروشگاه‌ها دارد. چراکه فروشنده‌های موبایل سامسونگ Galaxy S9 را حدود ۱۴میلیون تومان می‌فروشند.

سامسونگ Galaxy S8 plus دست‌دوم عموما هفت میلیون تومان آگهی می‌شود ولی اگر خوب بگردید می‌توان آگهی‌هایی با قیمت پنج میلیون تومان هم پیدا کرد. ولی بهتر است به سلامت چنین گوشی‌ای شک کنید چون تا حدودی زیر قیمت بازار فروخته می‌شود. بررسی آگهی‌های گوشی دست‌دوم نشان می‌دهد در حال حاضر اگر بخواهید سامسونگ Galaxy S7 دست‌دوم بخرید حدود چهار میلیون تومان بودجه لازم دارید. قیمت سامسونگ Galaxy S7 Edge دست‌دوم هم حدود سه میلیون تومان است.

*** قیمت انواع گوشی دست‌دوم هوآوی
اگر به جای خرید گوشی نو، سراغ گوشی‌های دست دوم هوآوی بروید بین ۵۰۰هزار تا دو میلیون تومان صرفه‌جویی خواهید کرد. نمونه آن را می‌توان در آگهی‌های فروش P30 Lite دست دوم با قیمت سه میلیون و ۲۰۰هزار تومان مشاهده کرد. مدل آکبند این گوشی در حال حاضر حدود پنج میلیون و ۴۰۰هزار تومان قیمت دارد.

پیدا کردن گوشی‌هایی که هنوز در بازار هستند، در بین آگهی‌های دست دوم کار سختی به نظر می‌رسد چراکه تعداد فروشنده‌های گوشی‌های دست دوم هوآوی نسبت به بقیه برندها خیلی کمتر است. آنها هوآوی Y7 Prime 2019 را حدود سه میلیون تومان می‌فروشند. این گوشی در بازار حدود سه میلیون و ۸۰۰هزار تومان است و اگر سراغ مدل‌های دست‌دوم بروید تقریبا ۸۰۰هزار تومان به نفعتان خواهد بود. هوآوی Y9 2019 تقریبا با همین قیمت سه میلیون تومانی در بین آگهی‌های فروش گوشی دست‌دوم به چشم می‌خورد.

در بین مدل‌های قدیمی‌تر، هوآوی Y6 تقریبا یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان است ولی احتمالا صاحب قبلی آن دست‌کم چند سال با گوشی کار کرده است. گوشی‌های دست‌دوم سری نوا هوآوی اختلاف خیلی کمی با مدل‌های آکبندشان دارند. مثلا هوآوی Nova 5T در حال حاضر حدود هشت میلیون تومان است و اگر سراغ آگهی‌های دست دوم بروید، ارزان‌تر از هفت میلیون و ۵۰۰هزار تومان به‌سختی پیدا خواهید کرد. گوشی‌های آنر هم شرایط مشابهی دارند و اختلاف مدل‌های دست‌دوم و آکبند چندان زیاد نیست. مثلا Honor 7X در بازار سه میلیون تومان فروخته می‌شود و فروشنده‌ها روی مدل دست دوم این گوشی حدود دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت می‌گذارند.

*** قیمت انواع گوشی دست دوم شیائومی
فروشنده‌های گوشی شیائومی دست‌دوم عموما قیمت بالایی برای گوشی‌شان می‌گذارند. طوری که اختلاف قیمت مدل‌های آکبند و دست‌دوم شیائومی خیلی کمتر از بقیه برندها است. مثلا آنها برای شیائومی Mi 9T بین هفت میلیون تا هفت میلیون و ۵۰۰هزار تومان پول می‌خواهند که تقریبا همان قیمت مدل‌های آکبند است. در بینشان می‌توان پیشنهادهایی در حدود شش میلیون و ۵۰۰هزار تومان پیدا کرد که باز هم اختلاف چندانی با قیمت روز بازار ندارد. شیائومی Note 8 یک نمونه دیگر است که در بازار حدود چهار میلیون و ۳۰۰هزار تومان قیمت دارد و در آگهی‌های فروش گوشی دست‌دوم با قیمت‌هایی در حدود سه میلیون و ۹۰۰هزار تومان مواجه خواهید شد.

کدخبر: ۳۴۳۶۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر