کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۱۳۳۶
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از ‌‌فروردین ‌۱۳۵۷‌

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو |‌ ‌ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۵۷٫ در کل روزنامه خبری از ناآرامی‌های شهرهای ایران منعکس نشده است. صفحه اول مهم‌ترین خبرش دفن علم در حرم امام رضا است و وعده وزیر نیرو که گفته تابستان خاموشی برق نخواهیم داشت. جاده فیروزکوه آخرین مراحل خود را می‌گذراند و از قرار ۱۲تونل درحال آماده شدن هستند. میزان آلودگی هوای تهران هم دوباره افزایش یافته است‌.

پلیس چند نفر از اعضای هیات مدیره تعاونی رانندگان را ممنوع‌الخروج کرده که شامل یدالله هالوحسینی‌،‌ غدیر مختار‌،‌ فرج‌الله مقدم آذری‌،‌ فرامرز بهاریان‌،‌ محمدتقی زیباکلام و فرامرز محمودی هستند. جرم آنها مصرف ۶۰ میلیون تومان از ودیعه‌های رانندگان در مصارف غیرقانونی بوده است‌. در صفحه ۵ گزارشی کار شده با این تیتر‌: تهرانی‌های ثروتمند کوه‌نشین می‌شوند. فیلم‌های عشق سرکش، گروه محکومین و بازیچه شیطان اکران شده‌اند.

۲۸ فروردین ماه ۱۳۵۷٫ صفحه اول روزنامه اطلاعات خبری چاپ شده که طبق آن با گران شدن آبجو، مشروبات الکلی هم گران خواهند شد‌. وزارت راه از قرار قصد داشته پس از رونمایی از جاده فیروزکوه جاده هراز را متروک اعلام کند که امروز اعلام شد وزارت راه از این مسئله منصرف شده و حتی پس از بهره‌وری از جاده فیروزکوه‌، ‌جاده هراز متروک نخواهد شد. در خبرهای نرم صفحه ۴ از مهمانی مجلل پسر یکی از میلیاردرهای تهران یاد شده که بخشی از مهمانی‌اش را در یک استخربادی بزرگ برگزار کرده و بقیه قضایا.

همچنین ذکر شده که برخی از خانم‌های خارجی به مسئولین یک سونای مجهز شمال‌شهر شکایت برده‌اند چرا که چند خانم ایرانی در هنگام سونا‌ی خشک بساط ناهار را نیز همزمان راه انداخته بودند که خدای نکرده زیاد لاغر نشوند‌! از قرار ردیف قابلمه‌های این خانم‌های محترم ثروتمند از نکات دیدنی این ماجرا بوده است‌. سرهنگ یدالله سردار ملی پسر ستارخان درگذشت و در گورستان تبریز به خاک سپرده شد. در اصفهان و در حومه رهنان و در یک کارگاه آسفالت‌ریزی‌،‌ بیست افغانی نقابدار به هشت کارگر هموطن خود حمله ور شده و یک نفر را کشته و ۹ هزار تومان پول آنها را دزدیده‌اند.

یک صفحه کامل آگهی شهرک ارم شهر چاپ شده است با این شعار: خانه برای همه در ارم شهر در منطقه قنات کوثر تهرانپارس. آپارتمان‌های ۸۹ متری و ۱۰۴ متری و با قیمت ۲۸۰ تا ۲۹۴ هزار تومان. فیلم جدیدی هم در سینماهای تهران اکران شده با نام داداشم خوشگل می‌زنه! که یک فیلم ایتالیایی است‌. به تصمیم اداره راهنمایی و رانندگی نقل و انتقال اتومبیل در تهران مجانی شده است. طالبی به کیلویی ۲۱ تومان رسیده که بسیار گران است.

ماموران کلانتری یک عشرتکده را در بلوک ۳۳ کوچه بیست و سوم گیشا کشف کرده‌اند. مالک این عشرتکده دو زن به نام‌های آزیتا و محترم بوده‌اند. یک قمارخانه هم در منطقه بریم آبادان کشف شده است‌. اما یک ماجرای بانمک؛‌ ‌زنی ارمنی به نام ژانت به کلانتری آمده و گفته که سال قبل پس از پایان تحصیلات به ایران برگشته و با مردی به نام رافیک آشنا شده که خود را یک مهندس راه و ساختمان معرفی کرده و امسال در ۱۸ فروردین با او ازدواج کرده.

اما سه روز پس از ازدواج زنی به اسم منیژه، ‌با ژانت ملاقات می‌کند و به او می‌گوید که رافیک در واقع اسمش محمد - الف است و ۱۳ سال است که با منیژه ازدواج کرده و تازه این محمد یک زن دیگر به اسم زهرا هم دارد که ۲۰سال پیش به عقد محمد درآمده است. محمد از هرکدام از این دوتا خانم یعنی منیژه و زهرا دارای سه فرزند و در مجموع شش فرزند است. این آقای همیشه داماد در بدو ازدواج با ژانت،‌۶۰ هزار تومان از پدر او قرض گرفته و فعلا ناپدید شده است.

کدخبر: ۴۵۱۳۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر