کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۷۸۷
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از ‌۲۲ فروردین ۱۳۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | صفحه اول روزنامه اطلاعات ۲۲ فروردین ۱۳۵۶ به دادگاه ۱۱متهم سیاسی اختصاص دارد.این ۱۱نفر که همه‌شان کمونیست هستند و احتمالا کمونیست‌های باسابقه.دو متهم اولشان یعنی ایرج ابراهیمی و بهمن رضانیا سابقه دوره دیدن چریکی در چین را داشته‌اند.

عکس یک هم به دکترای افتخاری یک دانشگاه آمریکایی به محمدرضا اختصاص دارد.صفحه ۱۰ گزارش مفصلی دارد از شهرستان قهدریجان از توابع اصفهان که با تیتر چالش برانگیز تگزاس ایران منتشر شده است و به خلق و خو و آداب مردم این منطقه پرداخته است.در آگهی‌های سینمایی شرایط مثل قبل از عید است و فیلم درست و حسابی اگر پیدا بشود فیلم‌های یکی دو دهه قبل است که دوباره و سه باره اکران شده‌اند.

مثل نسخه هفتاد میلیمتری ال سید که در سینما آتلانتیک اکران شده است.فیلم‌های زیر ۱۸سال ممنوع هم چندتایی هست.مثل یک کلفت یک محله،‌تجربه تلخ جوانی،‌ زن بابا خوشگله،‌شکوفه‌های لطیف عشق،‌مونیکای عشوه‌گر و… در سینماهای شهرتماشا،‌رادیو سیتی،‌شهرقشنگ،‌آریا،‌ تاج و.‌.. اینها زیر ۱۸سال ممنوع‌ها بودند.تعداد زیادی فیلم هم روی لبه هستند.مثل لبریز از عشق،‌جنون هجده سالگان و خوشگله غوغا می‌کنه و… کلا فستیوال کمدی‌های جنسی ایتالیایی و فرانسوی در سینماهای تهران بوده.

یکی دو تا فیلم از آلن دلون و ایو مونتان و کاترین دونوو هم مجموعه را کامل کرده‌اند. از فیلم‌های ایرانی هم فریاد زیرآب با حضور داریوش و شهره،‌علف‌های هرز از فرزان دلجو و فرزانه تاییدی،‌همکلاس با حضور وفا و لیلا فروهر و سکوت بزرگ با بازی سعید راد و نوش آفرین و صمد در راه اژدها در اکران بهار حضور دارند.

ذیل همین صفحه یک آگهی حیرت‌انگیزی وجود دارد:‌پروازهای روزانه جت اف ۲۸ از تهران به سمت نوشهر و رامسر برای مشتاقان حضور در کازینوهای رامسر و نمک آبرود. هر روز ساعت ۶بعدازظهر از فرودگاه مهرآباد! تلفن رزرو را هم ذیلش ذکر کرده‌اند. در صفحه ۲۱ از آغاز تولید شورولت نوا و بیوک ایران (بیوک آپولو) در ایران خبر داده‌اند.

شورولت‌ها ۷۵ تا ۹۵هزار تومان (دو تا سه برابر قیمت پیکان صفر) و بیوک ایران هم ۹۵ تا ۱۳۵هزار تومان (سه تا چهار برابر قیمت پیکان). در این سال‌ها کادیلاک ایران با قیمت ۱۹۵هزار تومان عرضه می‌شده است.پشت این تولیدات کارخانه جنرال موتورز ایران قرار دارند.بیوک ایران ۸سیلندر و شورولت نوآ ۶سیلندر هستند.

در این میان شیخ یدالله رضایی هم به شش سال حبس محکوم شده.ایشان یک دختر ۱۵ساله به نام فاطمه را به اتاق سرایدار مسجد طاق بلور قزوین برده و به او تعدی کرده و بلافاصله توسط مردم دستگیر شده است.مسابقات تخت جمشید هم یک روز نوستالژیک را در امجدیه سپری کرده. ۲۵هزار نفر در روزی بهاری به امجدیه آمدند و اول بازی هما و صنعت نفت را دیده‌اند و بعدش هم پرسپولیس و بانک ملی.خوش به حالشان! صنعت نفت روی درخشش عبدالرضا برزگری فوق ستاره جوان خود با یک گل هما را شکست داده.

از قرار هما بسیاری از ستارگانش مثل علیرضا خورشیدی و سهام میرفخرایی را به علت آسیب‌دیدگی نداشته است و درآن سو پرسپولیس هم با گل‌های علیرضا عزیزی و صفر ایرانپاک ۲ بر یک بانک ملی را مغلوب کرده. پاس گل‌ها را محمد مایلی کهن و پرویز قلیچ خانی صادر کرده‌اند.

در صفحه ۲۴ برندگان بخت‌آزمایی معرفی شده‌اند.جایزه اول را خانم هاجر نخولاتی از تهران برده. خانمی میانسال که برنده یک میلیون و دویست هزارتومان پول نقد شده.چیزی معادل حداقل شش میلیارد تومان امروز.خانم پروین وفایی علمداری و علی اکبر ابیاک ساکن گنبد کاووس و محمد ابراهیم مغتنم ساکن آبادان و میرزاآقا رحیمی ساکن تهران جوایز ۲۵ تا ۵۰هزار تومانی برده‌اند .

در صفحه ۲۴ هم گزارش یک قتل کار شده. جایی که حبیب الله انیس بالالایی به خاطر اختلاف با صاحبخانه‌اش او را می‌کشد.صاحبخانه اصرار داشته که خانواده انیس خانه را خالی کنند و وقتی با مقاومت آنها روبه‌رو می‌شود آب طبقه آنها را قطع می‌کند و در پاسخ حبیب الله انیس او را در مغازه کفاشی‌اش با ضربات چاقو به قتل می‌رساند.حادثه در جوادیه سرآسیاب دولاب رخ داده است.در قریه سیاه افشاد از توابع فلاورجان هم تازه عروس ۲۰ساله‌ای به نام صغری مرادی به شکل شنیعی به قتل رسیده است.

کدخبر: ۳۸۲۷۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر