کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۳۴۹
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از ۲۸ اسفند ۱۳۵۵

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | قشنگ‌ترین بخش صفحه اول شنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۵۵ در روزنامه اطلاعات، ‌رضامندی شاهنشاه از مردم ایران است! نامه‌ای هم در همان بالای صفحه اول کار شده که محمدرضا پهلوی از میزان مشارکت مردم در برگزاری جشن‌های پنجاهمین سال سلطنت پهلوی‌ها ابراز رضایت فرموده‌اند.

در صفحه گزارش داده شده که طی سال ۱۳۵۵، ‌۸۳ فیلم سینمای ایران در افغانستان اکران عمومی شده‌اند و ۴۳ فیلم هم در دوبی به نمایش گذاشته شده‌اند. در همین صفحه یک کارآگاه قدیمی چندتا سفارش نوشته برای جلوگیری از سرقت در ایام نوروز که بیشترشان هنوز هم کاربرد دارند. اما بهترین توصیه‌اش، جوش دادن دو لنگه در ورودی ساختمان است و اینکه در بازگشت لکه‌های جوش را دوباره با حضور یک جوشکار از بین ببرید تا در باز شود! گزارش جالبی از ولع چلوکباب‌خوری تهرانی‌ها هم کار شده و اینکه در تهران روزی ۷۰ تن چلوکباب خورده می‌شود!

حسین مهری، خبرنگار اطلاعات، از پاریس گزارش داده که کلی مسافر ایرانی در پاریس است و در میان اهالی این شهر ایرانی‌ها به دارندگان چشمان باهوش مشهور شده‌اند و افسوس خورده که این چشم‌های باهوش فقط به قیمت‌ها و ویترین‌ها خیره شده‌اند.در صفحه ۲۲ آمده که طی سال ۱۳۵۵، ۳۵ میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

در صفحه سینما، فیلم یک کلفت و یک محله هم اکران شده در سینما رویال با ذکر ممنوعیت نمایش فیلم برای افراد زیر ۱۸ سال. بازگشت کلئوپاتراجونز و مرد طپانچه‌طلایی آخرین تیرهای ترکش سینماها برای ایام نوروز است. بقیه فیلم‌ها همان قبلی‌ها هستند. در بازگشت کلئوپاتراجونز، ‌استلا استیونس بازی می‌کند و در یک کلفت و یک محله هم دانیلا جوردانو.

در هفته سوم جام تخت‌جمشید، پرسپولیس بعد از یک باخت و یک مساوی بالاخره به پیروزی رسیده و ۳ بر صفر ماشین‌سازی را در امجدیه تهران و در حضور ۱۸ هزار تماشاگر شکست داده. با گل‌های حاج‌رحیمی‌پور و عزیزی. دروازه‌بان، وازگن صفریان بوده و قلیچ‌خانی هم در قلب دفاع بازی کرده.

در بازی مهم هفته، پاس با تک‌گل حسین فرکی،‌ تاج را شکست داده. در امجدیه و با حضور ۲۵ هزار تماشاگر. شهباز هم با درخشش عادلخانی با ۴ گل سپاهان را برده و ملوان هم با گل‌های غفور جهانی و عزیز اسپندار از سد ذوب‌آهن گذشته است. خبر مهم دیگر این صفحه، انتخاب مرد سال فوتبال کشور در سال ۱۳۵۵ در نظر‌سنجی دنیای ورزش است.

علی پروین به این عنوان رسیده است و غلامحسین مظلومی، ‌ایرج دانایی‌فرد،‌ پرویز قلیچ‌خانی و حسن روشن در جای دوم تا پنجم هستند. در خبری هم در پایین صفحه ذکر شده که غلامحسین مظلومی دچار پارگی مینیسک شده و از تیم ملی خط خورده. همین مصدومیت موجب شد تا مظلومی جام جهانی را نیز از دست بدهد.

صفحه ۳۰ گزارش دلخراشی دارد از قربانیان چهارشنبه‌سوری خونین تهران. گزارشی هم کار شده از نزاع دو مستأجر در خانه شماره ۲۷ در بیست‌متری ولیعهد که طی آن شیرینعلی حاج‌محمدی، با ضربات قیچی، ذبیح‌الله یوسفیان را کشته است. بهانه اصلی دعوا صدای بلند ضبط‌صوت بوده و البته تحریک شیرینعلی از سوی صاحبخانه.

کدخبر: ۳۷۹۳۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر