کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۸۱۱
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از ۲۷ اردیبهشت ۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | روزنامه‌های اطلاعات روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ۱۳۵۶ تقریبا عاری از هرگونه خبر و گزارشی بودند که امروز بشود آنها را جذاب خواند.دو تا عکس مشابه در دو تا روزنامه کار شده است. در یکی ملاقات و تقدیر شاه از خداداد فرمانفرماییان در حاشیه اجلاس انرژی بوده و دومی ملاقات با وزیر کار و تجارت کانادا. ژست‌ها و زاویه دوربین در هر دو عکس یکسان است.حتی محل چاپ دوتا عکس نیز مشابه یکدیگرند.

در صفحه ۴ روزنامه ۲۷ اردیبهشت عکس مشابهی کار شده از محمدرضا در مقابل دو نویسنده و ناشر ایتالیایی ناقلا که نسخه ترجمه ایتالیایی کتاب ماموریت برای وطنم را با ترجمه ایتالیایی و چاپ نفیس آورده بودند که محمدرضا ببیند و احتمالا کمک‌های مالی سنگینی هم دریافت کرده‌اند.علینقی سعید انصاری سفیر ایران در ایتالیا هم در عکس حضور دارد.این سعید انصاری با مسعود انصاری فرق می‌کند. پسر سعید انصاری دو سه سال پیش در ماجرایش با گروه‌های تبهکاری ایتالیایی با شلیک چند گلوله در دفتر کارش کشته شده بود.

قیمت مصوب دیزی و آبگوشت هم اعلام شد که پنج و شش تومان هستند.یک صفحه کامل به متن سخنرانی اشرف در سمینار مسائل جوانان اختصاص یافته است. در صفحه ۲۶ گزارشی کار شده از زنی در منطقه قاسم‌آباد که هر روز کودک پنج ساله‌اش را به یک صندلی در باغ زنجیر می‌کرده و به دنبال کار خودش می‌رفته است. البته غذا و آب را دم دست بچه‌اش می‌گذاشته. در روزنامه ۲۸ اردیبهشت گزارشی کار شده از هویدا که در کنفرانس ملی کار در جواب یکی از حضار جمله خود را با حرکت مشهور مش قاسم سریال دایی جان ناپلئون شروع کرده:دروغ چرا تاقبر آ آ آ آ.

در غیبت فرح در این شماره باز هم اشرف فعال است که این‌بار از یک مرکز مددکاری در یاخچی‌آباد بازدید کرده است.در صفحه ۲۵ گزارش مفصلی کار شده از نزول قیمت‌ها در بازار ماشین‌های خارجی و خب گران‌ترین و روی بورس‌ترین برند مرسدس بنز بوده که قیمتش در بازار از ۹۰هزار تومان تا ۶۰۰هزار تومان بسته بر مدل‌های مختلف آن در تغییر است. بنز اف ال سی مدل ۷۷ ،‌۶۰۰هزار تومان قیمت خورده است که تقریبا معادل قیمت یک خانه ۸۰متری در مناطق خوب مرکز شهر است.

اما ب.ام.و در بهترین حالت و گران‌ترین مدل ۵۱۸ سال ۱۹۷۷ که قیمت کمپانی‌اش ۱۱۵هزار تومان و قیمت بازارش ۱۲۰ هزار تومان اعلام شده است. شما از همین اختلاف قیمت بنز و ب.ام.و درآن سال‌ها می‌توانید ببینید که ب.ام.و چه راه درازی را تا شرایط امروزی‌اش طی کرده است. پیکان در بالاترین و بهترین مدلش ۴۷هزار تومان قیمت خورده و پژو ۵۰۴ مدل ال با قیمت ۸۵ هزار تومان دربازار وجود دارد.

در آگهی‌های سینمایی همچنان موج کمدی سکسی‌های ایتالیایی و فرانسوی با قدرت تمام ادامه دارد و چند فیلم جدید مثل پروانه‌ها می‌میرند،‌اریکا و تجربه تلخ جوانی در همین ژانر اکران شده‌اند اما از آن‌سو فیلم‌های باکیفیت‌تری از سینمای آمریکا و اروپا هم روی پرده آمده‌اند. را ی نهایی ساخته آندره کایات در همین روز اکران شده است. لیست فیلم‌های قابل دیدن در سینماها در ۲۸ اردیبهشت شامل آثار روز از آرتور پن،مایک نیکولز،سم پکین پا،ریچارد لستر،‌آندره کایات،‌لینا ورتمولر و همینطور کلاسیک‌هایی مثل توپ‌های ناوارون و پاپیون می‌شوند. خداحافظ.

کدخبر: ۳۹۰۸۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر