کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۸۳۰
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از ۱۶‌شهریور ۱۳۵۶‌

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | صفحه اول روزنامه اطلاعات ۱۶ شهریور ۱۳۵۶٫ یک روز پس از شهادت حضرت علی. خبر مهم یک حادثه تروریستی در آلمان بوده که با آب و تاب در صفحه اول منعکس شده است. برای اینکه متوجه شوید لوس نویسی سابقه طولانی در مطبوعات ایران دارد این بخش از صفحه ۳ روزنامه اطلاعات را برایتان نقل کنم که چند نفر از روزنامه‌نگارها دورهم جمع شده‌اند و گفته‌اند هر سیاستمدار بسته به اسمش چه منصبی باید داشته باشد. مثلا گنجی که وزیر آموزش و پرورش بوده باید وزیر خزانه‌داری باشد و منوچهر آزمون استاندار فارس باید مسئول برگزاری کنکور باشد و از این جور چیزها. یخ!

در ملایر پیکر بی‌جان دختر ۱۶ساله‌ای به اسم اقبال صفاری توسط پدر و مادرش به بیمارستان آورده شده که با جسم تیزی یک شکاف سه سانتی‌متری بر روی سینه‌اش وجود داشته. پدر و مادر ادعا داشتند از بلندی روی خرده شیشه سقوط کرده اما پلیس اصرار دارد که با یک مرگ خانوادگی و دست به یکی پدر و مادر اقبال در کشتن او سروکار داریم و قتل با ضربات کارد شکل گرفته است.

در صفحه ۵ نوشته شده که از میان دانشجویان مقیم خارج از کشور ۲۳درصد در مقطع دکترا ،‌ ۷۲درصد در مقطع لیسانس و فوق‌لیسانس و ۵درصد هم در مقاطع پایین‌تر مشغولند.در صفحه ۱۰ صفحه ورزش گزارشی از مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان ایران منتشر شده که تکلیف قهرمانی به مسابقه شکوه سروش آذر و هما پاکتچی منوط شده است. آن سال‌ها به خاطر رقابت‌های داغ کارپف و کورچنوی و اسپاسکی و فیشر بازار شطرنج و خبرهای مربوط به آن بسیار پررونق بوده است.

در صفحه آگهی‌های سینمایی فیلم وقتی کشیش عاشق بشه با آب و تاب فراوان تبلیغ شده است.همینطور فیلم ماتیک که برای زیر ۱۸سال دیدنش ممنوع است. دوتا فیلم همزمان از بهروز وثوقی هم اکران شده‌اند. بت با بازی او و ناصر ملک مطیعی و فیلم بت شکن با بازی وثوقی و جمشید مشایخی. فیلم‌های دنیای دیوانه دیوانه دیوانه،‌خشم اژدها و نفرین خونین دیگر فیلم‌های روی اکران در این دوره فترت سینماهای تهران هستند که مجبورند به خاطر ایام ماه رمضان اندکی مراعات کنند.

مطمئنا موج جدید فیلم‌ها در راه هستند.در صفحه ۲۰ گزارشی کار شده که موزه فیلم لندن آثار ۴ سینماگر بزرگ را برای مرور انتخاب کرده است. سهراب شهید ثالث،‌ژاک ریوت،‌هنری کینگ و لیندسی اندرسن.نویسنده اظهار ناراحتی کرده که چرا سهراب شهید ثالث اینقدر زود از کشور مهاجرت کرد و دو فیلم بلوغ و در غربت را در آلمان ساخته است و اینکه تماشاگران ایرانی هنوز فرصت تماشای اولین فیلم شهید ثالث یعنی یک اتفاق ساده را روی پرده و در نمایش عمومی پیدا نکرده‌اند.

علی قره داغی که چند روز قبل در کلاک کرج دخترخوانده ۱۰ساله خود صغرا جازمی را کشته و فرار کرده بود حالا در اردبیل دستگیر شده و به کرج بازگردانده شده است.او علت قتل فجیع دخترخوانده‌اش را این گونه عنوان نموده است:از چهره این دختر خوشم نمی‌آمد. علی سه ماه پیش با ملوک حسن زاده،‌مادر صغرا ازدواج کرده بود. هم ملوک و هم علی در یک کارخانه کار می‌کردند.ملوک یک پسر هفت ساله و یک دختر ۱۰ساله داشت و جنایت در روزی اتفاق افتاده بود که این خانواده در حال اثاث‌کشی به قلعه حسن‌خان بوده‌اند.

قاتل با جزئیات شیوه قتل صغرا را شرح داده که مرا از بازگویی‌اش معاف کنید.در صفحه ۲۴ هم امریه «شاهنشاه» منتشر شده در مورد استفاده کلمه امرداد به جای مرداد! در همین صفحه هم از مذاکرات آمریکا و ایران برای فروش هفت هواپیمای رادار پرنده یا همان آواکس خبر داده شده است.

کدخبر: ۴۱۲۸۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر