کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۵۳۲
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از هفتم اسفند ۱۳۵۵

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | در صفحه اول مغشوش اطلاعات روز شنبه هفتم اسفند تیتر اول درباره ترمیم کابینه است و عوض شدن وزیر نیرو در ملاقات هویدا و محمدرضا.احتمالا در ترکش موج خاموشی‌ها در آن دوران. خبر بازداشت اکرام مناف‌زاده به جرم کلاهبرداری در آمریکا و همینطور تسلیم شدن یک تروریست زن ‌از دیگر خبرهای مهم این صفحه هستند و البته مدیونید اگر فکر کنید از ماجرای دادگاه باند مهدی هاشمی‌ چیزی در صفحه اول نباشد.اتفاقا جای بسیار خوبی به آن اختصاص داده شده.برای پنجمین روز پیاپی.

در صفحه ۴ گزارش آن خانم تروریست نقل شده.خانمی‌ با نام فاطمه صبوری که طبق گزارش به گروه‌های مارکسیستی تعلق داشته و خودش را تسلیم کرده و اطلاعاتش را هم منتقل کرده و بعد آزاد شده!در ادامه آمده که اعضای سازمان‌های تروریستی مارکسیستی اگر دستشان به خون آلوده نشده باشد بیایند خودشان را تسلیم کنند تا بخشوده شوند!اما داستان اکرام مناف‌زاده هم جالب بوده.او در نیویورک می‌خواسته سر بانک مشهور چیس منهتن را کلاه بگذارد و با ارائه اوراق بهادار جعلی می‌خواسته حدود سه میلیون دلار از این بانک وام بگیرد که خب دستگیر می‌شود.

کشف هزاران بطری ویسکی تقلبی هم دیگر خبر مهم صفحه ۴ است.از قرار این ویسکی‌ها در خانه‌ای در تهران نو با استفاده از ودکا و شکر و رنگ تقلبی تولید و در بارها و کافه‌ها توزیع می‌شده است.هر بطری ۱۲تومان خرجش می‌شده و ۱۲۰تومان فروخته می‌شده.خسته نباشند. کشته شدن ۱۲نفر در حادثه رانندگی اصفهان به فریدن دیگر خبر مهم صفحه ۴ است.

در صفحه ۵ کلی آگهی تشکر از سوی مدارس و مدیران و معلمان از شهرستان‌های مختلف خطاب به شاه درج شده که عموما تیترشان اینگونه است:‌به پیشگاه ذات اقدس همایونی شاهنشاه آریامهر! تازه با فونت درشت قرمز. از قرار مصوبه‌ای در مورد ترفیع شغلی معلمان منتشر شده این ۱۴ یا ۱۵ باکس آگهی از بوشهر و ایوانغرب و کرمانشاه و چالوس و … هستند.

در صفحه ۷ خبری آمده از کلوپ روتاری شمیران که برای اولین‌بار خانم‌ها هم در آن عضو شده‌اند. در صفحه ۱۱ خبری هست از درچه اصفهان و مردی که با دست‌های خود دخترش را به قتل رسانده.در بازار اجاره آپارتمان این آگهی را برایتان انتخاب می‌کنیم:‌آپارتمان دو خوابه در خیابان آیزنهاور (آزادی امروز) روبه‌روی پپسی کولا با شوفاژ روشن و پارکینگ.ماهی سه هزار تومان و با ۵۰تومان ودیعه.در صفحه ۱۲،پانزده آژانس املاک ذیل یک تیتر آگهی داده‌اند:‌خانه شما را به خارجی‌ها اجاره می‌دهیم.

صفحه ۲۱ ادامه مصاحبه پرویز صیاد از شماره قبل است که در آن گفته که هنوز اجاره‌نشین است. در صفحات سینمایی همان فیلم‌های داغون قبلی است.فقط یک فیلم اضافه شده و آن جویندگان طلا از کارهای کلاسیک چارلی چاپلین است که در سینما سینه موند به نمایش درآمده است.در صفحه ۲۴ آمده که در روزهای ۲۲ تا ۲۴ اسفند و طی سه روز خواننده مشهور فرانسوی یعنی سیلوی وارطان در هتل شرایتون تهران کنسرت می‌دهد که همان هتل همای فعلی است.

یک گروه باله(!) هم ایشان را همراهی می‌کنند.در صفحه ۲۵ خبرهای جام ولیعهد در رسته جوانان آمده. تیم جوانان ایران با رومانی مساوی کرده و به جوانان شوروی باخته و حالا صعودش به مویی بند است.جوانان خوزستان هم دوتا تساوی با جوانان ایرلند جنوبی و تونس داشته است.حمید درخشان، عبدالعلی چنگیز، ‌رضا رجبی،‌اصغر حاجیلو،علی کرم سوری و… از اعضای تیم ملی جوانان بودند.

در ذیل همین صفحه مراسم بزرگداشت پنجاهمین سال سلطنت پهلوی‌ها در مجتمع مسکونی ام آر اس به شکل مفصل و با عکس و این چیزها منتشر شده. خیلی پاچه‌خوارانه طور! صفحه ۲۸ هم دربست در اختیار «شهبانو» و« والاحضرت اشرف» است.اشرف در مراسم روز پرستار و فرح هم که رفته در تئاتر کوچک تهران (روبه‌روی پارک ملت فعلی) و دو تئاتر را از نزدیک تماشا کرده. نمایش ماشین‌نویس‌ها و نمایش ببر. او تا ساعت ۱۱ شب در این محل تئاتر می‌دیده.البته فکر نکنید فرح بلیت خریده و رفته تو.نه.رئیس دفتر فرح،منشی مخصوص،‌شهردار تهران (نیک پی)،‌قائم مقام رئیس کل تشریفات شاهنشاهی و جمعی از مقامات مملکتی حضور داشته‌اند.

کدخبر: ۳۷۵۵۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر