کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۱۷۵۰
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از فروردین ۱۳۵۷

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو |‌ ۲۹ فروردین ۱۳۵۷٫ در صفحه اول خبر مهمی نیست. انجمن فلسفه با فرح دیبا ملاقات کرده‌اند و بلیت اتوبوس هم از دو ریال به ۵ ریال افزایش قیمت داشته است‌. ۶ نفر هم در سیاهکل و بیجار و قروه دستگیر شده‌اند. به جرم خرابکار بودن. همراهشان مقداری اسلحه و نارنجک نیز کشف شده است و همین طور کتب ضاله. در سه راه آذری یک پیکان در نیمه‌های شب جلوی یک زن و شوهر جوان را گرفته‌اند و پس از کتک زدن مرد‌،‌ زن ۲۰‌ساله او را دزدیده و برده‌اند و در بیابان‌های کرج به او تجاوز کرده‌اند.

زن دو روز بعد از یک آلونک در کرج فرار می‌کند و خودش را به پلیس معرفی می‌کند‌. پلیس به دنبال نشانی‌های متجاوزین است اما به جایی نمی‌رسند. در نهایت خود زن و شوهر به شکل اتفاقی یکی از ربایندگان را داخل یک کیوسک تلفن در سلسبیل می‌بینند و مخفیانه تعقیبش می‌کنند و در عملیاتی پیچیده خانه‌اش را پیدا می‌کنند و به پلیس اطلاع می‌دهند‌!

با دستگیری این مرد توسط پلیس و اعترافاتش پلیس به دنبال بقیه متجاوزین است. محاکمه داریوش وجدانی که در اسفند ماه پسر یک بازرگان را ربوده بود و به قتل رسانده بود شروع شده است. بعد از پرونده ایاز این دومین پرونده جنایی جنجالی سال جدید است. ایران در دومین بازی تدارکاتی خود امروز با تیم ملی ولز دیدارخواهد کرد.

۳۰ فروردین ۱۳۵۷٫ صفحه اول ماجرای مشهور قتل آلدو مورو توسط بریگاد سرخ را پوشش داده است‌. در صفحه ۳ جزئیاتی از اجرای سه روزه مارسل مارسو پانتومیم کار مشهور فرانسوی در تالار رودکی منتشر شده است. از قرار برای هر شب اجرا سه هزار دلار به این هنرمند فرانسوی پرداخت شده است‌. اما با این حال مارسو با دل چرکینی تهران را ترک کرده چرا که تقاضای او برای دو بلیت مجانی از سوی دعوت کننده‌هایش رد شده‌‌ است! مارسو از عدم بدرقه خودش توسط مسئولین و دعوت کننده‌ها ابراز شگفتی کرده است‌.

۶۰ هزار نفر وسط هفته رفته‌اند به ورزشگاه صد هزارنفری تا بازی دوستانه ایران و ولز را ببینند. تیم ملی با ترکیب اصلی وارد بازی شده. حجازی دروازه‌بان‌،‌ نظری و عبداللهی و کازرانی و اسکندریان در خط دفاع‌، ‌نایب آقا و صادقی و پروین و قاسمپور در خط میانی و ‌عادلخانی و غفور جهانی در خط حمله بازی کرده‌اند‌. از دقیقه ۶۵ هم محمد پنجعلی‌، حسین فرکی و حسن روشن جانشین اسکندریان و جهانی و عادلخانی شده‌اند.

این بازی در نهایت با یک گل به نفع ولز تمام می‌شود و سایه ناامیدی بر اردوی ایران افکنده می‌شود. گل ولز دقیقه ۷۲ به ثمر می‌رسد روی اشتباه حسین کازرانی. تنها خطرات ایران روی دروازه حریف بر روی شوت‌های محمد صادقی و رضا عادلخانی بوده است. پس از بازی با یوگسلاوی این دومین دیدار تدارکاتی شاگردان حشمت مهاجرانی است‌. آسیب دیدگی حسن روشن و دوربودن پرویز قلیچ خانی دغدغه‌های مهم مهاجرانی هستند‌.

بعدها آسیب دیدگی رضا عادلخانی نیز ماجرا را قوزبالاقوز خواهد کرد. فیلمی به نام چراغ قرمز از زوج فرزان دلجو و امیر مجاهد در حال تولید است که این بار نقش دختر جوان فیلم را به آیلین ویگن نداده‌اند و قرار است شهره آغداشلو در مقابل فرزان دلجو ایفاگر نقش باشد. این گروه فیلم بوی گندم را نیز آماده اکران دارند که از قرار برای اکران تابستان آماده شده است .

در بوی گندم ابی هم بازی خواهد کرد. خبری هم آمده از فیلمی به نام اشرافزاده که درآن شهرزاد نقش مادر شورانگیز طباطبایی را ایفا خواهد کرد. ‌محمود استادمحمد در حال آماده سازی تئاتری به نام شب بیست و یک است که قرار است در سالن تئاتر خانه هنر به اجرا برود. خسرو شکیبایی و تانیا جوهری بازیگران این نمایش هستند.

کدخبر: ۴۵۱۷۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر