کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۶۳۹
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از فروردین ۱۳۵۵

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | دو تا روزنامه اطلاعات ۲۵ و ۲۷ فروردین ۱۳۵۵ را با یکدیگر شخم می‌زنم تا خبرهای جالبش را برایتان پیدا کنم.تقریبا پنجشنبه و شنبه.کلا روزهای کم خبری بوده‌اند. خبر آمده که مدیران چهار رستوران مشهور تهران به خاطر گرانفروشی و عدم رعایت مسائل بهداشتی جریمه شده‌اند.این رستوران‌ها عبارتند از:سن تیلر در خیابان امیر اتابک،‌کیج خیابان عباس‌آباد خیابان مهناز،سالوت خیابان فرح مقابل کلانتری و رستوران چارداش در تخت طاووس.

جالب است که قلب تهران نوین در دهه ۵۰ در همین محدوده عباس‌آباد و تخت طاووس و خیابان‌های فرعی‌شان می‌زده است.تجددی که هنوز هم ردپایش در قائم مقام فراهانی و خیابان جم و بخش‌هایی از سهروردی قابل مشاهده است.مطلبی هست درباره صفرعلی سلیمی قهرمان شنای قورباغه کشور که طی یک‌سال جان دو نفر را از غرق شدن درآب نجات داده است. کسی از صفرعلی سلیمی خبر دارد؟‌زنده هستند ایشان؟

خبری هست از صدام حسین با این تیتر به نقل از او:مناسبات ایران و عراق گسترش می‌یابد! باید گفت حتما. برنامه سینماها هم که همچنان در قرق فیلم‌های ایتالیایی و فرانسوی است.دوتا فیلم تجاری از آلن دلون زینت بخش کمدی‌های جنسی ارزان‌قیمت در حال اکران هستند. فیلمی با نام گانگستر و فیلمی دیگر با نام کولی.تنها فیلم مهم از سینمای معاصر فیلم سینمای صامت ساخته مل بروکس است که در سینما شهرقصه اکران شده و البته اکران کلاسیک‌هایی مثل ال سید و جویندگان طلا در تک سینماهای خاص.

مراحل احداث پل سیدخندان تهرانی‌ها را به جنون رسانده.در گزارشی آمده که از سیدخندان تا خیابان فرح پیاده پنج دقیقه است با تاکسی یک‌ساعت و نیم! در صفحه ۲۴ گزارشی کار شده از هزینه سریال‌های دایی جان ناپلئون.در این گزارش آمده که برای هر دقیقه از تولید این سریال ۳۴۰۰ تومان پرداخت شده که در مجموع به ۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان بالغ شده است.یعنی پول چهار تا آپارتمان دو خوابه معمول درآن زمان.

فرض کنید با این مقیاس ساخت دایی جان ناپلئون اگر امروز اتفاق می‌افتاد باید ۱۵میلیارد تومان هزینه داشته باشد که خب غیرممکن است و دوستان بعید است سریالی در اندازه‌های دایی جان ناپلئون را با رقمی کمتر از ۳۰میلیارد تومان بتوانند تهیه کنند.در این گزارش نوشته شده که تلویزیون قبل از عید ۵۰هزار تومان به عنوان پاداش به تقوایی پرداخت کرده و اضافه شده که قبلا برای سریال سلطان صاحبقران نیز ۲۵۰هزار تومان پاداش به علی حاتمی پرداخت شده است.خبری هم ذکر شده که طبق آن طوطی ساخته جنجالی ذکریا هاشمی بالاخره از سد سانسور گذشت و مجوز نمایش دریافت کرد.

در صفحه نامه‌ها هم یک مسافر قطار به مقصد زرند کرمان ‌نوشته که شب هنگام وقتی از مامور قطار تقاضای پتو کرده‌اند به ازای هر پتو ۵تومان از آنها دریافت کرده است. گزارشی از خانم لعبت ضیا دانشجوی ۱۸ساله مقیم لیدز در انگلیس نقل شده که از قرار در صنعت مد و طراحی لباس موفق بوده‌اند. کسی از ایشان خبر دارد؟

مسابقات فوتبال جوانان آسیا هم شروع شده و ایران در روز اول با هشت گل سنگاپور را شکست داده است.گفتیم که ایران در نهایت به مقام دوم این مسابقات می‌رسد. همزمان بازی‌های جام تخت جمشید در هفته ششم هم در امجدیه برقرار بوده. جالب است که در عصر جمعه ۳۰هزار نفر به استادیوم آریامهر (آزادی) رفته بودند تا بازی جوانان ایران را ببینند و ۲۵هزار نفر هم در امجدیه بودند تا شاهد دو بازی باشند. پیروزی یک بر صفر پاس مقابل شهباز پرستاره و تساوی بدون گل تاج جوان شده مقابل ماشین سازی خشن. در صفحه آگهی‌های اجاره خانه هم یک واحد دو اتاق خوابه در عباس‌آباد ۵۵۰۰ تومان ماهانه اجاره داده می‌شود و یک واحد یک خوابه اما مبله در روزولت به رقم ۵۰۰۰تومان.

کدخبر: ۳۸۳۶۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر