کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۳۹۶
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از شهریور ۱۳۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌‌روزنامه اطلاعات روز ۱۳ شهریورماه ۱۳۵۶٫ مهم‌ترین خبر صفحه اول تغییر روسای هفت دانشگاه بزرگ ایران است و همچنین آزاد‌سازی خانه‌سازی در شمس‌آباد و مجیدیه است. در کلاک کرج مردی به نام مجید قره‌داغی متهم است که نادختری ۱۰ساله خود را با ضربات میله آهنی به قتل رسانده و متواری شده است. مقتول صغری جازمی نام داشته است. مسابقات قهرمانی کشتی کشور با شور و اشتیاق در جریان بوده. در صفحه سینما و در حالیکه روز ۱۹ ماه رمضان را سپری می‌کنیم آگهی فیلم وقتی کشیش عاشق بشه با تمام تزئینات و مخلفات این طور فیلم‌ها کار شده.

یک گزارش درباره زن ربوده شده زنجانی که نمی‌دانم همان داستان قبلی است که هفته پیش نقل کردیم که حالا جزئیاتش مشخص شده یا یک آدم‌ربایی دیگر است. به هرحال زن جوان زیبایی به اسم عصمت توسط دو جوان به اسم‌های رحمان ترکمان و داوود شاهسون فریب می‌خورد و ربوده می‌شود و شوهر این زن به همراه پسر ۱۰ساله‌شان راهی تهران می‌شود و رد ربایندگان را در خیابان فلاح‌ تهران می‌زند و با دخالت پلیس عصمت آزاد می‌شود و …در صفحه ۲۴ هم آمده که عبدالعظیم ولیان استاندار خراسان خیابان تهران در مشهد را به اسم اسدالله علم وزیر سابق دربار نامگذاری کرده است.

روزنامه اطلاعات ۱۴ شهریور ۱۳۵۶‌. شب قبل از شهادت حضرت علی. لوگوی روزنامه مشکی است. در صفحه اول خبر مهم قابل ذکری پیدا نمی‌کنیم. در صفحه ۳ عکس جلسه کمیته برگزاری هفته فرهنگی بریتانیا در ایران است که به ریاست فاطمه پهلوی برگزار شده است. در بانه مردی همسر و فرزندانش را با گلوله کشته است. شریف سرشیوی مرد ۵۰ ساله‌،‌ وقتی پسر۲۰ ساله‌اش علی سرشیوی که در فلکه آریا در بانه خیاطی دارد از او تقاضای پول می‌کند باکلاشینکف خود به او شلیک می‌کند و با ۵ گلوله او را می‌کشد و همسر خود و پسر دیگرشان را به شدت مجروح می‌کند و سپس از خانه فرار می‌کند.

در اتفاقی دیگر در شیراز ضیاءالدین حبیبیان مالک هتل پاسارگاد قادرآباد شیراز در عملی جنون‌آمیز خود و همسر و پسرشان را در اتاق محبوس و با بنزین خانه را به آتش می‌کشد که در اثر این کار خودش کشته می‌شود و زن و بچه‌اش (ایران و احمدرضا ) با دخالت همسایگان نجات پیدا می‌کنند و راهی بیمارستان می‌شوند. در ستون چهل سال پیش خبر آمده که در ۱۴شهریور ۱۳۱۷ راه‌آهن تهران از دوسوی تهران و بندر شاهپور مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به این صورت که از تهران تا قم مسافر می‌گیرند و ازآن سو هم از بندر شاهپور تا ایستگاه تله زنج. بقیه مسیر هنوز تکمیل نشده است. مسابقات قهرمانی کشتی کشور با برتری تهران به پایان رسیده و کرمانشاه و خراسان و مازندران دوم تا چهارم شده‌اند. بزم‌آور‌، فتاحی‌،‌ خدر‌، فره‌وشی‌،‌ دهقان،‌ محبی‌،‌ زرافشانی‌، ‌طالقانی‌، سلیمانی و سوخته‌سرایی در اوزان دهگانه قهرمان شده‌اند‌. تیم ژیمناستیک ریتمیک شوروی هم با همه ستاره‌های المپیک مونترآل از قبیل آندریانف و نلی کیم و اولگا کوربوت به تهران آمده تا از دو روز دیگر نمایش‌های خود را شروع کنند.

پلنگ صورتی مبارزه می‌کند آخرین فیلم از مجموعه درخشان بلیک ادواردز،‌ خشم اژدها‌،‌ صلیب آهنین از سام پکین پا و فیلم کلاسیک گوژپشت نوتردام از مهمانان جدید اکران سینماهای تهران هستند. و البته کارتون رابین هود. در صفحه فرهنگی فریدون جیرانی مقاله‌ای نوشته و از اکران فیلم‌های سکسی و بی‌پرده ایتالیایی شکایت کرده و گفته که به رغم درآوردن صحنه‌های وقیحانه برخی از این فیلم‌ها محتوا و پیام‌های آزارنده آنها همچنان باقی مانده‌اند. در صفحه حوادث یکی از خبرها، ‌جدایی توافقی سعید راد و همسرش در یکی از شعب دادگاه‌های خانواده است‌.

کدخبر: ۴۱۲۳۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر