کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۷۳۱۸
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از اسفند‌ ۱۳۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۳۵۶٫ مهم‌ترین خبر صفحه اول افزایش قیمت بنزین است. بنزین معمولی شش ریال بوده که می‌شود هشت ریال و بنزین سوپر هفت و نیم ریال بوده که می‌شود ده ریال. و البته صدورحکم اعدام برای ذوالفقار علی بوتو . هفته سوم جام تخت جمشید با بازی حساس پاس و پرسپولیس برگزار شده و پاس توانسته با نتیجه دو بر یک پرسپولیس را مغلوب کند. این بازی در حضور ۵۰ هزار تماشاگر انجام شده و گل دقیقه ۵ علی پروین با دو گل از حسین فرکی پاسخ داده شده است‌.

تاج هم به شکل عجیبی از ذوب آهن با حساب سه بر یک شکست خورده است‌. هادی نراقی برای تاج گل زده و ابراهیم زاده و شوقی برای ذوب آهن. ۱۸ هزار نفر در امجدیه در پنجشنبه عصر شاهد این بازی بوده‌اند‌. شهباز هم با گل‌های قاسمپور و حیدری از سد ابومسلم گذشته است. خبری کار شده از حضور مستمر خوانندگان پاپ در شهر رضائیه یا همان ارومیه.

طی اسفند ماه گلپایگانی و هایده و چند نفر دیگر در این شهر کنسرت داده‌اند همینطور فرشته و ستار و رقاصه‌ای به اسم فهیمه. اعضای شورای شهر رضائیه به این موضوع معترض شده‌اند. فیلم‌های سامورایی سیاه و سرسپرده (ایرج قادری )به اکران رسیده‌اند. همین طور ازآن دسته فیلم‌های ایتالیایی خاص فیلمی با اسم کلینیک عشق. قرار است از تلویزیون فیلم دون ژوآن پخش بشود با شرکت داگلاس فربنکس و ارول فلین.

یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۵۶٫ صفحه اول خبر خاصی ندارد. در صفحه هشت مروری شده بر اوضاع موسیقی در سال ۱۳۵۶ و طرح این نکته که شاخص‌ترین چهره همان محمدرضا شجریان بوده که حضور در رادیو و تلویزیون را هم تحریم کرده است. مهم‌ترین رویداد سال هم حضور ارکستر فیلارمونیک مسکو در تهران بوده است. پروین مرد سال فوتبال ایران شده و حسن نظری و ابراهیم قاسمپور هم دوم و سوم شده‌اند‌. حسن روشن، ‌غفور جهانی و حسین کازرانی هم چهارم تا ششم شده‌اند‌.

برتری پروین کاملا قاطعانه بوده است‌. در صفحه ۱۲ محمدرضا گفته که تصمیم گرفته‌ایم آزادی‌های فردی بیشتری بدهیم !در صفحات سینما یک ایتالیایی دیگر هم اکران شده با اسم پرستار خوشگله! به هرحال هنوز هم می‌شد رفت و فیلم آنی هال را روی پرده دید و همین طور آرواره‌های کوسه و راکی. یعنی حسی از سینمای جهان بعد از دو سه سال فترت دوباره وارد سالن سینماهای تهران شده است.

در ارزیابی وضعیت اقتصادی سال ۵۶ اعلام شده که رشد هزینه‌های زندگی حداقل ۲۵ درصد بوده است و بعد از سال‌ها غول تورم چهره کرده و همه را غافلگیر ساخته است‌. حجم اعتبارات بانک بخش خصوصی هم به ۱۸۰۰میلیارد ریال رسیده است‌. گرمابه شاه قزوین آتش گرفته و مشتری‌ها نیمه لخت به خیابان پریده‌اند. تلفات تصادفات رانندگی به شکل فجیعی ادامه دارد.

در خیابان توانیر یک پونتیاک با سرعت زیاد از روی یک شورولت ایران رد شده است که صحنه عجیبی را خلق کرده است‌. شورولت متعلق به ساسان کمالی راننده تلویزیون بود که خب در موقع تصادف کسی در شورولت نبوده و ماشین پارک بوده است‌. ماجراهای قم و تبریز حکومت را ترسانده و مدام در حال ابراز تمایل برای باز کردن فضای سیاسی هستند و این خبر که هجده ساله‌ها هم می‌توانند رای بدهند. حالا کجا رای بدهند مشخص نیست.

دوشنبه ۲۹ اسفند. فرح گفته که فرزندانم می‌توانند مشاغل معمولی و عادی انتخاب کنند‌! میتران انتخابات فرانسه را باخته است‌. در ادامه سیر نزولی کشتی تیم ۹ نفره ایران با دست خالی از تورنمنت نیکلای پتروف بلغارستان بازگشته است. در ادامه اکران فیلم‌های روز جهان فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم هم به اکران رسید تا در کنار آرواره‌های کوسه و آنی‌هال و راکی ویترین کاملی را به سینمادوستان عرضه کند فقط حیف از کمدی جنسی‌های سخیف ایتالیایی که مثل نقل و نبات در سالن‌های سینما در حال پخش شدن هستند. سال تحویل هم سه و ۳۴ دقیقه صبح فردا خواهد بود. سال خوبی داشته باشید.

کدخبر: ۴۴۷۳۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر