کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۸۴۹
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از اردیبهشت ۱۳۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | در روزنامه‌های ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۶ به دنبال خبرهای مهم می‌گردم.در صفحه هفت روزنامه ۱۷ اردیبهشت مطلب بسیار مفصلی کار شده درباره قیمت مصوب و رسمی‌زمین در مناطق مختلف تهران. مثلا در محله دروس بسته به اینکه زمین بر جاده قدیم شمیران باشد یا موقعیت مکانی‌اش، زمین بین متری ۱۵۰۰ تومان تا ۲۸۰۰ تومان در گردش است. یعنی هر متر معادل حقوق متوسط یک کارمند دولت. خب در حال حاضر قیمت زمین در این مناطق سر به فلک می‌کشد و تا متری ۲۰۰ میلیون تومان هم برآورد می‌شود!

در منطقه الهیه و جردن زمین‌های نزدیک به اتوبان شاهنشاهی (مدرس) تا ۳۵۰۰تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.یا زمین‌های بر بزرگراه ۴۵متری (رسالت فعلی) تا متری ۲۵۰۰تومان قیمت خورده‌اند.در منطقه گیشا هم بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰تومان. به نظرم صرف اعلام رسمی‌قیمت‌ها کار بسیار جالبی بوده و می‌تواند برای امروز هم کارساز باشد.

در حوزه سینما اتفاق مهمی ‌افتاده و احتمالا طلیعه پایان تحریم‌های هالیوود علیه ایران بوده.دو فیلم از آرتور پن و مایک نیکولز در سینماهای تهران اکران شده‌اند. فیلم طالع ساخته مایک نیکولز با بازی جک نیکلسون و وارن بیتی که البته در اینجا با نام هیچ‌کس نمی‌تونه مثل من اعتراف کنه اکران شده و فیلم برکه‌های میسوری با بازی مارلون براندو و جک نیکلسون که با اسم عجیب میسوری از هم می‌پاشد اکران شده است.هر دو فقط یک سینما را در اختیار دارند.امپایر و پارامونت.

فرح رفته زنجان،برادر شاه افغانستان هم آمده تهران به ملاقات محمدرضا.هردو پادشاه ایران و افغانستان کمتر از دو سال بعد از مقامشان خلع شده‌اند.در چهره برادر ظاهر شاه و محمدرضا هیچ پیش آگاهی به عاقبت و آینده‌شان دیده نمی‌شود. شمس برای روز صلیب سرخ پیام داده.او رئیس شیروخورشید سرخ ایران است.

در صفحه نامه‌های روزنامه ۱۸ اردیبهشت یک آقایی از سرپل ذهاب نامه نوشته است که:‌«در شبکه محلی کرمانشاه در یک فیلم کوتاه تبلیغاتی و قبل از پخش کاف شو تصاویری از خانمی ‌با مایو در کنار یک اتومبیل شیک پخش شد و ما فکر کردیم لابد تبلیغ لباس شناست اما زیر همین تصویر نوشته شد:‌آموزشگاه رانندگی …در خیابان …»

در روزنامه اطلاعات روز ۲۹ اردیبهشت گزارشی کار شده به نقل از مجله جوانان درباره محبوب‌ترین خواننده‌های پاپ به انتخاب خواننده‌های جوانان. در میان خواننده‌های جوان مرد به ترتیب داریوش اقبالی و ستار و ابراهیم حامدی قرار دارند و در میان خواننده‌های باسابقه مرد هم عارف و شماعی‌زاده و ویگن. در مورد زن‌ها هم به ما چه. خودتان بروید ببینید!

آمار مرگ و میر بر اثر تصادفات در شش ماهه اول سال ۵۵ در تهران اعلام شده و از قرار ۶۵۱ نفر در حوادث رانندگی تهران کشته شده‌اند که اگر کل سال را به‌همین تناسب در نظر بگیریم می‌شود ۱۳۰۰ نفر. نمی‌دانم در حال حاضر کشته‌های تصادفات در سطح شهر تهران چقدر است.
اتفاق ناخوشایند روزنامه اطلاعات ۱۹ اردیبهشت گزارش شکست سنگین پرسپولیس مقابل تاج است.

در پرسپولیس علی پروین به عنوان کاپیتان در کنار پرویز قلیچ‌خانی و اسماعیل حاج رحیمی‌پور و محمد مایلی کهن در خط هافبک بازی می‌کردند و علیرضا عزیزی و محمود خوردبین در خط حمله بودند و در خط دفاع هم دکترهای بعد از انقلاب فوتبال ایران یعنی دادکان و ذوالفقار نسب هستند در کنار رشیدی و فاطمی‌مقدم.دروازه‌بان هم قره خانلو. در تاج اما خط هافبک از دانایی‌فر و نوین روزگار و مراغه چیان و مطیعی تشکیل شده و در خط حمله هم روشن با هادی نراقی هستند.

در خط دفاع هم حسن نظری و آندرانیک اسکندریان و مصطفی مسلمی و اصغر حاجیلو.تیمی ‌به غایت جوان و خب همین جوانی موجب می‌شود با سه گل پرسپولیس را در هم بکوبند. با گل‌های حسن روشن،‌ محرم عاشری و سعید مراغه‌چیان. بازی ۲۵هزار تماشاگر داشته و در امجدیه برگزار شده و داور هم یک آلمانی به نام اشوایلر بوده. با این پیروزی تاج تا مکان سوم بالا آمد و پرسپولیس تا مکان هفتم سقوط کرد.پاس هم با اقتدار در صدر جدول قرار دارد.

کدخبر: ۳۸۸۸۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر