کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۶۵۶
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از‌ ۱۹ اسفند ۱۳۵۵

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | اطلاعات ۱۹ اسفند ۱۳۵۵٫حمله یک گروه مسلمان حنفی به مرکز یهودیان آمریکا تیتر اول امروز است: تروریست‌ها واشنگتن را به میدان جنگ بدل کردند. سفر محمدرضا به خوزستان عکس صفحه را تامین کرده و خبر مهم دیگر گران شدن سکه و آغاز فروش دوباره پیکان است.

در صفحه دوم این خبر آمده که نمایش فیلم محمد رسول‌الله، فیلم مشهور مصطفی عقاد به‌خاطر این حمله تروریستی در‌ آمریکا متوقف شده است. این تصمیم را کمپانی یونایتد آرتیستز که پخش فیلم را برعهده داشت گرفته است. اما ماجرای پیکان اینگونه است که شرکت ایرانناسیونال اعلام کرده از اردیبهشت‌ماه فروش پیکان دولوکس را شروع خواهد کرد.

به قیمت ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان. پیکان استیشن ۴۴ هزار تومان و پیکان اتوماتیک ۴۳ هزار تومان.در صفحه ۷ گزارشی کار شده از ناسازگاری‌های تاکسیران‌های تهران و عکس‌هایی از صف طویل مسافران تاکسی و اینکه چرا تاکسی‌ها به خیابان‌های فرعی نمی‌روند.
ویژه‌نامه فرهنگی آخر هفته با عکسی از احمد کسروی شروع شده با تیتر داور دادگر تاریخ.

مراسم کیک بریدن برای پنجاهمین سالگرد سلطنت پهلوی ادامه دارد. یک صفحه کامل در صفحه ۱۸ به مراسم کفش بلا اختصاص دارد و کیک چندطبقه‌شان و یک صفحه هم به شرکت پارس توشیبا. در مراسم کفش بلا اورکی، مدیرعامل کفش بلا سخنرانی کرده و آقایی به نام کریم صادقیان‌فر به عنوان نماینده کارگران.

در مراسم پارس توشیبا،‌ حاج تقی برخوردار که هفته پیش در مراسم دیگر کارخانه بزرگش؛ یعنی پارس‌الکتریک سخنرانی کرده بود، اینجا هم نطق تشکر و سپاس را انجام داده است و نماینده کارگران هم آقای ظهورطلب است و به‌جز این دو سخنران، خانم جوان خوش‌سیمایی به نام طاهره خوش‌سرور متن تلگرام حاجی برخوردار خطاب به محمدرضا پهلوی را قرائت می‌کند.

در صفحه ۲۰ گزارش شده که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در انگلیس بدون ازدواج رسمی با هم زندگی می‌کنند و سن ازدواج در آمریکا برای آقایان به بالای ۲۳ سال رسیده است و خانم‌ها به بالای ۲۱ سال!یک ویلای شخصی دوطبقه با ۶۲۰ متر بنا و استخر روباز به قیمت ۳ میلیون تومان در محله سلطنت‌آباد برای فروش گذاشته شده است که خب رقم واقعا سنگینی است.

در صفحه ۲۸ گزارشی کار شده که بر مبنای آن در شیراز رستوران‌ها در غذاهایشان به‌جای سیب‌زمینی، ‌از شلغم استفاده می‌کنند! در همین صفحه گزارشی کار شده از مرگ کودک ۱۱ ساله‌ای به نام داریوش کوچیکیان در خیابان شاه در کوی کارمندان در اثر یک سانحه رانندگی.
در صفحه ۳۹ روغن نباتی پارس هم یک صفحه رپرتاژآگهی کار کرده با کیک سه‌طبقه و از این‌جور چیزها.

در صفحه سینماها خبر اصلی اینکه سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌های بالای ۱۸ سه‌تا شدند. به‌جز پولیدور و سینما کسری،‌ سینما پارک هم وارد میدان شده. با اکران فیلمی به نام شکارگاه زنان. یک فیلم هندی هم اکران شده با عنوان بی‌نام. حدس بزنید بازیگر اصلی‌اش کیست؟ بله. آمیتاب باچان.

خبر آمده که روز ۲۱ اسفند در تالار رودکی بزرگداشت مرتضی نی‌داوود برگزار می‌شود و عبدالوهاب شهیدی و سیمین غانم خواهند خواند.
برنامه هفته دوم جام تخت‌جمشید هم اعلام شده و اینکه پرسپولیس در تهران میزبان تراکتورسازی است و اینکه خط هافبک پرسپولیس با پروین و قلیچ‌خانی و عزیزی مهم‌ترین نقطه قوت این تیم است.

و بالاخره خبری مربوط به قتل‌عام اعضای یک خانواده در قوچان. به شکل مرموزی جسد پدر،‌ مادر و پسر یک خانواده هرکدام در یک اتاق از خانه ملافه‌پیچ قرار داده شده بودند و پلیس درصدد حل معمای این قتل‌ها بوده است. از زمان قتل‌ها بیش از ۴۰ روز می‌گذشته و پلیس به‌خاطر استشمام بو و قفل بودن در خانه از بیرون مجبور به مداخله می‌شود.

اسامی مقتولین نوروز نوروزی ۵۰ ساله، کارگر حمام آریا در این شهر و همسرش غزل مختاری که او هم ۵۰ ساله بوده و پسر ۲۰ ساله‌شان؛ یعنی غلامعلی نوروزی بوده است.همانطور که مشاهده کردید، در روزنامه امروز از فرح دیبا و اشرف خبری نبود!

کدخبر: ۳۷۷۶۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر