کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۳۰۷
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از‌ پنجم اسفند ۱۳۵۵

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | اطلاعات پنجم اسفند ۱۳۵۵٫عکس اول روزنامه تصویری است از محمدرضا و فرح.به چه مناسبت؟‌هیچی! تحت عنوان جدیدترین عکس از شاهنشاه و شهبانو!ذیل این عکس سه چهار خط مجیز هم گفته شده است که اینگونه آغاز می‌شود:‌روشنایی خنده بر چهره شاهنشاه و علیاحضرت شهبانو تجلی امید به آینده است…اعلیحضرتین در این عکس به حرکات شاد والاحضرت‌ها در یک روز فراغت در کاخ نیاوران چشم دوخته‌اند و در تبسمشان ….دیگر نگذارید بقیه‌اش را بازگو کنم.

در گوشه صفحه یک مصاحبه با اسدالله میرزای دایی جان ناپلئون ذکر شده.روزهای پخش دایی جان ناپلئون است و گفت‌و‌گو با پرویز صیاد.در پایین آن هم در گزارشی آمده است:گوگوش از برنامه صبح کنار رفت.برای پنجمین روز پیاپی محاکمه باند مهدی هاشمی جای مهمی در صفحه اول دارد و خبری هم درباره تحول در تاکسیرانی تهران و اینکه مشکل مسافر تکی حل خواهد شد.

در صفحه دو خبرهای خارجی حول اسرائیل و شوروی است.در همین صفحه عکسی از اهدای تمثال محمدرضا پهلوی به رئیس اتحادیه جهانی تبلیغات و در صفحه ۳ بخشی از مقاله روزنامه منچستر ایونینگ نیوز درباره فرح پهلوی ذکر شده.در مورد پشتیبانی او از مبارزه با جذام.کلا سهم پهلوی‌ها در روزنامه امروز زیاد است.

صفحه ۹ در صفحه پشت پرده عکس‌ها و خبرها به گیتی پاشایی(خواننده و موزیسین و همسر وقت مسعود کیمیایی) و شهرزاد اختصاص دارد. ضمیمه آخر هفته اطلاعات به نام هفته‌نامه هنر داخل روزنامه است و شامل مصاحبه‌هایی با حمید سمندریان، فریدون شهبازیان،‌بابک بیات،‌اسفندیار منفردزاده و… و مطالبی از مهدی اخوان ثالث و مسعود فرزاد و داستانی ترجمه شده از عزیز نسین. در صفحه آگهی‌ها به سراغ آپارتمان‌های اجاره‌ای رفتیم.

در سیدخندان آپارتمان دو اتاقه و هال و سالن با قیمت ماهانه ۳۹۰۰ تومان و فقط هم به زن و شوهر. در صفحه نامه‌های خوانندگان،‌ یک راننده تاکسی خط پیچ شمیران تا تجریش نوشته که تاکسی‌ها موظفند از مسافر فقط دو تومن بگیرند اما مسافرکش‌ها تا ۵ تومن از مسافرها دریافت می‌کنند و تازه بین راه هم اگر مسافر بزنند سه تومن دریافت می‌کنند و به تجریش که برسند در یک وعده ۳۰تومن کاسب شده‌اند اما خطی‌ها باید با ۱۰تومن کل مسیر را طی کنند.

در همین صفحه شکایت‌هایی هست از فرا رسیدن روز ترسناک چهارشنبه‌سوری،‌حرکات آکروباتیک موتورسوارها و خاموشی‌های شهرک ولیعهد (تهرانسر).یک خانه طبقه همکف از یک ساختمان دو طبقه با دو اتاق در جاده کن هم با ۸۰هزار تومان ودیعه و ۱۵۰۰تومان ماهانه اجاره داده می‌شود. یک خانه ویلایی ۱۲۷ متری به اضافه ۶۰متر حیاط در قلهک هم با رقم ۸۵۰هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

در صفحه ۲۱ آمده که شهرداری شیراز ۷۰۰نفر حقوق بگیر بیکاره دارد. صفحه آگهی‌های سینمایی که همچنان خجالت‌آور هستند با کلی فیلم درباره کلفت‌های عشوه‌گر و معلم‌های خوشگل و از اینجور چیزها.در این صفحه آگهی فیلمی از محمد زرین دست هم اضافه شده با عنوان کینه جو که از قرار در آمریکا ساخته شده و بازیگرهایش آمریکایی هستند.تنها نقطه امید اکران فیلمی از پی یترو جرمی است که لابد در میان انبوه کمدی‌های ایتالیایی بر خورده و به تهران آمده.

فیلمی با عنوان دوستان من با شرکت فیلیپ نوآره و اگوتیانتسی که فقط در سینما دیاموند نمایش داده می‌شود.سه فیلم انتقام که محصول ترکیه و با بازی فخرالدین است و سینه چاک با شرکت ایرج قادری و ناصر ملک مطیعی و اکران دوباره بیگانه بیا از مسعود کیمیایی بیشترین سهم از سینماها را در اختیار دارند.

مصاحبه با پرویز صیاد در صفحه ۳۲ منتشر شده و متناسب با حال و هوای آخر هفته. در صفحه ۳۸ خبری آمده که معاون سازمان محیط‌زیست اعلام کرده که آلودگی هوا در تهران به بالاترین حد خود رسیده! و در همین صفحه آمده اوامر شهبانو در مورد تشویق دانشمندان علوم اسلامی و فلسفه!گفتم که کلا خانواده پهلوی در این شماره خیلی زیادی هستند.پایینش هم خبری آمده درباره والاحضرت شاهدخت شمس پهلوی و از اینجور چیزها.

کدخبر: ۳۷۵۳۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر