کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۹۵۸
تاریخ خبر:

خرداد داغ تلویزیون با‌طعم سیاست، فوتبال و کمدی

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | نوروز و رمضان دو بزنگاه مهم تلویزیون است که در سال ۱۴۰۰ با اندکی فاصله پشت هم قرار گرفتند. تابستان بزنگاه سوم محسوب می‌شود که به‌زودی از راه می‌رسد. از قضا ماه ابتدایی این فصل همزمان شده با چند رویداد مهم. از یک سو انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و از طرف دیگر رقابت‌های فوتبالی و والیبالی مهمی پیش رو است. مجموعه این عوامل منجر به داغ شدن آنتن شبکه‌ها می‌شود. به این جمع سریال‌های کمدی‌،‌ تاک‌شوها و مسابقات تلویزیونی را هم باید اضافه کرد.

*** سریال‌ها| چشم امید به کمدی‌ها
میانگین کیفی سریال‌هایی که تا حالا روی آنتن رفته‌اند‌، متوسط است. همچنان «نون خ ۳» موفق‌تر بوده و توانسته ساعاتی خوش برای مخاطبان رقم بزند. در ماه رمضان جای خالی سریال کمدی احساس می‌شد و حالا قرار است از آخر همین هفته سه سریال کمدی در کنداکتور قرار بگیرد.

شانس موفقیت با فصل دوم «زیرخاکی» است که در سری قبل توانست طیفی از مخاطبان را راضی نگه دارد. شخصیت پژمان جمشیدی و ژاله صامتی برگ برنده اصلی این سریال است. سریال شبکه سه یعنی «بوتیمار» هم شانس دیده شدن دارد و فضای کمدی آن می‌تواند بخشی از مخاطبان را با خود همراه کند.

شبکه پنج هم «روزهای آبی» را پخش می‌کند که کمدی است و روی کاغذ شانس موفقیت دارد. در این میان شبکه دو سراغ زندگی شهید شهریاری رفته‌؛ سریالی به نام «صبح آخرین روز». از ظاهر ماجرا اینگونه برمی‌آید که برآیند کلی سریال‌های پیش رو بهتر از آنچه ‌ تاکنون دیده‌ایم ‌ باشد.

*** برنامه های ورزشی| هیجان به اوج می‌رسد
در خرداد چند اتفاق مهم ورزشی پیش رو داریم که می‌تواند هیجان را به آنتن شبکه سه و ورزش بازگرداند. بازی‌های لیگ ملت‌های والیبال از هفته اول خرداد شروع می‌شود و مرحله مقدماتی تا دوم تیر ماه ادامه دارد. در چند سال اخیر این مسابقات جای خود را باز کرده و باعث ایجاد شور و حرارت شده است.

‌تیم ملی در این مرحله ۱۵ بازی دارد که همگی واجد جذابیت هستند. بازی تیم ملی فوتبال هم از سیزدهم خرداد شروع می‌شود و تا بیست و پنجم ادامه دارد. نیاز به یادآوری نیست که بگوییم علاقه‌مندان به فوتبال چقدر عطش تماشای این مسابقات را دارند و نگران سرنوشت تیم ملی هستند. این پایان ماجرا نیست؛ از ۲۱ خرداد بازی‌های جام ملت‌های اروپا شروع می‌شود و همزمان مسابقات تیم ملی کشورمان هم ادامه دارد. به این اتفاقات باید فینال لیگ قهرمانان اروپا را هم اضافه کرد.

*** برنامه‌های انتخاباتی| تنور داغ می‌شود؟
طبق اعلام معاون سیاسی وزارت کشور، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. فارغ از اینکه شرایط اجتماعی چگونه است، برنامه‌های نامزدها کنجکاوی‌برانگیز هستند. در این بین‌، مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری‌، خاص و عام را به خود جلب می‌کند. تجربه چند دوره اخیر نشان داده‌، مخاطبان از هر طیفی پای مناظره‌ها می‌نشینند و شاهد دوئل نامزدها هستند.

علاوه بر این، گفت‌و‌گوی تک نفره با نامزدها و مستندهایی که درباره هر کدام از آنها روی آنتن می‌رود هم پر بیننده‌اند. تلویزیون برنامه‌های فرعی دیگری هم دارد که مخاطب‌شان زیاد نیست اما تولید آنها به هیجان انتخابات کمک می‌کند. همه این اتفاقات سیاسی - اجتماعی در کوران رقابت‌های مختلف و متعدد ورزشی رخ می‌دهد و این یعنی آمار بیننده‌های تلویزیون در خرداد ۱۴۰۰ رشدی چشمگیر خواهد داشت.

*** تاک‌شوها و مسابقات| پرچم دست مدیری
در میان اتفاقات پرشمار خرداد ماه‌، تاک‌شو‌ها و مسابقات هم روی آنتن هستند. این دست برنامه‌ها طرفداران خاص (والبته نه‌چندان پر شمار) دارند. از آن طرف چون فصل ابتدایی سال‌، شلوغ است چه بسا برنامه‌ای جدید به این جمع اضافه نشود. پیش‌تر اعلام شده بود مهران مدیری، تابستان با سری جدید «دورهمی» به آنتن بازخواهد گشت.

برنامه‌ای که این بار در قالب مسابقه طراحی شده و به‌نظر می‌رسد می‌تواند طیف زیادی را به سمت خود بکشد. شبکه نسیم در رقابت داغ شبکه سه (پخش فوتبال) ، شبکه یک ( پخش مناظره‌ها) و دیگر شبکه‌ها (پخش برنامه‌های انتخاباتی) نمی‌خواهد عقب بیفتد. پس بر اساس این نشانه‌ها می‌توان حدس زد شبکه نسیم «دورهمی» را روانه آنتن خواهد کرد تا بتواند سهمی از مخاطبان پرشمار در خرداد پر اتفاق ۱۴۰۰ داشته باشد.

کدخبر: ۳۸۸۹۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر