کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۱۹۵
تاریخ خبر:

خداحافظی گوشی‌های قدیمی‌‌ با واتساپ از ۱۲دی

روزنامه هفت صبح | اگر تلفن اندرویدی یا آیفونی قدیمی دارید، احتمالا از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی برابر با دوازدهم دی‌ماه سال جاری، دسترسی به واتساپ را از دست خواهید داد. این عدم دسترسی بر اساس سیاست‌های جدید واتساپ رخ می‌دهد.

سازندگان پیام‌رسان واتساپ، اعلام کرده‌اند که پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی در سال جدید متوقف خواهد شد، اما شاید لازم باشد دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم. شاید گوشی شما کمی قدیمی به نظر برسد، اما شامل این محدودیت نشود. درواقع اگر نسخه iOS ۹ یا بالاتر را در آیفون یا اندروید ۴.۰.۳ یا بالاتر در گوشی اندرویدی خود نداشته باشید، تحت‌تأثیر قرار خواهید گرفت.

این یعنی افرادی که آیفون ۴ یا پایین‌تر دارند نمی‌توانند به جدیدترین نرم‌افزار واتساپ ارتقا پیدا کنند و برخی از تلفن‌های بسیار قدیمی اندرویدی هم تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت؛ مثل گلکسی S۲ سامسونگ که در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شده و چندسالی است که تولید آن متوقف شده. برخی از کاربران واتساپ می‌توانند نرم‌افزار خود را به بالاتر از iOS ۹ یا اندروید ۴.۰.۳ ارتقا دهند تا مطمئن شوند تحت‌تأثیر قرار نگرفته‌اند، بنابراین اگر نگران هستید که دسترسی خود را از دست بدهید، باید ببینید چه نرم‌افزاری دارید و آیا امکان به‌روزرسانی را در اختیار دارید یا خیر.

برای این کار کافی است در آیفون خود به تنظیمات> عمومی> به‌روزرسانی نرم‌افزار مراجعه کنید و اگر گوشی اندروید دارید مشخصات نسخه اندرویدی خود را در بخش تنظیمات بررسی کنید. اگر نسخه نرم‌افزاری بالاتر از iOS ۹ یا اندروید ۴.۰.۳ دارید، در سال جدید مشکلی نخواهید داشت.

در نهایت خبر ناامیدکننده برای افرادی که قادر به انجام به‌روزرسانی نیستند، این است که اگر به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید نرم‌افزار خود را ارتقا دهید، ممکن است به این معنی باشد که از اول ژانویه دسترسی به برخی از ویژگی‌های واتساپ را از دست می‌دهید، بعد از مدتی برای ادامه کار مجبور خواهید بود نسخه واتساپ را ارتقا بدهید که این اتفاق برای شما نخواهد افتاد و به‌طورکلی امکان استفاده از این اپلیکیشن را نخواهید داشت.

مدیران واتساپ پارسال هم این کار را کردند و گوشی‌هایی که ios زیر ۸ و اندروید پایین‌تر از ۲.۳.۷ داشتند را در لیست سیاه به‌روزرسانی قرار دادند. آنها می‌گویند دلیل این کار تامین امنیت کاربران در برابر انواع مشکلاتی است که هر سال به‌روز می‌شوند و واتساپ هم باید خودش را به‌روز نگه دارد. این کار هم به سیستم‌عامل‌های به‌روزتر نیاز دارد.

فرض را بر این می‌گذاریم که گوشی شما جزو گوشی‌هایی خواهد بود که به زودی دسترسی‌اش را به واتساپ از دست خواهد داد و شما مجبورید یک گوشی جدید بخرید، حالا با هم می‌بینیم که چقدر باید خرج کنید.

نکته امیدوارکننده اینکه تمام گوشی‌هایی که در حال تولید هستند سیستم‌عاملی بسیار بالاتر از مقدار مورد نیاز واتساپ در سال آینده دارند، پس شما اگر ارزان‌ترین گوشی را هم که الان در حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد انتخاب کنید، می‌توانید از واتساپ استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید سراغ گوشی‌های دست‌دوم قدیمی بروید باید حواستان باشد که سیستم‌عامل آن امکان استفاده از واتساپ را به شما بدهد.

کدخبر: ۳۶۶۱۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر