کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۷۰۰
تاریخ خبر:

خداحافظی با ‌واویلای فوتبال ایران

روزنامه هفت صبح‌| میلاد میداوودی دیروز از فوتبال خداحافظی کرد. او جزو بازیکنانی بود که می‌توانست بیشتر از این‌ها در فوتبال ایران بدرخشد و حتی به لیگ‌های بزرگ اروپا هم راه پیدا کند اما چند تصمیم اشتباه و البته یک مصدومیت بزرگ و بی‌موقع اجازه نداد تا میداوودی به اندازه استعداد و توانایی‌اش رشد کند. چند اتفاق مهم در دوران حضور او در فوتبال ایران را مرور می‌کنیم.

*** آن گل فراموش نشدنی به پرسپولیس
در لیگ نهم بود که نام میلاد میداوودی در تیم استقلال اهواز حسابی بر سر زبان‌ها افتاد. او در این فصل با چند گل زیبا نام خودش را در میان فوتبالدوستان مطرح کرد اما نقطه عطف زندگی فوتبالی او بازی هفته نوزدهم مقابل پرسپولیس بود. این بازی تا لحظات پایانی با تساوی بدون گل پیش می‌رفت اما در وقت‌های تلف شده میداوودی روی یک ضربه کاشته دیدنی و کم‌نظیر دروازه پرسپولیس را باز کرد.

در این صحنه توپ از کنار دیوار دفاعی پرسپولیس عبور کرد و علیرضا حقیقی فقط تماشاگر باز شدن دروازه‌اش بود و بعد از گل شدن توپ به زمین افتاد‍! ‌بعد از آن گل هم دیدنی بود و به معروف شدنش کمک کرد. به خاطر همین گل میداوودی به شدت محبوب هواداران استقلال شد و فصل بعد به این تیم پیوست و لقب میلاد واویلا را از هواداران استقلال گرفت.‌

*** شروع خوب و مصدومیت زودهنگام
میداوودی در استقلال شروع فوق‌العاده‌ای داشت. در اولین بازی با پیراهن استقلال دو گل به شهرداری تبریز زد. دو گل دیدنی به سپاهان زد و در حالی که تا اواخر نیم‌فصل اول با هشت گل بهترین گلزن استقلال بود، با یک اتفاق بد و فاجعه‌بار روبه‌رو شد. در بازی مقابل ملوان در بندر انزلی با تکل خطرناک سعید سالارزاده دچار مصدومیت شد و از زمین بیرون رفت و مشخص شد که رباط صلیبی او پاره شده است. عجیب اینکه داور بازی روی آن صحنه حتی اعلام خطا هم نکرده بود! میداوودی ادامه آن فصل فوق‌العاده را از دست داد و در پایان، در حالی که فقط ۱۶ بازی انجام داده بود، با همان هشت گل سومین گلزن برتر استقلال در لیگ دهم شد.‌

*** مصدومیتی که کار خودش را کرده بود
میداوودی پس از بهبود مصدومیت، به تدریج در لیگ یازدهم وارد ترکیب استقلال شد اما مشخص بود که آن میلاد قبل از مصدومیت نیست. او در این فصل فقط شش گل برای استقلال زد. برخلاف فصل قبل، در بیشتر بازی‌ها به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می‌رفت که البته حضور ستاره‌هایی مثل آرش برهانی، فرهاد مجیدی و اسماعیل شریفات در پست او، در این وضعیت نقش زیادی داشت.

‌میداوودی در این فصل حتی از مجتبی جباری که هافبک بود کمتر گل زد و گوران یرکوویچ که در نیم‌فصل به استقلال آمده بود، به اندازه او موفق به گلزنی شد. در پایان فصل استقلال به دلیل ناکامی تغییرات زیادی کرد و مظلومی جای خود را به امیر قلعه‌نویی داد. میداوودی هم از استقلال جدا شد و به آلومینیوم هرمزگان پیوست.

*** ‌درخشش‌های گاه و بیگاه
بعد از جدایی از استقلال، میداوودی هرگز به ثبات نرسید. او چند تیم عوض کرد. آلومینیوم هرمزگان، استقلال خوزستان، سایپا، راه‌آهن، سیاه‌جامگان مشهد و نفت مسجدسلیمان تیم‌هایی بودند که او در این مدت در آنها بازی کرد اما در هیچ یک از این تیم‌ها اثری از آن بازیکن خوش‌تکنیک، گلزن و شوتزن دیده نمی‌شد. البته گاهی جرقه‌هایی از سوی او زده می‌شد. مثل گل فوق‌العاده‌اش به پرسپولیس با پیراهن سایپا که به دلیل اختلافات فدراسیون فوتبال با صدا و سیما فیلمبرداری نشد و ویدئوی آن که توسط موبایل فیلمبرداری شده در فضای مجازی وجود دارد. ‌

*** دوران نسبتا موفق ملی
میداوودی تقریبا در تمام رده‌ها با پیراهن تیم ملی ایران به میدان رفته است. او ۳۰ بازی ملی با پیراهن تیم بزرگسالان ایران در کارنامه دارد. شش گل و شش پاس گل، حاصل این ۳۰ بازی ملی است. افشین قطبی، امیر قلعه‌نویی، علی دایی و کارلوس کی‌روش او را به تیم ملی دعوت کردند. اولین گل ملی میداوودی مقابل تیم ملی فلسطین به ثمر رسید و آخرین گلش هم در برابر اندونزی در بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ بود.

او به تیم‌های قطر، عمان و کویت هم گل زد اما مهم‌ترین خاطره او با پیراهن تیم ملی در بازی دوستانه مقابل برزیل ثبت شد. در روزی که کریم باقری با پیراهن تیم ملی خداحافظی کرد، میداوودی در دقیقه ۹۰ بازی روی پاس خود کریم با دروازه‌بان برزیل تک به تک شد و می‌توانست مهم‌ترین گل دوران فوتبالش را به این تیم بزند اما ضربه او به دیرک دروازه برزیل خورد و این فرصت تاریخی برای میداوودی از دست رفت ‌.

*** جیمی‌جامپ‌های خودجوش
یکی از اتفاقاتی که در دوران فوتبال میداوودی به دفعات برای او رخ داد علاقه جیمی‌جامپ‌ها به او بود. تقریبا در تمام تیم‌هایی که میلاد در آنها بازی کرد، جیمی‌جامپ‌هایی بودند که ناگهان به وسط زمین می‌آمدند و او را در آغوش می‌گرفتند ‌. این اتفاق سال گذشته هم رخ داد و در بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان، یک جیمی‌جامپ تنها چند دقیقه بعد از ورود میداوودی به زمین‌، از چنگ ماموران فرار کرد و خودش را به میداوودی رساند و در نهایت با هدایت و حمایت او از زمین بیرون رفت.

در این باره شایعاتی عجیب وجود دارد. گفته می‌شود خود میلاد علاقه زیادی به رخ دادن این اتفاقات دارد و تکرار چندباره حضور جیمی‌جامپ‌ها و علاقه آنها به میداوودی اصلا اتفاقی نیست و مسائلی در پشت پرده وجود دارد! بعضی‌ها می‌گویند میداوودی برای اینکه نشان دهد هنوز محبوب هواداران است با جیمی‌جامپ‌ها هماهنگ می‌کند تا محبوبیت خود را به همه ثابت کند.

کدخبر: ۲۷۴۷۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر