کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۵۰۹۶
تاریخ خبر:

مذاکرات هسته‌ای در دولت ابراهیم رئیسی چگونه پیش می‌رود؟

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، گفت: مذاکرات وین پس از استقرار رسمی دولت جدید ایران ادامه خواهد داشت، اما چارچوب سیاست‌هایی که پیش از این برای مذاکرات در نظر گرفته شده بود، تغییر نمی‌کند.

«ابوالفضل عمویی» گفت: شش دور مذاکرات برای احیای برجام براساس سیاست‌های قطعی رهبر معظم انقلاب، ازجمله لغو همه تحریم‌ها، راستی آزمایی تحریم‌ها به صورت موثر و اقدام ایران پس از اقدام طرف مقابل برگزار شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه روند مذاکرات زودتر می‌توانست به نتیجه برسد، گفت: دلیل تاخیر برای به نتیجه رسیدن مذاکرات، رویکرد طرف آمریکایی بود که آنچه را که در کلام بیان می‌کرد باید در متن مذاکرات هم لحاظ کند ولی برای انجام این اقدام خودداری می‌کرد.

عمویی ادامه داد: مقام‌های آمریکایی بارها به این موضوع اذعان کردند که سیاست فشار حداکثری نسبت به ایران شکست خورده است ولی در عین حال بر حفظ تحریم‌ها اصرار کرده و حتی تلاش می‌کنند موضوعات دیگری را به مذاکره اضافه کنند.

او اضافه کرد: طرف آمریکایی با اتخاذ مواضع نادرست و غلط روند مذاکرات را طولانی کرد تا اینکه این مذاکرات با تغییر دولت در ایران همزمان شد.

کدخبر: ۴۰۵۰۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر