کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۱۶۸۵
تاریخ خبر:

خبر جدید سازمان برنامه درباره تغییر قیمت حامل‌های انرژی

رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: کنترل مصرف انرژی از الزامات دستیابی به رشد ۸ درصدی است و اگر مصرف گاز کنترل نشود، احتمال تبدیل شدن کشور به وارد کننده گاز وجود دارد.

محمد جعفری در صد و یکمین نشست علمی تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری درباره پیامدهای اقتصادی و اجتماعی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، پرداختن به تبصره ۱۴ قانون بودجه را مهم دانست و افزود: هم‌اکنون حدود ۸۰ میلیون نفر در کشور، یارانه دریافت می‌کنند و باید به فکر منابع این بخش عظیم باشیم.

وی، کنترل مصرف انرژی را از الزامات دستیابی به رشد ۸ درصدی دانست و گفت: برای مثال اگر مصرف گاز در کشور کنترل نشود، احتمال تبدیل شدن کشور به واردکننده گاز وجود دارد.

جعفری سپس با بیان اینکه قطعا امسال تغییری در قیمت حامل‌های انرژی نخواهیم داشت، عنوان کرد: در سازمان برنامه و بودجه کشور هیچ فردی به فکر گران کردن قیمت انرژی نیست. بلکه ما معتقدیم باید کاری اساسی انجام دهیم تا مشکلات موجود را با مردم در میان بگذاریم.

رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: مصرف بالای انرژی، ناکارآمدی سیستم‌های موجود انرژی، شرایط تورمی حاکم و صدمه‌های وارد شده به طبقه متوسط جامعه در یک دهه گذشته، از جمله این مشکلات هستند. ما نمی‌خواهیم قیمت انرژی را افزایش دهیم و از سوی دیگر، ادامه روند کنونی مصرف انرژی به‌شدت برای کشور آسیب‌زاست و باید برای آن فکری اساسی بشود.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: ۴۹۱۶۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560804133

    وقتی گفتن گازوئیل در کشورهای دیگر هم کم شده هم قیمت اش ۱۲۰ برابر از اول سال میل ادی شده من گفتم این خبر ….