کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۴۳۰
تاریخ خبر:

خبرها و حاشیه‌های تیم ملی بسکتبال زنان ایران

روزنامه هفت صبح | مسابقات دسته ب کاپ آسیا ۲۰۲۱ از ۱۶ تا ۲۲ آبان در اردن برگزار می‌شود و تیم ملی بسکتبال زنان ایران هم راهی این مسابقات شده تا به مصاف تیم‌های سوریه و لبنان برود. ۶ تیم در مسابقات دسته ب آسیا به میزبانی امان اردن رقابت می‌کنند. این ۶ تیم براساس رنکینگ جهانی به ۲ گروه تقسیم شده‌اند.

ایران، لبنان و سوریه در گروه A و تیم‌های اندونزی، اردن و قزاقستان در گروه B قرار دارند. قهرمان این دوره از رقابت‌ها به دسته A کاپ آسیا صعود خواهد کرد.همانطور که می‌بینید اصل خبر یک پاراگراف است اما اعزام تیم ملی بسکتبال زنان ایران به اردن تا اینجای کار در حالی که هنوز بازی‌ها شروع نشده حاشیه‌هایی داشته و همین حاشیه‌ها باعث شده که توجه به این تیم تا جایی زیاد شود که خبرهای مربوط به این مسابقات و رقبای ایران بیشتر به چشم بیاید.

تغییر لباس در آخرین لحظه
چهار روز پیش از لباس تیم ملی بسکتبال زنان ایران برای مسابقات دسته ب کاپ آسیا رونمایی شد و می‌شد حدس زد که با توجه به حاشیه‌هایی که لباس تیم ملی فوتبال زنان ایران در اعزام به مسابقات آسیا داشت، این بار احتیاط بیشتری به خرج داده شود. در نهایت لباسی که تن دختران بسکتبال ایران دیدیم لباس زیبایی بود که مشخص می‌کرد برای طراحی‌اش زمان گذاشته است.

لباسی سفیدبا شلواری به همین رنگ که رویه‌ای کرم رنگ داشت اما اعضای تیم ملی بسکتبال زنان موقع ترک ایران و در فرودگاه این لباس را به تن نداشتند و رنگ لباسشان مشکی بود، این موضوع باعث شد که شائبه‌هایی به وجود بیاید که پای محافظه‌کاری به ماجرا باز شده است، هنوز هم دقیقا مشخص نیست که به چه دلیل لباس بچه‌ها تغییر کرده بود.

عسل دختر منصور
حضور دختر مرحوم منصور پورحیدری از ستاره‌های سابق تیم استقلال در ترکیب تیم ملی بسکتبال زنان ایران هم جلب توجه کرد. عسل پورحیدری که عضو تیم گلف ایران هم هست، ۳۰ سال دارد، ۷ سال در سوپر لیگ بسکتبال ایران به همراه تیم‌های دانشگاه آزاد و استقلال بازی کرده و دو سال (۲۰۱۶و ۲۰۱۷) هم عضو تیم San Diego Mesa college کالیفرنیا بوده‌است. او در حال حاضر عضو تیم مهرام در لیگ برتر بسکتبال زنان ایران است.

بزرگ‌ترین بازیکن مسابقات
ادنا عیساییان کاپیتان ارمنی تیم ملی بسکتبال زنان ایران با ۴۹سال مسن‌ترین بازیکن مسابقات کاپ آسیا لقب گرفته است اما لبنان رقیب ایران مسن‌ترین تیم مسابقات است که با میانگین ۲۹سال در مسابقات حضور یافته و پس از لبنان، ایران با ۲۸سال و تیم‌های قزاقستان، اندونزی، اردن و سوریه هرکدام با ۲۶سال در مسابقات حضور دارند.

شرین الشریف ۳۷ساله هم مسن‌ترین بازیکن لبنانی‌هاست که دومین بازیکن تورنمنت از نظر سنی است، او و ادنا عیساییان هر دو سنتر هستند.میانگین قدی دو تیم ایران و لبنان ۱۷۸ سانتیمتر است که بلند قامت‌ترین بازیکنان دو تیم آیدا گل‌محمدی با ۱۹۶ سانتی متر و دنسون ۱۹۱ سانتیمتر قد دارند و هر دو در پوزیشن سنتر بازی می‌کنند.

بلند قامت‌ترین تیم این دوره از مسابقات هم قزاقستان با میانگین ۱۷۹ سانتی متر است و پس از قزاقستان، به‌ترتیب تیم‌های ایران، لبنان و اردن با ۱۷۸ سانتی متر، سوریه با ۱۷۴ سانتی متر و اندونزی با میانگین ۱۷۳ سانتی متر کوتاه قامت‌ترین تیم مسابقات هستند.

کدخبر: ۴۲۴۴۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر