کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۱۷۴
تاریخ خبر:

خانواده معظم کِی؛ مناسب هر بودجه و سلیقه‌ای

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | کیا از زمان آمدن اولین خودرو از سری K با نام K9 که به کادنزا هم معروف بود تا سال ۲۰۱۹ توانست پنج میلیون و ۴۸۰ هزار از این سری را به فروش برساند. جالب است بدانید که این موفقیت ۱۰ ساله در شرایطی رخ داد که کیا از همان اول بازار اروپا را از لیست بازارهای هدف سری K کنار گذاشت (یا بهتر است بگوییم به نوعی ریسک ورود به محدوده‌‌ فولکس‌واگن و رنو را نپذیرفت!) اما اعضای این خانواده را چه خودروهایی تشکیل می‌دهند؟

کیا K2 : نسخه اختصاصی کیا ریو برای بازار روسیه که با نام نیوریو هم شناخته می‌شود، از طراحی ساده‌‌ قبلی فاصله گرفته و به نوعی کش آمده است! این در بازاری همچون روسیه که مردم به خودروهای بزرگ و کاربردی عادت دارند، کمی نوجویی و ریسک محسوب می‌شود. نمای عقب K2 با سپر جدید بسیار اسپرت شده. کیا برای روس‌ها موتور قوی‌تر ۱۲۳ اسبی را هم در نظر گرفته است.

کیا K3 : برخلاف K2، K3 برای بازارهای متنوع‌تری (کره‌جنوبی، چین، آمریکای شمالی، استرالیا، خاورمیانه و روسیه) در نظر گرفته شده است. K3 هم نسبت به همتای خود سراتو جذاب‌تر شده. این خودرو که مقصد اصلی آن بازار چین است، از سپر تیزتر و چراغ‌های بزرگ کاملاً متفاوت نسبت به سراتو برخوردار است.

کیا K4 : کی فور به نوعی نقش آیفون SE را بازی می‌کند و برای کسانی ساخته شده که اپتیما می‌خواهند اما بودجه‌شان به این زیباروی کره‌ای نمی‌رسد. با این حال شرط خرید این خودرو هم زندگی در چین است چون کیا تنها آن را در چین به فروش می‌رساند. با این حال این مدل چندان موفق نبوده چون از ۲۰۱۴ تا به الان بدون هیچ تغییری روی خط تولید بوده و شاید حتی بتوان گفت زشت‌ترین عضو این خانواده است.

کیا K5 : هرچقدر K4 خسته‌کننده و تکراری است این کیا K5 است که تمامی امتیازهای یک سدان میدسایز خوب را یک‌جا در خود جمع کرده (چشم کمری روشن!): سواری راحت، آپشن‌های رنگارنگ و مجموعه پروپیمانی از سیستم‌های ایمنی. کیا این خودرو را با طیف متنوعی از تریم‌ها به فروش می‌رساند. از این رو عجیب نیست که K5 می‌تواند از ۲۳ تا ۳۵ هزار دلار برچسب قیمت بخورد!

کیا K7 : K7 مثل اتاق‌های مخصوص یک هتل ۵ ستاره می‌ماند که مدیریت هتل آنها را به هر کسی اجاره نمی‌دهد. این خودرو تنها در کره‌جنوبی، آمریکای شمالی و خاورمیانه عرضه می‌شود. فیس‌لیفت کادنزا حتی خواسته ادای رولزرویس را دربیاورد. جالب است بدانید در این خودرو از شیشه‌های پیشرفته و عایق‌های صوتی در کف کابین استفاده شده که فضایی آرام و شاعرانه را در کابین ایجاد می‌کنند.

کیا K8 : اگر به قدری سخت‌پسند هستید که K7 هم چشم‌تان را نگرفته نگران نباشید. کیا در حال کار کردن روی K8 است تا این بار چیزی شبیه ‌ یک پنت‌هاوس را خلق کند! حداقل تصاویر کابین آن که به تازگی منتشر شده‌اند، حاکی از چنین چیزی‌اند.
کیا K9 : بزرگ‌ترین عضو خانواده نعل به نعل از روی مرسدس کلاس S کپی شده است. فکر کنید قرار است ۶۰ هزار دلار پای یک «کیا» پول بدهید. عحیب نیست که با وجود استفاده از ستاره‌های هالیوود و بسکتبالیست‌های MBA در تبلیغات آن این خودرو چندان موفق عمل نکرده و در سال ۲۰۱۷ تنها ۴۵۵ دستگاه فروخته!

کدخبر: ۳۷۹۱۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر