کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۱۴۷۱
تاریخ خبر:

خانه ۲۵ میلیارد تومانی، بلای جان زن پیر

روزنامه هفت صبح | دو مرد که در ماجرایی عجیب اعتماد یک پیرزن را جلب کرده و خانه گران‌قیمت او را در زعفرانیه تهران تصاحب کرده‌اند، با دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت اما به دلیل نبود ادله کافی آزاد شدند.

‌ رسیدگی به این پرونده از اواخر سال گذشته و بعد از مشکوک شدن فردی به گمشدن مرموز یک پیرزن ۷۰ساله در تهران آغاز شد. این فرد که خودش را مباشر این پیرزن می‌نامید با حضور در دادسرای جنایی از فقدان پیرزن خبر داد و مدعی شد که هیچ‌کس حتی فامیل‌های نزدیک پیرزن از او خبر ندارند.

در ادامه تلاش‌های پلیسی برای پیدا شدن کوچک‌ترین سرنخی در زمینه مکان فقدان پیرزن آغاز شد و ابتدای امر آخرین نفراتی که با این پیرزن در ارتباط بودند به اداره آگاهی احضار شدند. این دو فرد که هر دو مردهایی جوان با سن حدودی ۲۰سال بودند در اداره آگاهی از ماجرا اینگونه پرده برداشتند:

پیرزن تنها بود و ما کارهایش را انجام می‌دادیم. او خیلی به ما علاقه پیدا کرده بود و همیشه نیز اعلام می‌کرد که یک روز لطف‌هایمان را جبران می‌کند اما عمرش قد نداد و وقتی که امسال زمستان برای تفریح و خوشگذرانی به شهرستان ما واقع در استان کرمانشاه رفته بودیم همانجا فوت شد.

ما هم که کاری از دست‌مان بر نمی‌آمد تنها توانستیم برای او در شهرستان‌مان قبری جور کنیم و او را همانجا دفن کردیم. به این ترتیب اولیای دم مقتول که فامیل‌های او بودند نیز از ماجرا باخبر شدند و با بررسی ماجرا متوجه شدند سند خانه ۲۵میلیاردی متوفی به نام افراد غیر ثبت شده است. از طرفی هم در این خانه که پر از اجناس قیمتی بود هیچ وسیله‌ای نمانده است.

با این تفاسیر اولیای دم متوفی با حضور در دادسرا اعلام کردند از دو فرد جوان که او را ربوده و با بردنش به کرمانشاه موجبات مرگ او را فراهم کرده‌اند شکایت دارند. این افراد مدعی بودند دو مرد جوان خانه پیرزن را نیز به نام خودشان زده‌اند و حتی اموال او را نیز دزدیده و فروخته‌اند.
پلیس نیز با شنیدن این اظهارات به اصل ماجرا پی برد و دو مرد جوان را با هماهنگی قضایی بازداشت و تحت تحقیقات اولیه قرار داد که مشخص شد آنها با انگیزه‌ای نامشخص به پیرزن نزدیک شده‌اند و با محبت کردن به او توجه‌اش را جلب کرده‌اند تا بعد از این بتوانند به اموال پیرزن دست پیدا کنند.

با این حال شکایتی که اولیای دم متوفی علیه دو متهم مطرح کرده بودند در زمینه قتل عمدی مرحوم بود. آنها مدعی بودند مرحوم یک سری قرص‌ها را باید دقیقا سر وقت‌اش مصرف می‌کرد و امکان داشت عدم مصرف یک دانه قرص باعث شود او جان خود را از دست بدهد. با این توضیحات آنها مدعی بودند دو متهم پیرزن را گول زده و به کرمانشاه برده‌اند و بعد از اینکه خانه او را به نام خود زده‌اند با ندادن قرص‌های پیرزن به او، بلای جان او شده‌اند.

در ادامه دو متهم تحت تحقیقات قرار گرفتند اما آنها هیچ‌کدام از صحبت‌های اولیای دم را قبول نداشتند و به این ترتیب آنها که در بازداشت به سر می‌بردند، توضیح دادند: پیرزن خودش با ما برای تفریح به کرمانشاه آمد. آن روز او سند خانه‌اش را نیز همراهش آورد و گفت هرچه اموال دارم به شما دو نفر که همچون فرزندان من هستید می‌دهم. به نظر ما پیرزن خودش نیز متوجه شده بود روزهای آخر عمرش است و با این کارش سعی داشت لطف‌های ما را جبران کند.

ماموران که به ماجرا هر لحظه بیشتر ظنین می‌شدند با هماهنگی قضایی به محضری رفتند که در آن انتقال سند از پیرزن به دو متهم صورت پذیرفته بود که با این وجود این فرد از دادن فیلم دوربین های مداربسته خودداری کرد و با بهانه تراشیدن برای پلیس سعی کرد تحقیقات را از مسیر اصلی خود منحرف کند.

بعد از این مشخص شد جسد متوفی بدون اینکه به پزشکی قانونی برود در قبرستان دفن شده است و با توجه به اینکه بر مسیر تحقیقات یک گره دیگر ایجاد شده بود، این بار ماموران دو متهم اصلی پرونده را نیز آزاد کردند. اولیای دم اما مدعی بودند اموال مقتول توسط دو متهم به تاراج رفته و همین انگیزه‌ای بوده است برای آنها که پیرزن را به قتل برسانند وتمامی اموالش را بالا بکشند.

آنها مدعی بودند هر بار با پیشروی تحقیقات پلیسی ابهام پرونده بیشتر می‌شود و این پیچیدگی‌ها نشان می‌دهد دو متهم در گفته‌های خود صادق نیستند و با استفاده از همین موضوع از بازپرسی خواستار بازداشت دوباره دو متهم برای تحقیق در زمینه فوت مشکوک پیرزن بودند.

کدخبر: ۲۸۱۴۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر