کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۲۸۱
تاریخ خبر:

خاطره‌سازی که برای چالش‌ها آماده بود

روزنامه هفت صبح | برای خیلی از ما که در روزگار مجری‌های جدی و کمی مهربان مشتری تلویزیون و برنامه کودک بودیم، حاج آقا راستگو پدیده و ستاره‌ای بود که چهارچشمی پای برنامه‌هایش می‌نشستیم، برای همین هم وقتی خبر می‌رسد فوت کرده، سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی راه می‌افتد و خیلی‌ها شروع می‌کنند به تاسف خوردن و خاطره‌بازی با برنامه‌های حاج آقا راستگو که ۶۷ سال داشت و اینطور که گفته می‌شود، به‌خاطر ایست قلبی فوت کرده است، درحالی‌که کمی پیش خبر ابتلای او به بیماری کرونا منتشر شده بود.

*** از مشهد تا جنوب و جنوب‌غرب
محمدحسن راستگو وقتی دوم دبیرستان را تمام کرد، برای تحصیلات حوزوی راهی قم شد و اینطور که خودش هم می‌گفت، از همان زمان آدم خنده‌رو و شوخ‌طبعی بود و دست از شوخی با بقیه برنمی‌داشت تا اینکه بالاخره راه زندگی‌اش را که سروکله زدن با بچه‌ها بود پیدا کرد. او درباره اینکه چطور سر از این کار درآورد، در گفت‌وگویی اینطور تعریف کرد:

«اجرای برنامه برای بچه‌ها را از همان نوجوانی شروع کردم، آن هم در مسجد محله و با بودجه کمی که از پدرم و یکی از اهالی روستا گرفته بودم، چون به کارهایی مثل تئاتر و اجرای برنامه علاقه داشتم. بعد که وارد حوزه شدم و برای سخنرانی و نماز به مسجد می‌رفتم، شروع کردم به اجرای برنامه‌های تربیتی برای بچه‌ها و دیدم که آنها چطور به یک کار متفاوت واکنش مثبت نشان می‌دهند. بچه‌ها تشنه یادگیری از راه بازی و شادی بودند و من سعی کردم همین روش را ادامه بدهم.»

او یک‌بار هم در جواب بعضی‌ها که بعضی اجراهایش را در شأن یک روحانی نمی‌دیدند، گفت: «هیچ آیه و روایتی نیست که شأن یک روحانی را بیان کند. اصلا در روایت از روحانی به عنوان عالم ربانی یاد شده است. این کلمه عالم ربانی با روحانیت تفاوت دارد. با تاریخچه کلمه روحانیت کاری ندارم. درحالی‌که بسیاری از ما بیشتر جسمانی هستیم تا روحانی. اما برای خیلی‌ها عجیب بود که یک روحانی و طلبه این کارها را در تلویزیون انجام بدهد.

می‌گفتند آبروی اسلام و روحانیت را بردید، به شأن روحانیت اهانت کردید،…من به هیچ‌کدام جواب نمی‌دادم. آمدند برنامه‌ها را دیدند، شاید دو ماه نشد، همان‌ها می‌گفتند موفق باشید، شما آبروی اسلام شدید، معارف اسلام و اهل بیت را با زبان بچگانه به آنها یاد دادید، … طبیعتا هرکسی که می‌خواهد کاری را برای اولین‌بار انجام دهد، باید منتظر چالش‌ها باشد و من خودم را برای اینها آماده کردم.»

*** کرونا یا سکته قلبی
با توجه به اینکه مدتی پیش خبر ابتلای حاج آقا راستگو به کرونا منتشر شده بود، دیروز بسیاری فکر کردند که آنچه او را از پا درآورده همین ویروس است، اما بعد اعلام شد که او به دلیل ایست قلبی فوت کرده و همین موضوع باز هم بحث تکراری احتمال سکته قلبی بعد از بهبود پیدا کردن کرونا را داغ کرد.

خیلی از اهالی شبکه‌های اجتماعی روی این بخش ماجرا مانور دادند و خبرهایی را مرور کردند که می‌گفتند در برخی موارد کرونا می‌تواند با به وجود آوردن لخته‌های خون در بخش‌های مختلف بدن، بعد از مدتی باعث بروز ایست قلبی شود. همه اینها هم در قالب هشدار به کسانی گفته می‌شد که کوچک‌ترین مشکل قلبی دارند و کرونا می‌گیرند.

کدخبر: ۳۶۰۲۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر