کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۱۹۴۸
تاریخ خبر:

خاطره‌انگیزترین و گمنام‌‌ترین حریفان سرخابی‌ها در جام حذفی

روزنامه هفت صبح | ‌ استقلال دیشب در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی، مقابل تیم نود ارومیه قرار گرفت. این تیم البته حالا دیگر جزو تیم‌های ناشناخته فوتبال ایران نیست و چند سالی می‌شود که در لیگ دو و لیگ یک حضور دارد. پرسپولیس هم امشب به مصاف ویستاتوربین که در این فصل موفق به حضور در لیگ یک شده قرار می‌گیر‌د‌ اما دو تیم پرسپولیس و استقلال پیش از این در رقابت‌های جام حذفی بارها مقابل حریفانی گمنام قرار گرفته‌اند و بعضا غافلگیر شده و شکست هم خورده‌اند. مهم‌ترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های این دو تیم مقابل حریفان ناشناخته در جام حذفی را مرور می‌کنیم.

بندرعامری بوشهر!
از همین فصل گذشته شروع کنیم. پرسپولیس جام حذفی را با پیروزی بر مس نوین در کرمان شروع کرد و در مرحله بعد حریف تیم شاهین بندرعامری بوشهر شد. تیمی که در لیگ دو حضور داشت و انتشار تصاویر استادیوم خانگی این تیم در بوشهر باعث شوخی‌های زیادی در فضای مجازی شد. با این حال بازی دو تیم در استادیوم شهید مهدوی بوشهر برگزار شد و پرسپولیس در یک بازی کم‌دردسر، حریف گمنامش را ۴ بر یک شکست داد.

قشقایی و پیرمردی به نام شیری
آخرین ناکامی پرسپولیس در مقابل تیم‌های گمنام در جام حذفی به فصل ۹۶-۹۵ برمی‌گردد. جایی که این تیم مهمان تیم قشقایی شیراز بود که در لیگ دو بازی می‌کرد. برانکو در آن بازی به چند بازیکن اصلی خود استراحت داده بود و البته همچنان چند ستاره بزرگ را در ترکیب داشت. ابتدا قشقایی در نیمه اول به گل رسید و سپس پرسپولیس در اوایل نیمه دوم گل تساوی را زد. بازی در وقت‌های اضافه گلی در بر نداشت و کار به ضربات پنالتی کشید.

در پنالتی‌ها کامیابی‌نیا و محمد زاهدی ضربات خود را از دست دادند تا در نهایت ناباوری پرسپولیس حتی به جمع ۳۲ تیم مرحله یک‌شانزدهم نهایی نرسد. حضور مهدی شیری با محاسن سفید در آن بازی و نمایش عالی‌اش، فراموش‌نشدنی است. آن شکست هنوز هم دستمایه شوخی‌ها و طعنه‌های استقلالی‌ها با هواداران پرسپولیس است. استقلال در فصل ۹۶-۹۵ یعنی همین فصلی که پرسپولیس به قشقایی شیراز باخت، در مرحله یک‌سی و دوم، مهمان تیم ملوان نوین انزلی بود. تیمی که تیم دوم باشگاه ملوان محسوب می‌شد و آبی‌های تهران کار سختی در برابر آنها نداشتند و ۲ برصفر شکست‌شان دادند.

کارگر بنه‌گز چه‌جوری تلفظ می‌شود؟
در فصل ۹۴-۹۳، پرسپولیس در مرحله یک‌شانزدهم نهایی میزبان تیم کارگر بنه‌گز بوشهر بود! تیمی که تلفظ نامش هم زیاد آسان نیست. قرمزپوشان پایتخت در آن بازی کار آسانی داشتند و با گل‌های امید عالیشاه، پیام صادقیان و محمد عباس‌زاده حریف گمنام‌‌شان را شکست دادند. استقلال در سال ۹۳ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف پارسه رفت. آبی‌ها با گل میلاد صف‌شکن غافلگیر شدند اما درخشش کرار جاسم و دو گل این بازیکن به کمک آبی‌ها آمد. سجاد شهباززاده در روزی که اخراج هم شد به همراه محمد قاضی برای آبی‌ها گل زدند و با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسیدند.

مهر کرج و دعوای کرار و جباری
پرسپولیس در سال ۹۲ هم بازی با یک تیم ناشناخته به نام الوند همدان را تجربه کرد و این تیم را ۲ بر صفر شکست داد. یکی دیگر از حریفان گمنام پرسپولیس در جام حذفی، تیم نفت محمودآباد بود که در سال ۱۳۹۰ مقابل این تیم قرار گرفت و با پنج گل مغلوب شد. در سال ۹۰ هم استقلال مقابل تیم سایپامهر کرج قرار گرفت که هدایتش برعهده محمد ربیعی سرمربی فعلی مس رفسنجان بود. آبی‌ها در آن بازی با یک گل پیروز شدند اما درگیری مجتبی جباری و جاسم کرار بر سر یک ضربه ایستگاهی و حواشی بعد از آن تا مدت‌ها سوژه رسانه‌های ورزشی بود.

گلزنی پروپئیچ!
در فصل ۹۵-۹۴، استقلال در مرحله یک‌شانزدهم نهایی میزبان تیم ناشناخته شهرداری سمنان بود و توانست این تیم را به راحتی با پنج گل شکست دهد. در این بازی پروپئیچ مهاجمی که پول کلانی از باشگاه استقلال گرفت و در یک فصل به اندازه انگشتان یک دست هم گل نزد، دبل کرد و بهترین نمایشش را ارائه داد!

ذرت‌کاران پارس‌آباد و سنگین‌ترین شکست
اما یکی از عجیب‌ترین تیم‌هایی که در جام حذفی مقابل استقلال قرار گرفت، تیم ذرت‌کاران پارس‌آباد مغان بود. این بازی در بهمن ۱۳۸۸ برگزار شد و استقلالی‌ها توانستند حریف نگونبخت خود را با نتیجه عجیب ۱۳ بر صفر شکست دهند. در این فصل پرسپولیس هم با قرعه خوبی مواجه بود و حتی در فینال هم با تیمی از لیگ برتر روبه‌رو نشد و با پیروزی برچند تیم لیگ دویی و لیگ یکی و در نهایت گسترش فولاد تبریز قهرمان شد.

استقلال ۳ گل خورد و برد، پرسپولیس ۳ گل خورد و باخت
استقلال در مرحله یک‌شانزدهم نهایی فصل ۸۷-۸۶ با تیم تربیت بدنی یزد روبه‌رو شد و با نتیجه عجیب ۵ بر ۳ به پیروزی رسید. هر چند ‌ محسن یوسفی، آرش برهانی، محمد نوازی، پژمان منتظری و مرتضی جباری برای آبی‌ها گلزنی کردند ولی آنها سه بار مقابل این حریف بی‌نام و نشان دروازه‌شان باز شد. در همین فصل پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه عجیب ۳برصفر مغلوب تیم پاس همدان شد و حذف شد!

حذف استقلال با صمد در شیراز
جام حذفی در سال ۸۵ به شکل عجیبی برای استقلال به پایان رسید. شاگردان صمد مرفاوی در گام نخست و در استادیوم حافظیه شیراز به مصاف مقاومت بسیج شیراز یا همان مرصاد رفتند و با ارائه یک بازی ضعیف و پرانتقاد با نتیجه ۲ بر یک مغلوب میزبان خود شده و از صعود به دور بعدی بازماندند. داسیلوا در دقیقه ۷۴ آن دیدار گل تساوی آبی‌ها را به ثمر رساند اما صمد اکبری در دقیقه ۸۶ دروازه آبی‌ها را باز کرد و شگفتی بزرگی را رقم زد.

این چند بازی هم هست!
در سال ۸۴ استقلال در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف نوژن ساری می‌رفت اما به دلیل شلوغی تقویم بازی‌هایش و فشردگی مسابقات لیگ، از بازی مقابل این تیم انصراف داد و از جام کناره‌گیری کرد. یک فصل قبل از این، استقلال در مرحله یک‌شانزدهم نهایی در ضربات پنالتی مغلوب شاهین بوشهر شد و پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی با یک گل به میزبانش ابومسلم باخت!

یک فصل قبل‌تر استقلال در مرحله یک‌شانزدهم نهایی به مصاف شهرداری مریوان رفت و در مجموع دو بازی ۱۱ برصفر پیروز شد اما یک مرحله بعد پرسپولیس در آزادی با یک گل مغلوب استقلال اهواز و حذف شد. در سال ۸۰ هم استقلال در اولین گام مقابل تیمی به نام لشکر ۳۰ گرگان قرار گرفت و در دو بازی رفت و برگشت، ۷ بر یک پیروز شد.

کدخبر: ۴۳۱۹۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر