کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۸۱۳۷
تاریخ خبر:

حکم اعدام «الکس» صبح امروز اجرا شد

قوه قضاییه اعلام کرد صبح امروز «شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲»، شهروز سخنوری معروف به الکس به جرم قاچاق انسان به قصد فحشا به دار مجازات آویخته شد.

۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ بود که گزارشی به دادسرای جرایم امنیت اخلاقی ارسال و در آن عنوان شد در بررسی‌های اطلاعاتی محرز شده فردی به هویت «سارا جرف دریس‌زاده» با در اختیار داشتن تعدادی از زنان و دختران در کشور امارات مبادرت به تشکیل یک شبکه فساد کرده که با بررسی‌های صورت گرفته محرز شده نامبرده یک شاخه از شبکه بین المللی قاچاق زنان و دختران شهروز سخنوری معروف به الکس است که به عنوان مدیر ارشد این شبکه تحت نظر و هدایت الکس در دوبی فعالیت می‌کند.

با دستگیری سارا جرف دریس زاده، شبکه گسترده‌ای که زنان و دختران روسپی را از شهرهای مختلف کشور سازمان‌دهی و مبادرت به قاچاق آن‌ها به چندین کشور منطقه می‌کرد زیر نظر گرفته شده و ضربه تاثیرگذاری به شبکه وارد شد

در اقدام صورت گرفته تعدادی از زنان و دختران فعال در این شبکه شناسایی و تحویل مقام قضایی شدند.

پلیس پس از شناسایی یکی از مرتبطان این پرونده که در مدرسه‌ای در مالزی شاغل بود و مبادرت به صدور معرفی نامه تحصیلی جعلی برای دختران تن فروش و روسپی می‌کرد، به سرنخ‌های بسیار مهمی رسید.

با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده توسط ضابطان سرانجام نام چهار نفر از جمله شهروز سخنوری معروف به الکس به اینترپل برای بازداشت و استرداد به ایران اعلام شد.

یکی از متهمان پرونده ملقب به سارینا در رابطه با اقدامات خود و کار کردن برای شبکه الکس می‌گوید: «من در آنجا وظیفه مدیریت افراد را بر عهده داشتم». متهم دیگری ملقب به مایا در تشریح عملکرد باند الکس می‌گوید: «یک روز بعد از اینکه به مالزی رسیدیم از من و دوستم با لباس نامناسب عکس‌هایی تهیه شد و این عکس‌ها با قرار گرفتن در یک آلبوم برای انتخاب افراد قرار گرفت».

این متهم ادامه داد: الکس پاسپورت ما دو نفر را گرفت و بابت هر مرحله فحشا، از ما مبلغ ۱۷ میلیون تومان درآمد داشت. پس از آن بود که الکس من را به دوبی فرستاد و در آنجا هم بابت خدمات فساد و فحشایی که می‌دادم برای الکس درآمد کسب می‌کردم. شبکه در دوبی یک مدیر اصلی (صوفی) داشت که تمامی دخترها زیر نظر او کار می‌کردند و در اصل او زنان و دختران شبکه را در دوبی تحویل می‌گرفت و پول‌های کسب شده از راه ارائه خدمات فساد را به حساب الکس واریز می‌کرد.

شبکه فساد و فحشا با مدیریت الکس با ثبت یک شرکت صوری، اخذ ویزای دانشجویی دختران و زنان را انجام می‌داد. این شبکه با ارتباط گیری گسترده موفق شده بود کارهای مربوط به اقامت و اخذ ویزا را انجام داده و دختران را به مالزی اعزام کند.

الکس با اقدامات گسترده و خرج پول موفق شده بود یک کارمند ایرانی مشغول به فعالیت در بخش پذیرش سفارتخانه کشور مالزی در تهران را جذب کند و با استفاده از وی کارهای اخذ اقامت و ویزا را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

همچنین شبکه گسترده فساد و فحشای الکس به واسطه ارتباطات خود با برخی از کارکنان فرودگاه مالزی مُهر قلابی بر روی گذرنامه برخی از دختران زده و مبادرت به خروج آن‌ها از مالزی به مقصد کشورهای دیگر می‌کردند.

این شبکه دارای نفوذ زیادی بوده است به طوری که در عرض ۲۴ ساعت می‌توانست دعوتنامه و ویزای دو ماهه کشور مالزی را اخذ کند.

در جریان تحقیقات به عمل آمده از افراد موثر در شبکه الکس مشخص می‌شود، او تنها به کارکرد افراد در زمینه فساد و فحشا بسنده نمی‌کرده و از آن‌ها سو استفاده‌های مهم دیگری نیز می‎‌کرده است.

الکس سال ۱۳۶۲ از ایران خارج شده بود و در کشورهایی مانند هند، امارات، آمریکا، مالزی و اوکراین زندگی می‌کرده و در طول این مدت به ایران هم رفت و آمد داشته است.

پس از دستگیری و استرداد الکس به ایران در سال ۱۳۹۹، وی در تحقیقات قضایی در پاسخ به این سوال که از چه سالی شبکه فساد را راه اندازی کرده است، می‌‎گوید: «۹ سال پیش از دوبی به ایران آمدم. قبل از ورودم به ایران پنج سال و چند ماه در امارات در زندان بودم که دیپورت شدم و به ایران آمدم. پس از ورود به ایران با دختری به نام سابیا آشنا شدم که او به من پیشنهاد طراحی یک سایت را داد».

الکس ادامه داد: سایت را برای او راه اندازی کردم و او در سایت عکس و شماره دختران را به منظور تن فروشی بارگذاری می‌کرد. برای بهتر شدن کار، اقدامات گسترده‌ای انجام دادم و آرام آرام با سرشبکه‌های سابیا در دوبی، مالزی، اوکراین و جمهوری آذربایجان آشنا شدم. با آن‌ها در کیش قرار گذاشتم و تمام افراد به کیش آمدند و از آنجا کار حرفه‌ای خود را برای گسترده‌تر کردن فعالیت‌هایم، آغاز کردم.

دادگاه انقلاب اسلامی تهران پس از رسیدگی پرونده اقدامات متهم را از مصادیق افساد فی الارض تشخیص داده و رای به اعدام الکس داد.

در پی تایید رای الکس در دیوان عالی کشور، بامداد امروز «شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲»، حکم شهروز سخنوری ملقب به الکس، پس از طی تشریفات قانونی اجرا و وی به دار مجازات آویخته شد

کدخبر: ۵۱۸۱۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر