کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۱۴۷
تاریخ خبر:

حواشی مهم تلویزیون و شبکه نمایش خانگی در ‌تعطیلات ‌

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | در این پرونده قصد داریم روی اتفاق‌ها و حواشی مهم تلویزیون و شبکه نمایش خانگی در طول تعطیلات نوروز بپردازیم. طبیعتا تعداد حواشی و اتفاق‌ها در این مدت کم نبوده است. هر روز در صفحه‌های مختلف اینستاگرامی شاهد انواع و اقسام اتفاق بوده‌ایم و اگر بخواهیم روی تک‌تک آنها دست بگذاریم و درباره‌شان بنویسیم با کمبود فضا روبه‌رو خواهیم شد.

به همین دلیل هم سعی کرده‌ایم روی مهم‌ترین‌ها دست بگذاریم و آنهایی را انتخاب کنیم که هم با اهمیت‌تر بوده‌اند و هم طیف وسیعی از واکنش‌ها را به همراه داشته‌اند.درگذشت نابهنگام آزاده نامداری و واکنش تلویزیون و معاون سیما، سیاسی شدن شبکه سه و واکنش محمدجواد ظریف به سریال گاندو۲، پست عجیب محمدجواد آذری جهرمی درباره تلویزیون، تابوشکنی شبکه سلامت و … از جمله اتفاق‌های بسیار مهم تلویزیون در نوروز امسال بودند.

در این بین مواردی نظیر شکست اکثر سریال‌ها و مسابقات تلویزیونی و نارضایتی مخاطبان از دو قسمت پایانی «پایتخت۶»، اکران فیلم‌های جشنواره سی‌ونهم در تلویزیون و … هم از جمله موارد مهمی بودند که نمی‌شود به راحتی از کنارشان گذشت. در بخش پایین صفحه هم مروری داریم بر اتفاق‌ها و حواشی شبکه نمایش خانگی در تعطیلاتی که گذشت.

*** شکست تلویزیون در آرایش سریال‌های نوروزی
امسال به طور کلی شش سریال نوروزی روی آنتن شبکه‌های مختلف رفت.غیر از چهار سریال «نون.خ۳»، «هم‌بازی»، «گاندو۲» و «نوروز رنگی» که به ترتیب از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج پخش شدند شبکه سلامت و نسیم هم دو مجموعه‌ تلویزیونی داشتند.نسیم مجموعه آیتمی «دست‌انداز» را به کارگردانی شهاب عباسی پخش کرد و شبکه سلامت هم مجموعه‌ای به نام «وجدان درد» به کارگردانی مجید پرکار. در نظرسنجی که صداوسیما درباره سریال‌های تلویزیونی برگزار کرد نامی از دو مجموعه آخر نبود.

‌برخلاف سال‌های قبل که رقابت شدیدی میان شبکه‌های مختلف برای سریال‌های نوروزی وجود داشت، امسال جز شبکه یک، سایر شبکه‌ها عملا تلاشی برای حضور در این رقابت نکردند. سریال‌هایی که نوروز امسال از تلویزیون پخش شدند حتی در روزهای عادی سال هم نمی‌توانستند آثار قابل قبولی باشند.نکته دیگر اینکه نتیجه نشان داد تکثر ژانر برای نوروز جواب نمی‌دهد.از میان سریال‌های پخش شده در نوروز ۱۴۰۰ بدون تردید می‌توانیم بگوییم اکثر توجه‌ها به سمت «نون.خ۳» جلب شد.

این سریال در نظرسنجی صداوسیما با حدود ۸۰درصد آرا در صدر قرار گرفت.«گاندو۲» با اینکه اثر مناسبی برای نوروز نبود اما نسبت به سایر سریال‌ها بیشتر دیده شد.این سریال با ۵۵ درصد رای در جایگاه دوم قرار گرفت. سریال «هم‌بازی» سروش محمد‌زاده، با سوژه‌ای تکراری و بازی‌های غیرحرفه‌ای صرفا توانست توجه ۲۸درصد مخاطبان را جمع کند.اما از همه ضعیف‌تر سریال «نوروز رنگی» علی مسعودی بود.سریالی که حتی با سوار شدن روی موج صفحه اینستاگرامی جواد خواجوی و نوستالژی‌بازی نتوانست بیشتر از ۱۸درصد رای به دست بیاورد.

*** واکنش‌ها به عکس جنجالی وزیر جوان
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات روز چهارم فروردین پستی در اینستاگرامش منتشر کرد که با واکنش‌های فراوانی روبه‌رو شد.او در این پست ۱۳ فیلم پیشنهادی‌اش را برای نوروز ۱۴۰۰ معرفی کرده است. آنچه حساسیت‌برانگیز شد تصویری است که آذری جهرمی به اشتراک گذاشته است.او استکان چایش را به دست گرفته و چهارزانو روی تلویزیون نشسته است و دارد به جای دیگری در روبه‌رویش نگاه می‌کند.

در میان آثار پیشنهادی این وزیر، فیلم‌های «بمب یک عاشقانه»، «رگ خواب»، «ملکه»، «سرخ‌پوست»، «ویپلش»، «جانگو»، «تنت»، «تاریک‌ترین لحظات»، «غلامرضا تختی»، «جهان با من برقص»، «ایستاده در غبار»، کارتون «روح» و برنامه «همرفیق» دیده می‌شود.آثاری که برای تماشای آنها حتما باید سراغ پلتفرم‌های مختلف رفت. بعد از انتشار این پست، محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما در توئیتر خود به این ماجرا واکنش نشان داد و در پاسخ به آذری جهرمی نوشت:«قال امیرالمؤمنین علی (ع): هرکسی بی‌ادب باشد به سبب آن مرتبه او در شرف سقوط کند هرچند حسب او سنگین و جایگاه او عظیم باشد، حسبی که باعث ادب نشود باعث شرف نشود.»

واکنش‌ها نسبت به این تصویر بسیار زیاد بود. خیلی‌ها آن را نشانه توهین آشکار وزیر به تلویزیون قلمداد کردند و برخی دیگر همراهی و تبلیغ او برای پلتفرم‌هایی که آثارشان از طریق اتصال به اینترنت قابل دریافت است. برخی هم نوشتند که این وزیر قصد داشته چشم مدیران تلویزیون را به این واقعیت باز کند که مخاطبان توجهی به تولیدات این رسانه ندارند و آنها باید چشمشان را باز کنند. جهرمی در این زمینه سکوت کرد و این پست کماکان در صفحه‌اش موجود است.

دانلود PDF

کدخبر: ۳۸۱۱۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر