کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۰۶۴
تاریخ خبر:

حواشی حیرت‌انگیز و جنجالی بازی فولاد و استقلال

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | بازی مقابل فولاد در اهواز، یک‌بار دیگر برای استقلالی‌ها جنجالی از آب درآمد و گران تمام شد. فصل گذشته استقلال در اهواز به فولاد باخت و فرهاد مجیدی، علی کریمی و عارف غلامی را هم اخراج‌شده دید! این‌بار خبری از اخراج‌های پرتعداد استقلالی‌ها نبود، اما اتفاقاتی که به‌خصوص در نیمه دوم بازی رخ داد نشان داد که استقلال از چه نیمکت آشفته و شلوغی رنج می‌برد. تک‌تک گاف‌های نیمکت استقلال را در این بازی مرور می‌کنیم.

*** تعویض‌هایی به سود فولاد
استقلال در دقیقه ۶۳ بازی با فولاد روی حرکت مهدی قایدی صاحب ضربه پنالتی شد که وریا غفوری آن را تبدیل به گل کرد و از حریف خود پیش افتاد، اما برتری شاگردان محمود فکری تا پایان مسابقه پابرجا نماند و با شکست عوض شد. فکری که در سودای دومین برد با کُتِ آبی بود، در دقیقه ۶۹ ترکیب تیمش را تدافعی کرد و محمد دانشگر را به‌جای آرش رضاوند به زمین فرستاد.

اما پس از این تغییر دروازه استقلال دوبار باز شد و مدافع تعویضی این تیم هم آسیب‌دیدگی پیدا کرد. فولاد گل تساوی را در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند و همین موضوع موجب شد تا محمود فکری به این فکر بیفتد تا شیخ دیاباته نیمکت‌نشین را در دقیقه ۸۷ تعویض کند، اما سرمربی استقلال در اقدام عجیب از تصمیم خود صرف‌نظر کرد تا دومین تغییر در ترکیب آبی‌ها انجام نشود و پس از آن، طی دو دقیقه متوالی دو اتفاق تلخ برای آبی‌ها بیفتد.

*** عصبانیت شیخ
در‌حالی‌که تابلوی تعویض دیاباته بالا رفته و امیرارسلان مطهری لنگان‌لنگان به سمت بیرون زمین می‌آمد، فکری از داور چهارم خواست تا این تغییر را نداشته باشد؛ اتفاقی که موجب شد مهاجم خارجی استقلال عصبانی شود و مجادله لفظی با سرمربی خود پیدا کند. تصاویر این درگیری لفظی هم منتشر شده و مشخص نیست فکری در برابر این عصبانیت دیاباته چه واکنشی نشان خواهد داد.

البته شنیده می‌شود دیاباته کفش‌های استوک خود را اشتباه پوشیده و همین مسئله باعث شده تا او خیلی دیر برای ورود به زمین آماده شود. همین اتفاق کافی بوده تا محمود فکری که تیمش برتری یک بر صفر را به تساوی یک بر یک تبدیل کرده بود، به‌شدت از دست مهاجم اهل مالی خود ناراحت و از تعویض وی منصرف شود.

*** استقلال اخراجی نداد و ۱۰ نفره شد و گل خورد
تنها یک دقیقه پس از این اتفاقات و در دقیقه ۸۸ محمد دانشگر پس از دفع توپ در گوشه زمین، برخورد شدیدی با تابلوهای تبلیغاتی داشت که مصدومیت او ثانیه‌هایی بازی را متوقف کرد، ولی مجددا مسابقه بدون حضور دانشگر به جریان افتاد. دانشگر که از درد به خود می‌پیچید، نتوانست به بازی ادامه دهد، ولی در اتفاقی عجیب که مشخص نیست ناهماهنگی بین کادر پزشکی و مربیان استقلال بوده یا تصمیم شخص محمود فکری، این مدافع آسیب‌دیده تا ۷ دقیقه پس از این اتفاق تعویض نمی‌شود .

در این مدت استقلال گل دوم را دریافت کرده و ۱۰ نفره کارش را دنبال می‌کند! یک دقیقه پس از آنکه دانشگر روی زمین افتاده و کادر پزشکی استقلال بالای سر او بودند، فولاد با نشانه گرفتنِ مرکز دفاع آبی‌ها که دانشگر را در کنار مرادمند و غلامی نداشت، صاحب یک ضربه پنالتی می‌شود و گل دوم را می‌زند، اما اتفاق بحث‌برانگیز اینجاست که چرا پس از این گل هم فکری تغییری در ترکیب تیمش ایجاد نمی‌کند.

*** تعویض‌هایی برای وقت‌کشی!
فکری که نتیجه را ازدست‌رفته می‌دید، ۶ دقیقه پس از گل فولاد و در دقیقه ۵+۹۰ دو تعویض همزمان انجام می‌دهد و متین کریم‌زاده را به‌جای محمد دانشگرِ مصدوم و همچنین بابک مرادی را به‌جای فرشید اسماعیلی به میدان می‌فرستد که حضور کوتاه‌مدت این دو بازیکن جدید آبی‌ها در ترکیب این تیم چاره‌ساز نمی‌شود و استقلال با شکست زمین را ترک می‌کند.

*** فحاشی فکری به نکونام؟
وقتی سوت پایان بازی به صدا درآمد، فیلم کوتاهی از صحنه‌های بعد از اتمام بازی در فضای مجازی چرخید. در این فیلم به نظر می‌رسد محمود فکری در حال خوش‌وبش با قاسمی‌نژاد، بازیکن مازندرانی فولاد، بدون آنکه اسمی از نکونام بیاورد، از نحوه بازی فولاد گلایه می‌کند و به زبان مازندرانی به او می‌گوید؛ فقط … به شما یاد داده است و حرف‌های نامفهوم دیگری هم می‌زند که کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند به فحش رکیک شباهت دارد!

درواقع به نظر می‌رسد محمود فکری در حال حرف زدن پشت‌سر جواد نکونام است و البته از واژه‌های مناسبی هم استفاده نمی‌کند. در فضای مجازی طرفداران پرسپولیس با انتشار این فیلم، خواهان برخورد با سرمربی استقلال هستند و البته برخی طرفداران استقلال هم مدعی شده‌اند آنچه در فیلم به گوش می‌رسد صدای محمود فکری نیست و فیلم صداگذاری شده است. همین فیلم کوتاه ۱۲ثانیه‌ای که البته از طریق رسانه‌های رسمی قابل پخش نیست، می‌تواند سرآغاز یک جنجال تازه باشد.

*** جادوگری به لیگ برتر صعود کرد؟
در دقایق ابتدایی نیمه دوم و زمانی که عارف غلامی، مدافع استقلال قصد داشت بازی را به گردش دربیاورد، صدایی از کنار زمین به گوش رسید که شائبه نفوذ جادوگری و رمالی به لیگ برتر را تقویت کرد. اصطلاح «اجی، مجی، لاترجی» همان صدایی بود که از کنار زمین به گوش رسید و بینندگان تلویزیونی هم به راحتی آن را شنیدند.

نکته تاریک این ماجرا، حضور فردی مشکوک در دیداری است که مربیان هر دو تیم از نسل جوان و به‌اصطلاح متعلق به موج نو مربیگری در ایران هستند و تایید ارتباط هرکدام با این افراد، به نگرانی‌هایی درباره آینده فوتبال ایران با این روند دامن می‌زند. اگر این موضوع درست باشد، اینکه در هزاره سوم و در عصری که علم و دانش در هر عرصه‌ای حرف نخست را می‌زند، عده‌ای برای موفقیت به سراغ راه‌هایی از این دست رفته‌اند و توانسته‌اند خودشان را تا جایگاه دو تیم استقلال و فولاد بالا بیاورند، تاسف‌برانگیز است. فرد موردنظر در سال‌های گذشته در لیگ یک فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و حالا به نظر می‌رسد به لیگ برتر هم صعود کرده است!

کدخبر: ۳۶۰۰۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر