کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۱۴۱
تاریخ خبر:

حوادث تعطیلات؛ از مرگ نامداری تا اولین مقتول۱۴۰۰

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | حوادثی که در عید ۱۴۰۰ اتفاق افتاد کم نبود. مانند کتک زدن یکی از عوامل اورژانس توسط راننده مست، دستگیری و کشته شدن عامل قتل‌عام خانوادگی در کنگان در روز اول فروردین، اولین قتل که یک زن توسط همسرش به قتل رسید. همچنین ماجرای خودکشی یک سرباز در پارک نرگس تهران بخشی از حوادثی بود که امسال عید رخ داد. اما در میان این اخبار ماجرای مرگ آزاده نامداری مجری شناخته شده تلویزیون و رسانه مثل یک بمب خبری بود.

*** یک زن اولین مقتول۱۴۰۰
صبح روز چهارم فروردین ماه امسال، رسیدگی به اولین قتل تهران در سال ۱۴۰۰ با کشف جسد زن سی و دو ساله‌ای به نام نرگس ثریا خطیر، در اتوبان آزادگان کلید خورد.در حالی که در لحظات اولیه پس از وقوع قتل هنوز هویت مقتول محرز نبود،ساعاتی بعد خانواده زن جوان جسد را شناسایی و هویت را تائید کردند. برادر این زن به رکنا درباره قتل خواهرش گفته بود، ساکن شهرستان گرگان هستند، خواهرش دو شب قبل از حادثه به برادرش خبر می‌دهد که می‌خواهد به گرگان بیاید اما از او خبری نمی‌شود.

تا این که جنازه نرگس، در حاشیه اتوبان آزادگان توسط یک پاکبان کشف شد و خانواده او با توجه به سابقه درگیری و اختلاف نرگس با شوهرش به همسر او مظنون شدند.همسر مقتول، به خوزستان فرار کرده اما بعد از دستگیری به قتل همسرش اعتراف می‌کند. برادر مقتول در مورد انگیزه متهم گفت:«نمی دانم انگیزه اصلی همسر خواهرم از قتل چه بود،اما نرگس قبل از این هم با بهمن اختلافات جدی داشت.

نرگس به خواهران دیگرم گفته بود که یک بار شوهرش می‌خواسته زبانش را ببرد.آنها با هم بر سر مسائل مالی اختلاف داشتند. ظاهرا شب حادثه هم نرگس می‌خواست با ماشین خودش به گرگان بیاید اما بهمن سوییچ ماشین را به او نمی‌داد.به گمانم سر همین موضوع با هم بحثشان شده بود و خواهرم را کشت.بهمن سی و دو سال داشت.او قبلا یک ازدواج ناموفق داشت و با اینکه کارمند شهرداری بود اما برای تامین مهریه همسرش مشکل مالی داشت.از ازدواج قبلی اش یک فرزند داشت که خواهرم از فرزندش مراقبت می‌کرد.شنیده‌ام که او قبلا به مخدر شیشه اعتیاد داشته است.»

*** ماجرای تعرض به دو کودک در گنبدکاووس
روز اول فروردین ماه خبری مبنی بر تعرض به دو کودک ۷ و ۸ ساله در یکی از روستاهای گنبدکاووس منتشر شد. ماجرا تا جایی پیش رفت که وقتی عصر روز اول فروردین خبر آزار و اذیت دو کودک هفت و هشت ساله توسط مردی ۵۵ ساله در یکی از روستاهای گنبدکاووس منتشر شد ۴۸ ساعت بعد از آن عده‌ای از مردم این شهرستان مقابل ساختمان دادگستری تجمع کردند و خواستار اشد مجازات برای خاطی شدند.

ضمن اینکه در لحظات پایانی تجمع تعدادی از شرکت کنندگان با پرتاب سنگ به برخی اموال عمومی خسارت زدند. اما یزدانی ،رئیس دادگستری گنبد کاووس ضمن رد خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تجاوز به دو کودک ۷ و ۸ ساله در روستاهای گنبد کاووس گفت: «متهم به جرم آدم‌ربایی دستگیر و در زندان به سر می‌برد. مرد ۵۵ ساله‌ای که نگهبان سد است به‌عنوان متهم این پرونده با حضور پلیس در صحنه دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل که با تشکیل پرونده بازداشت شد.»

*** مرگ پرابهام آزاده نامداری
هفتم فروردین‌ماه حوالی عصر، خبر از کشف جسد یک زن در سعادت‌آباد گزارش شد. چند لحظه‌ای نگذشت که رسانه‌های خبری تیتر زدند:« مرگ ناگهانی آزاده نامداری مجری سابق صدا و سیما!» و این تیتر سرآغاز ماجرا بود. در ابتدا اخبار ضد و نقیض پشت سر یکدیگر در فضای مجازی منتشر می‌شد. اخبار درست و غلط می‌آمد و بلافاصله تکذیب می‌شد. بالاخره مشخص شد زنی که با اورژانس تماس گرفته مادر آزاده نامداری بوده است، اولین نفری که بالای سر جسد دخترش می‌رسد.

ماجرای مرگ آزاده نامداری، در خانه‌اش در برج‌های مهستان شهرک غرب هیاهو برپا کرد. عده‌ای از فرضیه قتل می‌گفتند، عده‌ای خودکشی و دسته سوم مرگ ناگهانی به دلیل ایست قلبی. فضای مجازی جلوتر از کارشناسان قضایی حرکت می‌کرد و حکم‌ها صادر می‌شد. در این میان سلبریتی‌ها و کسانی که مدعی بودند به مرحوم نامداری نزدیک بوده‌اند متن‌هایی را منتشر می‌کردند و بلافاصله متن‌ها ادیت می‌شد. نوشته‌هایی که این شائبه را به وجود آورد نامداری هشت‌ماهه باردار بوده و در انتظار فرزند پسری به سر می‌برده است. اگرچه عده‌ای نیز به چاقی او در آخرین فیلمی که از خودش و دخترش گندم به مناسبت عید ۱۴۰۰ ضبط کرده و در اینستاگرام منتشر کرد اشاره می‌کردند و می‌گفتند باردار بوده است.

اگرچه خود مرحوم نامداری زیر همان پست در پاسخ به سوالات در مورد بارداری‌اش بارها این موضوع را تکذیب کرده بود. بازار شایعات در لحظات اول مرگ نامداری داغ بود و همه این پرسش را می‌پرسیدند همسر نامداری یعنی سجاد عبادی در لحظه مرگ نامداری کجا بوده است؟! تا این که پازل ماجرای مرگ کم‌کم تکمیل شد. محمد شهریاری، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران که از همان لحظات اول حادثه به صحنه آمده بود اعلام کرد:

«با بررسی‌های همه جانبه انجام شده از صحنه فوت خانم آزاده نامداری که تا ساعت یک بامداد ادامه داشت و معاینه جسد توسط پزشکی‌قانونی در محل فوت، با توجه به اینکه هیچ گونه آثار ضرب و جرح که دلالت بر وقوع قتل یا دگرکشی داشته باشد، به دست نیامد؛ لذا وقوع قتل یا دگرکشی کاملا منتفی است. در بررسی‌های تکمیلی انجام شده و به ویژه بررسی تلفن همراه متوفی و همچنین دست‌نوشته های مکشوفه متعلق به متوفی که خطاب آن به دخترش بوده و نوعی وصیت و خداحافظی با دخترش بوده و داروهای موجود در صحنه که مورد استفاده مرحوم بوده، بررسی اولیه پزشکی قانونی در روز حادثه که مبین وجود داروی قوی ضدافسردگی در آزمایش سم‌شناسی متوفی است.

لذا موضوع خودکشی از طریق مصرف داروهای اعصاب و روان مطرح است که البته قطعیت این موضوع منوط به نظر تکمیلی پزشکی قانونی در خصوص نتایج آزمایش آسیب شناسی است.» هنگام کشف جسد مرحوم نامداری، دو روز از مرگ او گذشته بوده است. دو روزی که تنها بوده، اما درباره سجاد عبادی و گندم دختر نامداری که در زمان مرگ او کجا حضور داشتند نیز اعلام شد عبادی به ماموران گفته است:« روز پنجشنبه به واسطه بیماری مادربزرگش به شمال کشور - چالوس - رفته است، این در حالی بود که وقتی به آزاده نامداری پیشنهاد سفر به شمال را کرده است ایشان نپذیرفته‌اند و اعلام داشتند در تهران می‌ماند.

همسر آزاده نامداری بیان داشته است که تا روز جمعه تماس‌هایی با همسرش داشته است و هیچ مورد مشکوکی در رفتار و گفتار آزاده نامداری وجود نداشته تا اینکه از اواسط جمعه تماس‌های او و دخترشان از طرف آزاده نامداری بی‌پاسخ مانده است و این جواب ندادن به تماس‌ها پس از ساعت‌ها بی‌خبری از ایشان باعث نگرانی او شده است. پس از نگرانی از حال و روز همسرم با مادرزن خود در تهران تماس گرفته و از او خواسته سری به خانه شان بزند و جویای حال او شود و مادرزنش با نگرانی به خانه دخترش رفته و متوجه مرگ او شده است.»

در ابتدا گفته شد مادر آزاده با چاقو و بعد گفتند با کارت بانکی در خانه را گشوده است و با پیکر بی‌جان دخترش روبه‌رو شده است. پزشکی قانونی به صراحت ماجرای بارداری نامداری را رد کرد و همچنین درباره خودکشی و مصرف قرص‌های اعصاب مهدی فروزش، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:« در بدو معاینه و کالبدگشایی هیچ گونه اظهار نظری درباره نوع ماده نمی‌دهیم، آزمایش‌ها را انجام می‌دهیم تا بتوانیم به جواب سوالات برسیم.

اظهار نظر درباره نوع ماده یا داروی مصرفی در حال حاضر زود است و باید ابتدا نتایج گرفته شود و سپس به مرجع قضایی اعلام کنیم آیا در نمونه‌ها دارو و مواد مخدر کشف شده است یا خیر، در حال حاضر پیش از اعلام نتایج هیچ اظهار نظری نمی‌کنیم.» اعلام شده بود آزاده نامداری به دلیل افسردگی از قرص‌های اعصاب و روان استفاده می‌کند و شاید زیاده‌روی در مصرف این قرص‌ها باعث مرگ ناگهانی‌اش شده است.

اما دایی آزاده نامداری که خود نیز پزشک است پستی در اینستاگرام منتشر کرد و از قضاوت‌ها گله کرد. او علت مرگ خواهرزاده‌اش را ایست قلبی عنوان کرده بود. به هرحال هنوز علت اصلی مرگ این مجری مشهور صدا و سیما مشخص نیست. عده‌ای مردم را در مرگ او مقصر می‌دانند که هجمه‌هایی را به او واردکرده بودند، عده‌ای بیکار شدن او را علت این اتفاقات می‌دانند. اما تا مشخص شدن جزئیات حادثه فعلا زمان باقی است.

کدخبر: ۳۸۱۱۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر