کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۰۶۳۴
تاریخ خبر:

حمید فرخ‌نژاد؛ همیشه رفیق نیمه‌ راه‌؟

روزنامه هفت صبح، گروه سینما |‌شایعه انصراف حمید فرخ‌نژاد از «گشت ۳» یادآور همه اختلاف‌هایی است که این بازیگر با پروژه‌های قبلی داشته است. او در کدام فیلم‌ها به خاطر مسئله مالی حاشیه ساز شده؟ ‌دو روز پیش یکی از کانال‌های سینمایی خبری منتشر کرد که حمید فرخ نژاد در «گشت ۳» حضور نخواهد داشت.

دلیل این اتفاق را هم عدم توافق مالی با تهیه‌کنندگان عنوان کرده بود. شایعه نه تایید شد و نه تکذیب و حتی احتمال توافق برای حضور فرخ‌نژاد در این فیلم وجود دارد. عجالتا این شایعه یادآور همه اختلاف‌هایی است که حمید فرخ‌نژاد با پروژه‌های قبلی داشته. چه بسا حق با او بوده اما حاصل کشمکش‌ها از فرخ‌نژاد شمایل یک بازیگر ناسازگار ساخته است. در این گزارش چند مورد از ناسازگاری‌های او مرور می‌شود.

*** مورد اول| گشت ۳
خبر را کانال تلگرامی سینما ایده‌آل منتشر کرده است و نوشته:«در حالی که چند ماهی از آغاز نگارش فیلمنامه «گشت ۳» می‌گذرد و قرار است این فیلم سال آینده جلوی دوربین رود، حمید فرخ نژاد بازیگر اصلی دو قسمت قبلی و یکی از تهیه‌کنندگان «گشت ۲» از حضور در سومین قسمت این فیلم سینمایی انصراف داد.» در این خبر به مذاکره با رضا عطاران برای جایگزینی او اشاره شده اما دلیل انصراف نیامده است. شنیده می‌شود این اختلاف بر سر مسئله مالی است. فرخ‌نژاد در «گشت ۲» تهیه‌کننده هم بود و چه بسا یکی از موارد اختلاف همین مورد است.

*** مورد دوم |زنبور کارگر
یکی از تازه‌ترین فیلم‌هایی است که فرخ نژاد بازی کرده و قرار بود در جشنواره فجر رونمایی شود. «زنبور کارگر» از سوی هیات انتخاب جشنواره سی و هشتم پذیرفته نشد اما این شایعه در برخی محافل سینمایی پیچید که فرخ‌نژاد با اما و اگر همکاری‌اش را تا پایان ادامه داده است.

ماجرا از این قرار است که فیلمبرداری بیش از برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده طول می‌کشد. حمید فرخ نژاد اما به شرطی حاضر به ادامه همکاری می‌شود که دستمزدی جداگانه برای روزهای باقی مانده بگیرد. در نهایت تهیه‌کننده این مبلغ را پرداخت می‌کند و او سر پروژه حاضر می‌شود. جز این بود پروژه «زنبور کارگر» می‌خوابید!

*** مورد سوم |روزهای زندگی
«روزهای زندگی» قرار بود فیلمی ماندگار برای ادای دین به پرستاران و پزشکان دوران دفاع مقدس شود. حمید فرخ‌نژاد و هنگامه قاضیانی قرار بود یک عاشقانه رقم بزنند اما به دلیل اختلافات فرخ‌نژاد و شیخ طادی (کارگردان) فیلم ابتر ماند. پیش‌تر نوشتیم که سیما فیلم سرمایه‌گذار فیلم بود اما به خاطر مشکلات مالی نتوانست به موقع پول به پروژه تزریق کند و چندبار تولید دچار سکته شد.

فرخ‌نژاد هم به نشانه اعتراض فیلم را رها کرد تا صحنه‌های پایانی بدون حضور او فیلمبرداری شود؛ آن هم به بدترین شکل.بعدا هنگامه قاضیانی به شکل تلویحی دلخوری‌اش را نشان داد و شیخ طادی هم رفتار فرخ‌نژاد را غیرحرفه‌ای خواند و این بازیگر هم پاسخش را داد و توپ را به زمین او انداخت. در نهایت هم مشخص نشد حق با چه کسی است و تنها نتیجه‌اش لطمه به «روزهای زندگی» بود!

*** مورد چهارم |محمد رسول الله (ص)
سال ۹۰ وقتی اسم بازیگران فیلم «محمد رسول الله (ص)» رسانه‌ای شد نام حمید فرخ‌نژاد در آن دیده می‌شد. کمی بعد از آن خبر داریوش فرهنگ به‌جای او نقش ابوسفیان را بازی می‌کند. زمان که گذشت مشخص شد حمید فرخ‌نژاد در پیش تولید فیلم مجید مجیدی با پیشنهادی وسوسه برانگیز مواجه شده. آن زمان شایعه بود که این بازیگر برای شش ماه حضور در فیلم «استرداد» ماهی ۱۰۰‌میلیون‌تومان گرفته است.

یادتان باشد این فیلم سال ۹۰ ساخته شده و ۱۰۰میلیون آن زمان مبلغی خیره‌کننده بود(معادل یک میلیارد سال پیش). دو سال بعد محسن علی اکبری تهیه‌کننده «استرداد» مصاحبه‌ای انجام داد که جنجالی شد:« ایشان ماهانه ۸۰میلیون تومان با ما قرارداد بسته بود. قراردادشان ۴۰۰میلیون می‌شد که یک ماه و نیم را نگرفتند و فکر می‌کنم حدود ۳۰۰میلیون تومان پرداخت شد.»

با این حال سال گذشته و در اوج جنجال‌ها درباره دستمزد فرخ‌نژاد این بازیگر گفت که برای «استرداد» ۴۸۰میلیون گرفته:«برای نمونه دستمزد ۴۸۰میلیونی برای فیلم استرداد در سال ۱۳۹۰، رقمی که طبیعتا با در نظر گرفتن تورم، در روزگار کنونی، معادل بیش از یک میلیارد تومان است.» فرخ نژاد بازیگر محبوبی است اما انتشار چنین خبرها و شایعه‌هایی درباره او نسبتی با «تصور» مخاطبان ندارد.

کدخبر: ۳۱۰۶۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر