کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۰۵۲۷
تاریخ خبر:

حمله ناگهانی توکلی ‌به ثروتمند‌ترین غسال دنیا

روزنامه هفت صبح | احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیرا یادداشتی منتشر کرد و نسبت به نفوذ ثروتمندان و ابرسرمایه داران به بیت علما و نزدیکی آن‌ها به وعاظ سرشناس هشدار داد. ما در هفت صبح نمی دانیم که واقعا چنین هشداری تا چه اندازه لازم هست یا نیست. در هفت صبح نگاه بدبینانه ای به ثروتمندان و کارآفرینان نداریم و نمی خواهیم تسلیم این موج ضد ثروت بشویم. طبیعتا ثروت نامشروع موضوعش جداست. بگذریم.

بیایید به مطلب احمد توکلی برگردیم: او در این یادداشت ماجرای اخیر غسل آیت‌الله مصباح یزدی و نقل قول جنجالی حجت الاسلام صدیقی را مثال زده بود. امام جمعه موقت تهران روی آنتن زنده تلویزیون گفته بود آیت‌الله مصباح هنگام غسل چشمانش را باز کرده و به فرد غسال نگاه محبت آمیزی داشته. این ادعا بازتاب وسیعی داشت و در نهایت خود آیت‌الله صدیقی عذرخواهی کرد و توضیح داد که ماجرا دقیق و درست نقل نشده است.

به هرحال الان احمد توکلی فاش کرده شخصی که آیت‌الله مصباح را در خانه‌اش غسل داده و این پیام را به آیت‌الله صدیقی منتقل کرده، یک ابر سرمایه دار است : رضا مطلبی کاشانی. اسم آشنایی که همین چند وقت پیش بحث شراکت او با حجت‌الاسلام پناهیان از وعاظ مشهور نقل محافل خبری بود. در بخش دیگری از این یادداشت هم به نزدیکی یک متهم مالی دیگر به نام علیرضا موحدی اشاره می‌شود که در لباس فردی خیر به وعاظ مشهور تهران نزدیک شده بود اما الان متواری است.

این مطلب کدها و نکات مفصل و جالبی دارد که جلوتر به آن می‌پردازیم. الان اما این نکته را بگوییم فرزند آیت‌الله مصباح یزدی اظهارات احمد توکلی را رد کرده و گفته: «فردی که مدنظر ایشان و دیگران است غسال حاج آقا نبودند.» این تکذیبیه اما از سوی رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت بدون پاسخ نمانده و توکلی در یادداشت جدیدی توضیح داده اینکه غسال آیت‌الله مصباح همان غسال آیت‌الله حق شناس است نکته‌ای است که خود آیت‌الله صدیقی در تلویزیون گفته.

در عین حال اینکه تغسیل مرحوم آیت‌الله حق شناس در منزل همین فرد مورد بحث انجام شده هم تردیدی نیست. پیش‌تر حجت‌الاسلام پناهیان هم گفته بود واسطه آشنایی او با مطلبی کاشانی مرحوم آیت‌الله حق شناس بوده. حالا قدم به قدم برویم ببینیم در یادداشتی که با امضای احمد توکلی و حسین رجایی روی وب سایت الف منتشر شده چه نکاتی وجود دارد.

شروع یادداشت احمد توکلی با این جملات است: «پیدا کردن غسّال یاد شده با توجه به کدی که ایشان در سخنان خود داد، چندان دشوار نبود. غسّال آیت‌الله مصباح، همان غسال مرحوم آیت‌الله حق شناس است. رضا مطلبی کاشانی، همان ابرسرمایه‌داری که چندی پیش نیز برای حجت‌الاسلام پناهیان حاشیه آفریده بود.» در ادامه هم توضیح داده شده که بررسی دیده‌بان شفافیت و عدالت نشان می‌دهد این فرد شبکه بزرگ و تو در تویی از ارتباطات با مسئولان عالی‌رتبه و روحانیون سرشناس دارد. اضافه کنیم تا به اینجا ما در هفت صبح نکته خاصی را متوجه نشدیم.

* توضیح: رضا مطلبی کاشانی به عنوان مالک تک ماکارون شناخته می‌شود اما طبق آگهی‌های منتشر شده در روزنامه رسمی، او سرجمع در مدیریت ۱۳ شرکت و موسسه خیریه نقش دارد. به طور مثال در شرکت غیردولتی شناخت و مهار سرطان همراه با علیرضا زاکانی (نماینده فعلی مجلس) از موسسین اولیه در سال ۹۱ بودند. یا در هیات مدیره مجمع خیرین امید کشور با حبیب‌الله بوربور از اصولگرایان مشهور و متمول همکار است. در هیات مدیره بنیاد خیریه غدیر حجت‌الاسلام پناهیان و مرتضی نبوی را در کنار خود می‌بیند.

همینطور خیلی از شرکت‌ها و خیریه‌های دیگر از جمله آرد داران، بازرگانی تک ساران پارمیس، فنی مهندس یتین سازه پایور، پترو گاز تین، پارس اقتصاد تین، خیریه ریحانه، زایشگاه الوند و … بنابراین دایره فعالیت‌های اقتصادی مطلبی کاشانی از ساخت و ساز و بازرگانی را شامل می‌شود تا مواد غذایی و گاز پتروشیمی. خیلی از افرادی که در هیات مدیره این خیریه‌ها حضور دارند هم با یک واسطه از نزدیکان علمای مشهور و مسئولان کشور محسوب می‌شوند.

در مورد بدهی بانکی مطلبی کاشانی تاکنون خبر رسمی‌ای منتشر نشده و فقط سایت رویداد ۲۴ یکبار ادعا کرده بود که او به واسطه شرکت تک ماکارون ۶ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات دریافت کرده. در همین گزارش ادعا شده بود که فرزندان مطلبی کاشانی ساکن کانادا هستند و البته یکی از فرزندان او داماد حجت‌الاسلام ابوترابی فرد است.

حجت‌الاسلام سید مهدی صدرالساداتی هم یکبار ادعا کرده بود مطلبی کاشانی خانه‌ای برای سکونت حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در اختیار او قرار داده و در عین حال یک زمین موقوفی را به مساحت ۲۴هزار مترمربع برای ۱۰ سال در ازای ماهانه ۲ میلیون تومان اجاره کرده است. (هفت صبح قادر به تایید یا رد این ادعای سایت رویداد ۲۴ و سیدمهدی صدرالساداتی نیست. هرچند حتی به فرض صحت باز هم نکته آزارنده ای درآن ها نمی بینیم. )

‌در ادامه یادداشت احمد توکلی آمده: «آقای پناهیان از خویش در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه‌اش مطرح شده بود دفاع کرد اما در سخنانش اعتماد و حسن ظن فراوان به شخصی وجود داشت که ابهامات مالی بسیاری درخصوص وی مطرح است.»

* توضیح: شهریور ماه امسال مشخص شد که حجت‌الاسلام پناهیان از وعاظ مشهور تهران و حامی اصولگرایان در ساخت خانه‌ای در سعادت‌آباد تهران با رضا مطلبی کاشانی شراکت دارد که طبق ادعای برخی رسانه ها زیر قیمت واقعی خریداری شده و الان میلیاردها تومان ارزش دارد. گفتنی است حجت‌الاسلام پناهیان گفته بود واسطه آشنایی او با مالک تک ماکارون آیت‌الله حق شناس بوده هرچند که نزدیکان مرحوم حق شناس این ادعا را تکذیب کردند. احمد توکلی می‌گوید رضا مطلبی کاشانی هم مرحوم آیت‌الله حق‌شناس و هم آیت‌الله مصباح را در خانه‌اش غسل داده است.

‌در ادامه یادداشت توکلی نکته عجیب دیگری وجود دارد: «بررسی برخی پرونده‌هایی که در دیده‌بان شفافیت و عدالت در جریان است نشان دهنده نقشی است که متأسفانه جن‌گیرها و کهانت ورزان فاسد در سال‌های اخیر در اتخاذ تصمیمات مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزای برخی از مسئولان و سرشناسان داشته‌اند.»

* توضیح: برای این بخش مصداق خاصی ذکر نشده اما در دعواهای سیاسی اوایل دهه ۹۰ ادعاهایی در این زمینه و در مورد بعضی مدیران کشور مطرح شده بود.

«افرادی که در لباس تاجران خیّر و متدیّن به دنبال نفوذ بر علما و مسئولان هستند فارغ از آنکه، کار خیری که از عایدی غصب املاک دیگران یا اجاره موقوفات به ثمن بخس صورت گیرد را چه سود، حتی اگر نگهداری از صدها کودک معلول یا ساخت حوزه‌های علمیه باشد و بدتر آنکه پای چنین افرادی را به تمشیت امور در آستان مقدس علی بن موسی الرضا (ع) نیز باز نماید.»

* توضیح: این بخش هم به حکمی اشاره دارد که در تیرماه امسال از سوی تولیت آستان قدس رضوی صادر شد و بر اساس آن رضا مطلبی کاشانی به عنوان یکی از اعضای هیات امنای حرم مطهر رضوی منصوب شد.

‌«از دیگر موارد مشابه می‌توان به فردی به نام علیرضا موحدی اشاره کرد که به عنوان یکی از متهمین پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با بدهی چند صد میلیاردی به بانک سرمایه از کشور گریخته است. موحدی هم در لباس فردی دست به خیر که در راستای گسترش دین و کمک به اقشار ضعیف، از هیچ کمکی به برخی وعاظ مشهور تهران دریغ نداشته است، به نفوذ اقدام می‌کرد.»

* توضیح: علیرضا موحدی یکی از متهمین پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان است که در جلسات دادگاه مربوط به این پرونده خیلی محدود از او اسم برده می‌شود. یک مرتبه فقط رسول قهرمانی نماینده دادستانی گفت پرونده بدهی او در قالب موسسه مولی‌الموحدین به بانک سرمایه هنوز در جریان است. گفته می‌شود پدر او از بازرگانان مشهور گرگان بوده و خواهر او عروس یکی از علمای مشهور این استان است.

در ادامه یادداشت توکلی کنایه‌ای وجود دارد از این قرار: «مدتی است می‌بینیم برخی روحانیون سرشناس، ارزش‌هایی چون عدالت و اخلاق را تخفیف می‌دهند تا ارزش‌های دیگری چون ثروت افزایی اجتماعی و رشد سیاسی را برجسته سازند. آیا ممکن هست که مجالست با چنین ثروتمندانی، بر افکار هم تأثیر گذاشته باشد!؟»

* توضیح: به نظر می‌رسد این جمله طعنه‌ای به اظهارات حجت‌الاسلام پناهیان است که چند سال پیش در یک جمع دانشجویی گفته بود بچه حزب‌اللهی باید پولدار باشد. اگر پول ندارید عرضه ندارید.
در بخش نهایی این یادداشت هم به ماجرای شهرام جزایری اشاره شده و آمده: «تعداد انگشت شماری از وعاظ آن زمان هم از او وجوهات کلان گرفتند.»

کدخبر: ۳۷۰۵۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    غسال یا پوسال؟! مرده‌شور نیست، پول شوره.