کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۵۴۸۶
تاریخ خبر:

حمله به محور مقاومت در روزهای کرونا

محور مقاومت زیر فشار حملات از داعش تا رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.در یمن هم عربستان دست به حملات چشمگیری علیه حوثی‌ها زده. به نظر می‌رسد در شرایطی که کشورها تمرکز خود را روی حذف ویروس کرونا و عبور از این بحران جهانی گذاشته‌اند، دست‌هایی وجود دارد که به دنبال ایجاد دردسرهای تازه در خاورمیانه هستند. در عراق بسیاری معتقدند بازگشت داعش وابسته به تصمیم آمریکاست و اسرائیل هم با حملات خود به خاک سوریه و هدف قرار دادن مراکز نظامی نشان داده است که اتفاقات این روزها در خاورمیانه بی‌علت نیست.

* یک: جنوب سوریه سحرگاه جمعه ۱۲ اردیبهشت (اول مه) باردیگر هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفت. ارتش اسرائیل تا لحظه انتشار این گزارش، خبر این حملات را تایید نکرده است. اخبار مربوط به حمله به درعا و همچنین منطقه غربی تل‌احمر از سوی خبرگزاری‌های بین‌المللی به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه و همچنین دفتر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در لندن منتشر شده است. خبرگزاری فرانسه (AFP) با انتشار گزارشی از دمشق، خبر از حمله بالگردهای اسرائیل به مواضع ایران و نیروهای تحت حمایت این کشور در سوریه داد.

بالگردهای اسرائیلی در ساعات بامدادی روز جمعه، اول ماه مه، از بلندی‌های جولان اقدام به پرتاب موشک به جنوب سوریه کردند. این خبرگزاری اعلام کرد که این حملات تلفات جانی در پی نداشته است. خبرگزاری رسمی سوریه توضیح بیشتری درباره مناطق تحت حمله موشکی بالگردهای اسرائیلی نداده بود. اما این آخرین حمله از این دست در طول یک هفته نبود. یک مقام نظامی سوری اعلام کرد‏، ساعت ده و سی و دو دقیقه دوشنبه در صفحات رادار پدافند هوایی سوریه‏، یک فروند هواپیما مشاهده شد که با ورود از شمال شرقی منطقه اثریا‏، برخی از انبارهای نظامی منطقه السفیره را هدف حملات موشکی هدایت شونده خود قرار داد و پدافند هوایی سوریه با این حملات مقابله کرد.

حسام العلی خبرنگار المنار از حلب در تماس تلفنی با شبکه المنار گفت: ما در حلب شاهد مقابله پدافند هوایی سوریه با هواپیماها و موشک‌هایی بودیم که این منطقه نظامی را هدف حملات خود قرار می‌داد.به گفته کارشناسان نظامی‏، این هواپیماها اسرائیلی بودند که احتمالا از حریم هوایی عراق برای ورود به منطقه التنف و سپس اثریا و السفیره استفاده کرده بودند. خبرنگار المنار گفت: این احتمال نیز وجود دارد که این هواپیماها از حریم هوایی اردن در منطقه مرزی مشترک اردن، عراق و سوریه برای ورود به سوریه ‌استفاده کرده باشند.

* دو: در روزهای گذشته حملات عربستان به مواضع حوثی‌ها در صنعا بیشتر شده است. این در حالی است که سعودی‌ها اعلام کرده بودند قصد رسیدن به یک آتش بس در یمن را دارند. اما انصارالله با اشاره به ادامه سیاست‌های ریاض علیه یمن، موضوع آتش بس را نپذیرفت. محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن با انتشار توئیتی حملات هوایی صبح روز شنبه جنگنده‌های ائتلاف عربی به گذرگاه گمرکی تازه احداث شده در منطقه عفار در استان البیضا را تایید و محکوم کرده و آن را «جنایتی بزرگ» خواند.

عبدالسلام حمله عربستان به اموال مردم، وسایل حمل و نقل و منابع درآمدی آنها در منطقه عفار را یکی از فجایع و رسوایی‌های آتش‌بس ادعایی دانست که ائتلاف عربستانی مدعی بود در پاسخ به درخواست‌های جهانی تا اواخر ماه رمضان تمدید می‌شود. سخنگوی انصارالله افزود: این رسوایی‌ها شامل توسعه دامنه تیراندازی‌ها و افزایش حملات هوایی به جبهه‌ها و غیر آنها با همدستی و سکوت ننگین سازمان ملل هستند.

* سه: داعش در عراق هم دست به حملاتی علیه حشدالشعبی زده است. از روز جمعه سه حمله علیه نیروهای حشد در عراق اتفاق افتاده است که در این حملات بیش از ۱۰نفر کشته شده‌اند. یک مقام اطلاعاتی عراق شنبه شب اعلام کرد، آمار قربانیان حمله بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش به پست بازرسی پلیس در استان دیاله در شرق این کشور به پنج کشته و شش زخمی رسیده است.

همچنین حمله عناصر گروه تروریستی داعش به غرب کربلا در بامداد یکشنبه با اقدام به موقع نیروهای تیپ دوم رزمی العباس (ع) عراق ناکام ماند. فرماندهی این تیپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این یگان به همراه تیپ سوم زرهی سحرگاه یکشنبه (۳ مه ۲۰۲۰) با آتش سنگین حمله عناصر داعش را برای تصرف منطقه «النخیب» دفع کردند.

کدخبر: ۳۲۵۴۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر