کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۷۳۰۵
تاریخ خبر:

حمله به قیمت چهار کالای اساسی

رهبر انقلاب، دیروز در بخشی از سخنان خود، به گرانی‌های اخیر هم پرداختند و گفتند: «این گرانی‌های اخیر واقعاً توجیه ندارد؛ بسیاری از این گرانی‌های اخیر واقعاً توجیه ندارد؛ باید علاج بشود و قابل علاج است؛ بایستی مسئولین با هماهنگی علاج کنند. شما نگاه که می‌کنید، گرانی از گوشت قرمز و گوشت مرغ و گوجه‌فرنگی بگیرید تا پوشک بچّه [وجود دارد].

خب گرانی‌های اینها، گرانی‌های بی‌دلیلی است، هیچ استدلالی پشت این گرانی‌ها وجود ندارد؛ و جنس هم هست؛ مشکل هم وزارت صمت، هم مسئولین تعزیرات، هم بسیج، هم بعضی از دستگاه‌های دیگری که مرتبط با قضیّه هستند، [مثل] گمرک و دیگران، با همدیگر همکاری کنند و این مشکل را از جلوی پای مردم بردارند.»

بلافاصله بعد از این سخنان، سازمان تعزیرات بیانیه داده و ابراز آمادگی کرده که در این زمینه فعال‌تر باشد. احتمالا هم از امروز، شاهد فعالیت دیگر ارگان‌ها هم خواهیم بود. شاید دولت برای آزادسازی نهاده‌های دامی باقی مانده در گمرک فعال‌تر شود که قیمت گوشت و مرغ را پایین بیاورد و احتمالا شاهد سخت‌گیری بر ممنوعیت صادرات گوجه هم خواهیم بود.

در مورد پوشک هم شاید تلاش‌هایی برای افزایش واردات مواد اولیه آن صورت گیرد مخصوصا که گفته شده این مواد اولیه در تولید ماسک هم استفاده می‌شود و همین موضوع شاید دلیلی برای گرانی ماسک باشد.

کدخبر: ۳۵۷۳۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر